Dietní jídelníček

26. červen 2010 | Jídelníčky | Články | komentáře: 26
dieta




Dietní jídelníček je důležitý, pokud chcete zhubnout nebo si udržet váhu. Vytvoření dietního jídelníčku je doopravdy jednoduché. Pomocí správných potravin si vytvoříte jídelníček, který bude obsahovat dostatek bílkovin, přiměřené množství sacharidů a tuků. Ze začátku se vám vytvoření dietního jídelníčku může zdát být složité, ale později zjistíte, že je to vlastně jednoduché. Jedná se o změnu dosavadního stravování.

Nejdůležitější pro hubnutí a vytvoření dietního jídelníčku je nutné jíst v pravidelných intervalech nejlépe po 2 - 3 hodinách v malých porcích a k tomu dodržovat několik zásad jako jsou:

  • jíst malé porce 5 - 6x denně
  • vyhýbat se sladkostem a sladkým pokrmům
  • vyhýbat se smaženým a tučným pokrmům
  • mít dostatek bílkovin
  • dostatečně pít minimálně dva litry neslazených tekutin
  • jíst dostatek zeleniny
  • v odpoledních a večerních hodinách omezit konzumaci ovoce
  • plánovat si dietní jídelníček na každý den

Nezapomeňte při hubnutí je nejdůležitější správná strava a jídelníček, protože strava vám může pomoci zhubnout až ze 70 %. Můžete sportovat hodiny a hodiny týdně, ale při špatné stravě nebudete hubnout. Dietní jídelníček je nesmírně důležitý, jak moc, to brzy poznáte.

Ukázka dietního jídelníčku.








 

Komentáře k článku (celkem 26):




Dobrý den, v jídelníčku mi schází luštěninové saláty jsou vhodné při dietě? A kdy je můžeme jíst? (odpoledne nebo i večer)děkuji.

Monika - 10. únor 2011 08:37

Moc se mi nelíbý ta moda že holky která při 170cm maj 65kg a sou tlustý.Bohužel jme i takový co maj fakt problém s jídlem.Při výšce 167cm mám 105kg a nejde mi zhubnou

Petra 25 - 2. červenec 2011 19:28

Chtěla bych se zbavit některých špíčků na bříšku a na stehnech. Vážím sice 50 kilo a měřím asi 163 cm ale přece jen bych chtěla ploché břicho. Už jsem zkoušela cvičit, jíst podle diet a nic , žádný výsledek :( prosím o radu.

Kačenka - 12. červenec 2011 00:28

Potřebuji poradit jak co nejrychleji zhubnout břicho mám 168 cm 65 kg jsem snad štíhlá, ale mám hrozné břicho asi jako(4 - 5 měsíc těhotenství). U druhého syna jsem přibrala 32 kg

do dvou měsíců jsem se vrátila na normální váhu, ale s břichem se potýkám už pět roků, cvičím plavu atd. a nic. děkuji za radu

Veronika - 16. červenec 2011 20:26

Potřebuji poradit jak co nejrychleji zhubnout.Potřebovala bych tak 5 kg.Měřím 188cm a mam 65 kg.Ale mám velká stehna a velký průměr břicha,každý se mě ptá jestli jsem těhotna :( Co mam delat?

Petula - 21. červenec 2011 22:21

já mám 155 cm a mám 115 kg . Zhubnout se mi nedaří nejvíc mne stve obrovske bricho čau

anonym - 4. srpen 2011 09:31

já meřim 155cm a mam 57 kilo chtela bych nejaky to kilo zhodit prosim o radu

Andrea - 8. srpen 2011 10:35

poradte mi prosim vás mám 165cm a 72 kil.chtela bi schubnout aspon 10 kil...dekuji kornélia

kornélia csonková - 18. srpen 2011 13:41

Dobrý den, pravidelně cvičím, snažím se dodržovat dietní režim, ale nedaří se mi zbavit bříška. Měřím 170cm a vážím 60kg. Moc by mi pomohl nějaký vhodný jídelníček, děkuji.

Veronika Rozsypalová - 25. srpen 2011 20:28

Prosím o radu:) Vážím 58 Kg, měřím 167 cm, pravidelně chodím běhat, chodím na dlouhé svižné procházky a večer k tomu občas cvičím.Hodně snídám, objedvám, večer vše omezuji, ale nedaří se mi už přez rok shodit bříško:( Problém nejspíše bude tedy v jídelníčku a proto Vás prosím o sestavení nějakého vhodného jídelníčku, děkuji moc :) Lucy

Lucy - 7. říjen 2011 17:39

Prosím poradte mi jak mám rychle zhubnout 35 kilo.

adéla - 16. prosinec 2011 21:07

adélo, to rychle nezhubneš - 35 kg je tak na minimálně rok hubnutí (vyvážený jídelníček + pohyb)...

Janka - 16. prosinec 2011 21:33

Dobrý den, mám 158cm a 60kg,potrebovala bych shodit břicho,aspoň 5 kg,prosím o radul

Bára - 17. leden 2012 14:11

Holky, vy které jste jinak hubené, ale nedaří se vám shodit bříško, pravděpodobně neděláte nijak zásadní chybu ve svém stravování, proto není potřeba podstupovat jakoukoliv .speciální dietu., jejichž následkem je prakticky vždy jo-jo efekt. Nicméně, samozřejmostí je pravidelny prisun potravy kazde tri hodiny s omezenim cukru a tuku ve vecernich hodinach, obecne redukce prijímaných tuků a solí v potravě na pokud možno doporučené denní množství (článků je o tom všude spousta), ale zaroven dostatecny kaloricky prijem, obzvlaste pokud sportujete. Jestlize mate kvuli dodatecnemu sportu kaloricky vydej nizsi nez prijem (coz je u mnoha lidi bohuzel bezne), vase telo se snazi uchovavat tuky a naopak rozklada svalove bunky. Paradoxne tak naopak nabirate tuk, i kdyz hmotnost fakticky nestoupa. Neni od veci si to alespon odhadem spocitat, jak to v takovy bezny den s vasim kalorickym prijmem a vydejem vypada (tabulky jsou vsude mozne na internetu). Pokud chcete zhubnout, mely by byt v rovnovaze. Druha dulezita vec je správně zvolený pohyb. Například při jízdě na rotopedu totiž ke spalování tuků v oblasti břicha dochází minimálně. Vhodne je tak behani, stepper, veslovani, minimalne ovsem 25 minut (teprve asi po 15-20 minutach totiz telo prestava spalovat cukry a zacne vyuzivat tukove zasoby), a pri spravne tepove frekvenci, kdy vase telo spaluje nejvetsi mnozstvi tuku. Tu lze zjistit vysetrenim nebo orientacne spocitat podle obecneho vzorecku. Vhodne je cvicit spis po ranu, tesne po probuzeni jeste pred prvnim jidlem, to je totiz idealni doba, kdy je metabolismus ochoten spalovat co nejvic tuku. naopak vecer je efektivita nizka, telo si naopak zada regeneraci. Dulezitou roli hraji taky svaly v oblasti bricha, ktere zpevni jeho tvar. Kazdy den cvicte 3 serie po minimalne 15 opakovanich jednotlivych cviku na horni, spodni a bocni brisni svaly, vysledky uvidite jiz po tydnu. Doporucuji co nejnizsi intenzitu zateze (nedelat napriklad klasicke sedy lehy, ale vyuzit napriklad mic), ale velky pocet opakovani, ci vyssi pocet serii. Je nutne podotknout, ze pri takoveto zatezi brisnich svalu je take nutne procvivit zadove svaly, jinak vas budou zada bolet. Poohlidnete se po vhodnych cvikach, vsude je jich plno. 15 minut denne byste ale svemu brisku venovat mely :) Uvidite, ze potom budete vypadat perfektne!

Alča - 10. únor 2012 00:33

Poraďte mi prosím, měřím 168cm a vážím 65 kg. S trašně bych chtěla zhodit tak na 55kg. Chodím cvičit 3x týdně ale mám problémi s přejídáním a sladkostmi. Chtěla bych zhubnout do plavek. Prosím porádíte mi?

Gabi - 15. březen 2012 17:23

Poradím vám jak zhubnout :) zvědněte se od toho pc a děte ku... něco dělat ;)

Jesica - 20. březen 2012 22:46

Jsem vysoká 160cm a vážím 58kg myslím že je to asi normální váha ale chci mít ploché břicho .Zkoušela jsem všechno ale nic nezabralo tak doufám že toto pomůže

Fizzy - 28. březen 2012 19:08

Mám 54 kg a 170 ale nemám ploché břicho..2x týdně dělám kick box jinak každej den tak hodinku nachodim a ani to mi nepomáhá..je problém v jídelníčku?jak si ho mám sestavit ? :)

Kkkk - 15. duben 2012 21:48

Prosim vás poradte mi jak zhubnout merim 168cm a vaha 62kg chtela bych schodit na 56 kilo porad te co a jak děkuji predem!!!

Vaneska - 6. květen 2012 10:09

Vypadněte od pc a běžte se sebou něco dělat!! ;)

Eliška - 3. červen 2012 18:53

Chci se někoho zeptat kdo mi poradí.Nemohu zhubnout a to už přes rok chodím k výživové poradkyni a ta mi sestavila jídelníček,který jsem dodržovala přesně a ještě jsem přibrala.Jsem bezradá.Cvičím 2-3x týdně spinning a to ještě v mezi čase mám doma orbitrek na kterém taky cvičím.mám hrozně kolisavou váhu.Neustále mi líta dolů a potom nahoru.i když je to pár kilo,ale nemohu zhubnout.Mám práci na směny a velice těžkou práci.Tak nevím jestli nejde o psychiku?I doma to moc neklape co se týká partnera.Prosím o radu.Jím velice málo ale pravidelně 5x denně a vypiji 2-2,5 l vody.Tak nevím co dělám špatně.Byla jsem i na 10 kůr lymfodrenáží.Ale nic nepomáhá.....

Paja - 23. listopad 2012 12:30

Pajo, proč ti nepomůže ta výživová poradkyně?

Jinak to vypadá to, že jíš strašně málo, dost sportuješ, máš těžkou práci a tím pádem se zpomaluje metabolismus. K tomu se ještě stresuješ... Nevím třeba kolik chceš zhubnout ani kolik vážíš, ale co centimetry, které jsou důležitější než kila?

Takže začni víc jíst (hlavně ne 5000 kJ za den apod, ale mnohem víc podle bazálního metabolismu a vydané energie), ať se ti zrychlí metabolismus. Přestaň se stresovat a promluv si o tom s výživovou poradkyni (nebo ji i vyměň).

Iva - 23. listopad 2012 15:44

Dobrý den,
Mohla bych prosím vědět jestli se smí i zeleninový salát ?? Když mám 60 kg a měřím 163 a je mi 13 let je to normální??

Michaela - 8. prosinec 2012 17:11

Dobrý den, chci vědět jetli je normální váha 56kg a výška 1m 58cm

ANET - 10. prosinec 2012 16:43

dobrý den , měla bych zájem zhubnout 25 km maximalně 30kg važím 90 děkuji

Bartas1993 - 28. leden 2013 14:35

přibližně dobré na zjištění jestli je váha ok je najít si počítadlo BMI, ale chce to s rozumem, před nějakou dobou jsem byla sice podle bmi kilama nahoře, ale tuky to nebyly, můžete jen zadržovat vodu, ale to už zjistíte teprva když někam zajdete

Ari - 13. březen 2013 23:04

Přidat nový komentář:

Jméno: Email: