Redukční dieta jídelníček

13. srpen 2010 | Jídelníčky | komentáře: 37
jídelníček


Redukční dieta jídelníček

Redukční dieta je velice důležitá, pokud chcete zdravě zhubnout. Jídelníček redukční diety by měl být vyvážený a pestrý. To znamená, neměla by se konzumovat jednostranná strava či jinak nevhodná strava. V redukční dietě a jejím jídelníčku by měly být zastoupeny všechny živiny, jako jsou sacharidy, bílkoviny i tuky. Mělo by se jíst ve více porcích (pět až šest denně), kdy by jednotlivá porce měla být menší než u člověka, který nehubne.

Celkový denní příjem u redukční diety by měl být mezi 5 000 - 6 000 kJ. Ovšem toto rozmezí není pravidlem, protože každý člověk má jinou váhu, jiný výdej a jinou konstrukci postavy, a tak by měl být i jeho jídelníček tomu přizpůsoben.


Redukční jídelníček

Snídaně: 60 g celozrnného pečiva, 50 g kuřecí šunky
Svačina: 1 jablko, jogurt
Oběd: 150 g losos, 150 g brambor, salát
Svačina: polotučný jogurt
Večeře: 100 g tvarohové pomazánky, 50 g celozrnného chlebu

Redukční jídelníček II.

Snídaně: ovesná kaše (40 g vloček, 100 ml mléka)
Svačina: 1 banán
Oběd: kuřecí řízek s broskví, 150 g brambor, zeleninový salát
Svačina: 150 ml tvarohový dezert
Večeře: 100 g tuňáka ve vlastní šťávě, 50 g celozrnného chlebu

krt

Redukční dieta jídelníček III.

Snídaně: 60 g celozrnného pečiva, 50 g eidamu
Svačina: 1 jogurt + 2 lžíce vloček
Oběd: 150 g hovězího masa na česneku, 150 g brambor, salát
Svačina: zeleninový salát se sýrem
Večeře: 100 g tvarůžek, 50 g celozrnného pečiva
večeře 2: 40 g sýru, 2 plátky Knuspi


 

Diskuze k článku (celkem 37):




chtěla bych se sebou něco dělat,trochu ( tak 10 kg) shodit jenže mě vždycky odradí ty jídelníčky postavené na mase.
maso mi stačí tak 3x týdně k obědu a i tak sním radši brambory (nebo jinou oblohu ) než maso - dá se i tak zhubnout?

lucka 16. prosinec 2010 22:14

ahojky, ráda bych zhubla 13 kg, začala jsem pravidelně cvičit, chodit ven a pravidelně jíst, pětkrát denně.

Jen se mi ale zdají vaše jídelníčky docela kaloricky nadupané. Bojím se dát si tak velký oběd....spálím ho?

Moje strava vypadá zhruba takto.

Snídaně: 60 g chleba s nízkotučným sýrem

Svačina: jablko

Oběd: activia drink fit

Svačina: dva racio plánky

Večeře: 30 g chleba, nízkotučný sýr

Moc děkuji za radu.

Veronika 6. leden 2011 17:56

Veronika:

Nejíš toho nějak málo?

Přece se doporučuje 5000kj a tvoje jídlo nemá ani polovinu, myslím si, že si akorát zaděláváš na nějaké problémy.

jitka 8. leden 2011 12:44

To veronika... při tomto stravování docílíš akorát úpadku svalové hmoty a ne zhubnutí tuku musíš jíst víc a strava by měla být pestřejší... koukni na jídelníček nahoře... koleduješ si o zničení svého zdraví zatěžuješ svůj organismus když jíš tak málo.... buď rozumná a nechtěj zhubnout hned ale trvale :-D hodně štěstí

Kulička 2. březen 2011 18:55

Dobrý den, potřebovala bych poradit .. Je mi 18 let a dojíždím do jiného města do školy. Z domu ráno odjíždím o půl šestý a vracím se o půl páté. Obědy bohužel (kvůli dojíždění) nestíhám každý den.
Mohli by ste mi prosím poradit v jakých hodinách a co zhruba jíst? Abych dodržela jídlo po 2-3 hodinách. Něco teplého si bohužel můžu udělat až večer doma. :-/

Markéta 8. březen 2011 15:10

Pro petu: Tak to je masakr,to si děláš srandu,jinač kdyby to byla pravda,tak patříš do blázince!!!!!!! Jsi nemocná. Jak můžeš chtít vážit 29 kg. Zajímají se o tebe vůbec rodiče,ty by měli být potrestání nejdřív. Mám 13 letého syna,je hubenej jak lunt,sportuje a váží 43 kg. Tak se holka vzpamatuj a to co nejdřív,jinač skončíš velice špatně.Měla bys vážit kolem 40 kg.Tak se prober!!!!!!!

Lucišek 14. březen 2011 15:26

Ahojky jen bych potřebovala radu. Můj muž má 115kg,a výšku 184cm.Potřeboval by trochu ubrat na váze máte někdo radu?

Martina 23. březen 2011 07:27

Vy mladý holky nemáte rozum, mě když bylo dvanáct starala jsem se o to s kým pujdu po škole ven, jak se vyhnout delání úkolů a taky jsem se těšila do výtvarky, na volejbala apod. určitě jsem nechtěla zhubnout. Měly byste nad sebou začít přemýšlet, ale ne nad svojí váhou, spíš nad svojí hlavou...

Tereza 23. březen 2011 21:32

no, jak to tu ctu, tak se uplne hrozim co bude vyvadet moje dcera ve 13, katastrofa - vsechny chteji vypadat jak modelky za kazdou cenu, ale ono nestaci byt jen hubena a krasna, ale hlavne mit neco v hlave. tak se nad tim zamyslete.

veronika 1. duben 2011 07:47

ahoj chtela bych se zeptat...slysela jsem ze dieta se muze zacit tak ze clovek prvni den prijima jen tekutiny a nebo jen ovoce a zeleninu aby se ocistil a nasledujici den zacina lehkou stravou...je to pravda?Co je tedy lepsi jen pit a nebo jist zeleninu a ovoce?Dekuju

Mirussss 2. duben 2011 13:43

to Mirussss: slyšela jsi správně, je nejlepší začít detoxikací, první den jen pít, ale dostatečně, alespoň 3 litry vody + alespoň 1,5 litru pročišťujícího čaje nebo pitné detoxikační kúry. Tak se pročistíš a druhý den můžeš pokračovat lehkou stravou, například ovocným nebo zeleninovým dnem. :)

Peťule 12. duben 2011 12:47

Pro KikuShe děvče co chceš zhubnout když nic nejíš ... ani nevyrosteš budeš furt takhle prtavá pokud nedáš tělu to co potřebuje a ve 13letech bys měla řešit jiné věci než tvojí postavu promluv si o tom třeba s rodiči co tě trápí určitě ti pomůžou a neblni

Anifes 29. duben 2011 07:13

vy dvě 13tky by ste zasloužili tak akorád pár facek za to co ste tady napsaly a jestli rodiče si vašeho chování ani nevšimli tak by si je zasloužili taky .... tohle nikdy nepochopím - být moje dcery tak vás asi přerazím !!!! to máte z té přiblblé televize kde se pořád promenádujou jenom vyzábliny a pak to takhle dopadá ale už nikde nepíšou a neukazujou jak dopadnou ony když sou tak vychrtlé

terezam 4. květen 2011 14:58

Dobrý den, prosím o zaslání jídelníčku pro redukční dietu. Ráda bych shodila 10-15kg. Měřím 170cm a vážím 73 :). Děkuji Kristýna

Týna 17. květen 2011 15:12

Dobrý den, prosím Vás nemohli by jste mi poslat jídelníček pro redukční dietu?Chtěla bych zhubnout, měřím 165 a vážím 85 .Děkuji

Jana 25. červen 2011 07:10

Ahoj bude mi 17 a dostala sem se na váhu 100,4 kg.Velice mě to štve,snažím se s tím něco dělat,ale vůbec nevím jak na to.Jenže moje největší chyba je že přes den hladovým a večer se na bouchám.CHtěla bych zhubnout,je to moje velký přání,jenže nevím jak na to.Myslim tim co a jak jíst,abych hubla.Ráda bych zhubla hlavně centimetry,ale chci si váhu udržet.Prosím budu vděčná za každou radu =)

Ilona 16. červenec 2011 19:49

To KikuShe: Neblbni, holka, v tomhle věku potřebuješ naopak dostatek živin k svému vývoji, na nějaké drastické hubnutí jsi moc malá, BMI 18 je opravdu podváha, a díky tomu tvému jídelníčku buděš mít brzo docela značné problémy

Tereza 16. červenec 2011 21:56

chtela jsem se jen podelit,jelikoz jsem uz nejmene trikrat nabrala a zhubla a ted se chystam znovu,protoze vzdycky zpohodlnim..je mi 23 let,pracuju skoro 5 let v noci,takze i s tou pravidelnosti je to trochu slozitejsi..jedno vim ale jiste,nejlepsi na hubnuti je najit si jak jidlo tak i pohyb co nas bavi..kopirovani jidelnicku nam pomuze jen na chvili.jidlo musime mit radi a pohyb-sport nas musi bavit.udelat si z toho konicek.ziji v cizine,kdyz jsem se zde nastehovala,vazila jsem kolem 66 kil-158cm..zmenila jsem stravu na celozrnny chleb,ke vsemu chutny salat..male porce..pohyb..vice polevky a zeleniny,kterou jsem si zamilovala.a hlavne po nocni jen kousek ovoce..zhubla jsem 11 kilo po dvou mesicich,,naucila jsem se vsude chodit pesky..bezny uklid jsem delala pecliveji,takze je to i kousek pohybu.zadne fitko ani aerobic.trikrat denne jidlo v mensich porcich..zadne sladke..ne kecup,majoneza,cervene maso..naucila jsem se propravovat chutne zeleninu a slo to..:)vsem hodne stesti a mladym slecnam doporucuji,aby se probrali a prestalli resit neco,co jeste ani ovladat nemuzou!!jejich telo musi dozrat..a moda vyhublin davno skoncila!

Anna 22. srpen 2011 05:32

Prosím o radu můj přítel váží kolem 96kil odhadem..a moc vysoký není tak 170-173cm.Když semnou začal chodit před 2lety měl krásnou postavu bříško ploché svaly z posilovny cca1-2v týdnu chodil.Ale ted už nechodí není na to čas,jí rychle jen aby do sebe něco hodil,má sedavé zaměstnání ale potom se honí do večera.JÍDELNÍČEK:Ráno-čaj rohlík sýr-šunka podle ledničky..Svačina:-Oběd:větší porce,jak kdy polotovar,hodne masa-at smažená jídla či klobásy.A po obědě někdy něco z ledničky!Svačina:- Večeře:..někdy pivo..ve večerních hodínách to co bylo k obědu..s topinkou v toastovači máslo?!Prosím o radu nechci aby si zněj dělali v rodině srandu a aby takto vypadal v 26letech!Moc Děkuji..

šárka 22. srpen 2011 11:10

Hanko: ale dělená strava není všemocná, až ji někdo přestane držet, tak zase přibere, nejde ji držet do konce života. A už vidím chlapa, jak bude chtít držet dělenku. Stačí pouhá změna životního stylu a dávat si bacha na to, co jíš!!!



Šárko: co tak, že by přítel začal pravidelně jíst, nevynechával svačiny, přestal jíst smažené a polotovary, přestal se přejídat a dostatečně pil, k tomu přidal nějaký sport (vžycky se čas najde, musí chtít a ne se vymlouvat)?

Radka 8. září 2011 13:47

Prosím o pomoc,je mi 19 let měřím 168cm a vážim 95kg. Je to hrůza ještě před rokem a půl jsem měla krásných 75kg pak přišel hroznej stres a znovu jsem nabrala mojí starou váhu jako mam teď. A teď nejde a nejde dolů. Moc bych chtěla zhubnout už jen kuli tomu, že by se mě nikdo nesmál. Můj jídelníček je asi takový: snídaně: rohlík namazaný ramou a salámem. Oběd: ve školní jídelně. Večeře: co dá lednička většinou nic zdravýho. A ani nějaký ten pitný režim nemam je zázrak když vypiju 1,5. tak prosím o radu, už jsem i přemýšlela nad nějakými práškami Děkuju Lucka

Lucka 11. září 2011 19:05

Radko: to je omyl,dělená strava se dá dodržovat celý život.Stejně jako snížení váhy tím ,že počítáme kj.Člověk který má sklon mít něco na víc musí změnit myšlení a přístup navždy.Pokaždé at je to tak nebo tak ,jakmile se vrátí k řízkům,knedlíkům,smaženým sýrům atd.... Váha se pomalu někdy rychle vrátí zpět. a většinou i víc.Každý dietolog Ti řekne ,že cesta vede tím,že změníme myšlení o jídle,pohybu a vůbec životu.Já nikomu nic nenařizuji,jen jsem nabídla pomoc.Nic víc rozhodnout se musí každý sám,nikdo mi neplatí za rady,jen říkám co pomohlo mě i jiným a jak na to.Během doby co jsem změnila životní styl jídla se mi zlepšila kvalita nehtů a vlasů.Mohu si dát špenát,lilek,stejně jako jogurt,nebo pečené kuře nebo makrelu,lososa nebo škubánky s mákem .Jen smaženému se většinou vyhnu.Moje úlety jsou občas sklenka kvalitního vína nebo zmrzlina.V rostlinný den si někdy dám ovocný sorbet a v živočišný třeba nanuk Míša.Nebo kopeček smetanové zmrzliny ,ale nesním ten oplatek.

Prostě si dávám bacha co kdy jím.Jo a znám chlapa který díky dělené stravě zhubnul 38 kg a hubne dál,je spokojený,našel si partnerku a chce ještě 15 zhubnout.Začal sportovat( jezdí na kole ,už ho uveze)A má energie a humoru na rozdávání.Občas si dá pivo.

Já opakuji nikoho nenutím ,jen předávám své zkušenosti.

Hanka 13. září 2011 23:17

Hanko, dělená strava je změna život.stylu, jak přestaneš, nabereš znova, to, že si počítáš KJ, je redukční dieta. ne každej má smysl života v denním pročítání etiket na potravinách, zda se tamm náhodou nevyskytují stopy kytiček nebo zvířátek, co by narušily denní směr. Osobně jsem zhubla už 11,5kg jen dle redukce, že bych si nedala maso s bramborama(mimochodem jsou málo kalorické)aj se zeleninou, si nějak neumím představit. To si celej život nedáš nic v trojobalu? aj maso na přírodně se přeci obaluje v mouce. :-)tofu a podobné blemty nejím, takže s dělenkou bych ani nezačala. Přeju úspěchy v hubnutí a při chytání dalších hejlů. :-)))

myssovka 2. říjen 2011 09:13

Potřebovala bych pomoct. Bude mi 16, měřim 174cm a vážim skoro 70kg. Nevim, jak si mám vytvořit jídelníček. Jakou dietu byste mi doporučili?

Kristýna 2. říjen 2011 19:09

Ahoj,je mi 37 let chtela bych zhubnout .....od svych 17let jsem nevazila vice nez 54kg nepocitam tehotenstvi kdy jsem u obou deti pribrala ale behem nekolika mesicu jsem vahu mela zpet na svych 54-56kg nikdy jsem nemala problem s nadvahou ted vazim 70kg a nemuzu se techto kil zbavit cim vice se snazim zhobnout tim vice pribiram prosim o radu dekuji moc s pozdravem Lenka

lenka mickova 2. únor 2012 22:33

Ahoj, každý kdo chce zhubnout, tak to dokáže, ale horší je si váhu udržet. Je mně 41 a takových hubnutí s rozdílem až 40kg mám za sebou asi 6x. Teď jsem si oblíbila na netu kalorické tabulky (jdou i do telefonu) Kj to počítá samo jen zadáváte gramy a druh jídla. Od května jsem zhubla 41kg a stále se snažím to dodržovat.Přeji všem moc úspěchů a doufám, že vám to pomůže.

Petra 11. únor 2012 16:42

Dobrý den a mohu se zeptat kde na netu mám hledat kalorické tabulky do mobilu a kolik to stojí?

Ilona 21. březen 2012 09:58

Dobrý den,potřebovala bych pomoct minulý rok jsem vážila 108 kg a ted vážim 93 kg ani nwm jak sem to udělala když sem jedla pořád stejně,ale o to ted nejde chtela bych zhubnout 20-25 kg abych se dostala na normální váhu,tak sem zmenila svoje stravování,ale jím pořád to samé dokola,tak bych potřebovala poradit s jídelníčkem,protože co je tady tak třeba ani nejím,jsem strašně vybíravá,ale jako většinu zeleninu(syrový stav) jím a ovoce též ale jím to stalé dokola tak se bojím abych si to nesprotivila

Jaňulka 13. duben 2012 17:18

Tak tohle neni redukcni jidelnicek, to je hardcore dieta, ktera vam znici telo. Pokud to udrzite, tak zhubnete... Vsechny svaly, pak rozpustite tuky a zbude vam visici kuze. Navic si odrovnate kompletne travici trakt a poskodite i dalsi organy nedostatkem zivin. Pozdeji vsechno i vic priberete zpatky v tuku (jojo efekt), protoze vase telo nebude schopne efektivne spalovat prijatou energii. A vysledkem bude to, ze mate znicene telo, nula svalu a vic tuku, nez na zacatku.



Pokud chcete trvale zhubnout, postupne upravte svou stravu, prestante pouzivat tolik oleje, jist sladke, pit alkohol apod. Zaradte varene/pecene maso (kure, kruta, ryby, hovezi), zeleninu, vlakninu a doplnujte spravnymi sacharidy (dlouhozrna ryze apod.). A HLAVNE CVICTE! Kombinace posilovacich cviku (aspon hodinu 3x tydne) a aerobnich cviku (rotoped, behani, bazen, aspon 3x tydne 30 minut).



Hlidejte si prijem bilkovin, setrete na tucich a sacharidech. Bilkovin do sebe musite dostat minimalne 1g na 1kg vasi vahy (sportovci prijmou az 2,5g na 1kg vahy, abyste byli v obraze:-)), jinak palite svaly driv, nez tuk.



Sacharidy taky potrebujete, je to zdroj energie, z ktere vam funguje telo a mozek (cokolada a sladkosti jsou vam k nicemu, jinak se stepi a jenom tloustnete). Tady vznika prostor pro carovani. Rika se mu cykleni sacharidu, kdy snizujete prijate davky a pak zase zvysujete zpet. Zase snizite, zase zvysite...



Tuky se snazte drzet co nejniz, mely by tvorit max. 30% vaseho denni prijmu. Kazdopadne jednou za 14 dni az za mesic se vyplati zahresit. Telo dostane sok a kdyz se hned vratite ke spravnemu jidelnicku, opet efektivne pali.



Vykaslete se na .diety. z Kvetu, Vlasty, Zena a zivot... Jsou to nefunkcni vymysly. Najdete si vyzivoveho poradce, nebo ctete kulturisticka a fitness fora. Tihle lide se tomu venuji cely zivot a dokazi vam perfektne poradit.

suwer 18. duben 2012 13:07

Co se týče tohoto jídelníčku, myslím, že je vyvážený. Jíst se musí, člověk, který jí méně, než jeho tělo potřebuje, spíše nabírá, protože tělo si ukládá na horší časy. Sport je mnohdy také k ničemu. Záleží na rychlosti metabolismu. Podle měření mám spotřebu 1600kcal za den, takže můžu cvičit jak chci a bude mi to k ničemu, jelikož mé tělo se zahřeje až po 40 minutách námahy a to je, přiznejme si, hodně a většinou maximální doba po kterou vydržím cvičit. Tudíž je nejdůležitější zřejmě vážně strava. Od srpna 2011 do října 2011 se mi podařilo shodit 12kg, od te doby se snažík váhu jen držet a nyní začínám znova (v létě se hubne lépe, už jen kvůli cenám za ovoce a zeleninu, odmítám jíst tři papriky denně, když jedna stojí 20kč). Všem kdo chtějí zhubnou a mají k tomu odhodlání a trpělivost držím palce a ten, kdo říká, že to nejde, tak kecá:) Je mi dvacet a ještě před necelým rokem jsem měla 97kg, teď mám 84 a cítím se čím dál líp a i okolí říká, že jen zářím:) Takže s chutí do zeleniny dámy:)

Wiky 28. duben 2012 10:10

Ahoj, nechcete se ke mě někdo přidat s hubnutím? Potřebovala bych podporu a dodávání sil, třeba po mailu se navzájem motivovat a vyměňovat si rady =)Je mi 18 a potřebovala bych takových 15 kilo... Tak se mi kdyžtak ozvěte na mail. Děkuju =)

Claire 3. květen 2012 17:52

já si myslím že má jídelníček dobrý :) já mám ještě přísnější dietu :) já jím 3-4 krát denně a k tomu ještě chodím posilovat a pořád hubnu a hubnu a za měsíc sem zhubla skoro 15 kg :)

Jájinka 8. květen 2012 18:47

Jájinko, za měsíc 15kg??? Hm, to asi nebude tuk.

Dnes jsem byla u p. Havlíčka. Dostala jsem sodu.

Milé kalorické tabulky, co jsem si stáhla do mobilu,abych si počítala kalorie mi vypočítaly, že mám jíst jen 5000kj.

Zkazila jsem si totálně metabolismus, a vůbec se nedivil,že nehubnu, když běhám 4x hodinu týdně.

Příjem 5000-6000kj je špatně!!!

Prosím neudělejte stejnou chybu.

Většina i štíhlých holek, co tam se mnou byla, měly příjem kolem 1600kcal=1600x4,2=6720kj. Což je základní bazální metabolismus. Bylo mi řečeno,že bychom museli jen ležet.

Takže teď musím pomaličku přidávat jídlo,kdybych to udělala rychle, tak hodně přiberu.

Čik 3. červen 2012 21:59

Dobrý den, ráda bych shodila cca 20 kg, ale mám problémy se sníženou činností štítné žlázy,poradíte mi prosím?

Simča 12. červen 2012 11:17

prosím pomožte mi sestavit Jídelníček

jitka 9. srpen 2012 13:50

Nejduležitější u hubnutí je uvědomit si vůbec co jíme. Hodně mi při hubnutí ze začatku pomohly takové talíře co se daji najít na strankách stob obezitě. Uvědomit si kolik má to co jíme kalorii a tuku. Nejdulezitější je snídaně!!!! Na to apeluju. Špatná snídaně znamená že budete mít celý den chuťě. A svačiny. Nikdy nedovolte aby jste měli uplný hlad pak se akorát přežerete. Chce to hodně zeleninky. Večer se nepřežírat. Žádné slazené napoje a alkohol. Stačí přece voda. A alespoň minimum pohybu. A uplně to nejduležitější: pevná vůle řict si ne a nenudit se protože pak se jí z nudy. Přeji hodně uspěchu. Mám dole 42kg a pořád se snažím dál

jana 10. únor 2014 21:45

krasnej jidelnicek chutna mi to moc .. :3 a tim dal vic hubnu .. :3 a pomoste mi hubnout dekuju .. :)

slunicko.4569 26. duben 2015 15:16

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.