logo

Nízkosacharidová dieta: Strava bez sacharidů

Keto Top diety
Nízkosacharidová dieta strava

Nízkosacharidová dieta se v poslední době řadí k nejoblíbenějším dietám. Tato strava omezuje přísun sacharidů a naopak preferuje bílkoviny. Už jste o ní něco slyšeli? Na čem je tato metoda založena?

V poslední době patří nízkosacharidová strava k vyhledávaným způsobům hubnutí, protože na sobě uvidíte výsledky za krátkou dobu a nehladovíte. Nízkosacharidová, bezsacharidová nebo také low carb dieta omezuje příjem sacharidů, které se běžně nacházejí ve stravě.

Z jídelníčku vyřadíte potraviny, jako jsou klasické těstoviny, rýže, pečivo, zákusky a sladkosti, jelikož obsahují hodně sacharidů. Ovšem nezoufejte, existuje mnoho speciálních nízkosacharidových potravin, které snadno nahradí klasické varianty.





Nízkosacharidová dieta ChiaShake

Výrobce ChiaShake u nás nabízí speciální nízkosacharidovou (low carb) dietu. Prodává výhodné balíčky na 1 týden, 2 týdny, 4 týdny a 8 týdnů, ve kterých najdete koktejly, polévky, palačinky nebo kaše s chia semínky. Také obsahují pro tělo důležité vitamíny a minerály. Více informací najdete na této stránce.

recenze chiashake

Proč zvolit ChiaShake?

  • ChiaShake je česká značka
  • Tuky se v ketóze začnou spalovat samy
  • Při dietě nemusíte cvičit
  • Nemusíte se starat o kalorie
  • Jíte jídla z balíčku pětkrát denně
  • Během této stravy nehladovíte
  • Je na výběr z mnoha balíčků
  • Najděte na ně kladné recenze - více zde




Nízkosacharidová dieta Mix&Slim

Český výrobce Mix&Slim nabízí balíčky pro nízkosacharidovou dietu. V balíčcích najdete kaše, polévky, omelety a koktejly se zajímavými příchutěmi. Zahrnují kompletní jídla na týden, dva, čtyři nebo osm, ve kterých rovněž naleznete vitamíny a minerální látky. Více informací naleznete na této stránce.

recenze mixslim

Proč zvolit Mix&Slim?

  • Mix & Slim je česká značka
  • Při hubnutí zbytečně nehladovíte
  • Pravidelně jíte pokrmy
  • Nad jídlem nepřemýšlíte
  • Výsledky se projeví celkem brzy
  • Je na výběr z několika balíčků
  • Najdete na ně pozitivní recenze - více zde




Ve stravě omezujete příjem sacharidů. Vybíráte potraviny, které neobsahují moc sacharidů, doplňujete je bílkovinami (proteiny) a tuky. Všechno ale musí být promyšlené, ať si neuškodíte.

Nízkosacharidová dieta se řadí k vyhledávaným kvůli svým rychlým účinkům, které na sobě zpozorujete velice brzy. Důležité je správně dodržovat zásady, ať nenarušíte její princip.

Co je nízkosacharidová dieta?

Nízkosacharidová dieta je dieta, která se skládá z potravin a pokrmů s nízkým obsahem sacharidů. Vynecháváte potraviny, které jsou bohaté na sacharidy (např. těstoviny, rýže, vločky), a do jídelníčku zařazujete potraviny s nízkým obsahem sacharidů.

Můžete jíst speciální potraviny nebo rovnou balíčky určené právě při dodržování nízkosacharidové diety. Podívejte se na nabídku zde a zde.

Na první pohled může tato strava vypadat složitě, její princip je v zásadě jednoduchý. Nejíte moc sacharidů, jíte víc bílkovin (proteinů) a tuků. Každý den smíte konzumovat pouze 40 - 50 gramů sacharidů. Dostanete se do ketózy a vaše tělo bude získávat energii z tuků, které se budou spalovat a vy hubnout.

V nízkosacharidové dietě jsou zakázány sacharidy, které se nachází například v těstovinách, pečivu, rýži, obilovinách nebo sladkostech. Místo nich můžete speciální jídla, která obsahují snížený obsah sacharidů. Podívejte se na ně zde.

Čím se liší od jiných diet?

  • Nepočítáte kalorie
  • Během dne jíte pravidelně
  • Není nutné sportovat
  • Hubnutí se projeví rychle
  • Jojo efekt se nemusí projevit
  • Dieta je nenáročná

Co můžete a nemůžete jíst?

Jak již bylo zmíněno, některé potraviny při nízkosacharidové dietě nesmíte jíst. Potraviny jsou u této stravy rozděleny na povolené a nepovolené a podle toho byste je měli konzumovat. Povolené smíte jíst zpravidla bez omezení, ale ty nepovolené byste měli nejlépe vyřadit ze svého jídelníčku nebo je jíst velmi omezeně.

Důležité je, abyste u této diety nepřesáhli příjem sacharidů, který by za den neměl překročit 40 - 50 gramů. Pokud jej nepřekročíte, dostanete se do ketózy, při které budete snadněji spalovat tuky, které tělo bude využívat jako svou energii. Pokud jej překročíte, můžete začít znova.

Jaké jsou vhodné potraviny?

Mezi doporučené potraviny patří potraviny s nízkým obsahem sacharidů. Jsou to bílkoviny, které je neobsahují nebo tuky. Například se jedná o níže uvedené potraviny:

Maso - hovězí, drůbeží, jehněčí, vepřové, zvěřina, uzeniny
Ryby a mořské plody - vhodné jsou tučné ryby (losos, sardinky, makrely, tuňák)
Vejce - smažená, vařená, míchaná vejce a omelety
Tuky - máslo, olivový olej, rostlinné tuky
Zelenina - zelí, brokolice, cuketa, lilek, okurka, květák, špenát, salát, cibule, papriky, rajčata atd.
Houby
Mléčné výrobky - máslo, smetana, jogurty, sýry atd.
Ořechy a semínka
Ovoce - avokádo, citron, omezeně i lesní plody
Nápoje - voda, čaj, káva, koktejly, vše neslazené

vhodné potraviny při lowcarb dietě

Vhodné potraviny při nízkosacharidové dietě

Jaké jsou nevhodné potraviny?

Určitě nevyhledávejte potraviny, ve kterých se nacházejí sacharidy a cukr. Nedoporučené jsou níže uvedené potraviny:

Sladkosti - zmrzliny, sušenky, čokolády, oplatky, bonbóny, cukroví, tyčinky atd.
Pochutiny - chipsy, krekry, tyčinky, solené oříšky atd.
Sladké a energetické nápoje
Obiloviny a jejich výrobky - mouka, chleba, pečivo, těstoviny, kukuřice, rýže, jáhly, vločky, pohanka, müsli atd.
Pivo a alkohol
Brambory
Ovoce - smíte pouze avokádo a trošku lesních plodů, ostatní druhy ne
Polotovary - džem, fastfood, sladidla, instantní pokrmy, pokrmy v konzervách, kečup, limonády, sirupy, směsi na přípravu moučných výrobků atd.

nevhodné potraviny při low carb dietě

Nevhodné potraviny při lowcarb stravování

Pití je důležité

Nezapomínejte na dostatečný pitný režim, jelikož jíte více bílkovin, měli byste více pít. Vypijte každý den alespoň 2 litry neslazených tekutin. Nejvhodnější je voda (z kohoutku, perlivá nebo neperlivá minerální voda), čaje nebo voda s citronem. Sladké nápoje nejsou vhodné.

Pro koho tato dieta není doporučována?

Ačkoliv mnoho lidí smí dodržovat toto stravování, někteří by se mu raději měli vyhnout a to:

  • Pokud vás trápí cukrovka
  • Pokud máte vysoký tlak
  • Pokud jste těhotná nebo kojíte
  • Pokud je vám méně než 18 let

Vždy je lepší poradit s lékařem, pokud se léčíte s nějakou nemocí a prokonzultovat s ním možná rizika.

Jaký je rozdíl mezi keto, low carb a nízkosacharidovou dietou?

Low carb a nízkosacharidová dieta jsou zcela stejné, jedná se jen o jiný název. Zatímco keto (ketonová) dieta je malinko přísnější než ty dvě zmiňované.

Pozitiva a negativa nízkosacharidové diety

Tak jako u jiných typů stravování, tak i tohoto najdeme výhody a nevýhody. Na některé z nich se podíváme:

  • Celkem snadno hubnete
  • Nepočítáte kalorie během dne
  • Při hubnutí vás netrápí tolik hlad
  • U některých se mohou projevit zdravotní benefity
  • Nebudou vás přepadat chutě na jídlo
  • Při správném držení se neobjeví jojo efekt
  • Můžete zvolit unikátní balíčky v tomto e-shopu a v tomto e-shopu
  • Pořád musíte vymýšlet jídelníček
  • Ze začátku vám může chybět pečivo a různé mlsky

Jak připravit jídelníček?

Zpočátku se vám bude zdát, že je těžké sestavit si jídelníček. Ze stravy je nutné vyřadit sacharidy, se kterými se pojí důležité živiny jako vitamíny, minerály, vláknina nebo esenciální aminokyseliny. Ty byste si měli doplnit jinou cestou. Nezapomínejte na pravidelnost ve stravování - snídaně, oběd, večeře, svačina.

Třeba již zmiňované speciální balíčky (získáte je zde a zde) na to pamatují a nacházejí se v nich tyto důležité látky.

Co k snídani?

K snídani jsou vhodná vejce - omeleta, míchaná vajíčka, vejce natvrdo, vejce naměkko atd. Nesmíte si k nim vzít žádné klasické pečivo, chléb, pohanku atd. Můžete si k nim dát čerstvou zeleninu. Dále smíte sýry nebo mléčné výrobky.

Co ke svačině?

Dejte si hrst ořechů a semínek, low carb lívanec, zeleninový salát se sýrem a olivovým olejem, vejce, jogurt nebo nějaký mléčný výrobek atd., prostě musí to být svačina se sníženým obsahem sacharidů.

Co k obědu a večeři?

Stále i zde snižujete obsah sacharidů, proto byste měli vynechat přílohy. Dejte si maso, sýr, rybu nebo mořské plody. To vše může být vařené, grilované, pečené, smažené či připravené v páře. Nezapomeňte na čerstvou zeleninu. Rovněž smíte konjakové těstoviny, které neobsahují sacharidy.

Tipy na nízkosacharidové pokrmy

Nízkosacharidové stravování je celkem náročné. Asi by se nikomu nelíbilo jíst pořád dokola jen maso, vajíčka, oříšky a saláty. Někdy budete mít chuť na těstoviny nebo pečivo. Ty si můžete dát ale pouze jako speciální nízkosacharidové varianty, např. nízkosacharidový chléb, rýži nebo těstoviny. Následně připravíte snadné recepty a chutné pokrmy, kterými si tuto stravu zpříjemníte.

Pokrmy se sníženým obsahem sacharidů

Indukční chřipka

Jakmile snížíte obsah sacharidů ve stravě, může se to projevit některými nežádoucími účinky. Tomuto stavu se říká indukční neboli keto chřipka. Mohou se u vás objevit příznaky, které připomínají chřipku. Po pár dnech zpravidla vše ale přejde, jak často říkají diskuze.

Pořádně pijte, zdravě solte a dbejte na ústní hygienu. Ketóza se může projevit mírným zápachem z úst.

Využijte balíčky s low carb dietou

Pokud se vám nechce vymýšlet jídelníček, nechcete dlouhou dobu vařit a chcete vidět rychlé výsledky? Vyzkoušejte speciální balíčky bezsacharidové diety.

Pokrmy z balíčku připravíte za několik minut a ještě vám budou chutnat. Naleznete v nich směsi na přípravu kaše, omelety, polévky, koktejlu atd.

V současnosti speciální balíčky na nízkosacharidovou dietu naleznete u těchto výrobců. Recenze a zkušenosti jsou s nimi velmi dobré. Potěší vás také cena, akce nebo občasné slevy, díky kterým je pořídíte levně.

Chia Shake - balíčky a plány:
Na 1 týdenZobrazit cenu
Na 2 týdnyZobrazit cenu
Na 4 týdnyZobrazit cenu
Na 8 týdnůZobrazit cenu



Mix & Slim - balíčky a plány:
Na 1 týdenZobrazit cenu
Na 2 týdnyZobrazit cenu
Na 4 týdnyZobrazit cenu
Na 8 týdnůZobrazit cenu




Nový komentář do diskuze: