Dietní večeře - tipy, co si dát

15. srpen 2010 | Recepty | Večeře | Tipy | komentáře: 9
večeře


Často je velmi záludnou otázkou, co byste měli jíst na večeři, tak aby byla dietní. Hodně lidí přijde večer z práce a snědí toho mnohem více než za celý den, protože buď celý den nic nejedli nebo nevědí, co si vzít. Dietní večeře by měla být lehká, abyste se nepřejedli.

Večeřet byste měli 2 - 3 hodiny před spaním. Rozhodně by vaše poslední jídlo nemělo být v 17 hodin, jak si hodně lidí myslí, kteří drží dietu. Pokud někdo jí v těch bájných 17:00, pak jde spát až ve 22:00 nebo dokonce ve 24:00, tak tělo hladoví a další stravu si bude automaticky ukládat do tuků. Proto si dejte dietní večeři pár hodin před spaním. Porci si zvolte tak velkou, aby se vám dobře spalo, ale zároveň jste se najedli.


Jako dietní večeře může být zeleninový salát, tvarůžky, sýr nebo šunka s malým plátkem celozrnného chleba, polévka, tuňák nebo plátek masa, ryby s velmi malou přílohou a velkou oblohou. Důležité je nekonzumovat velké množství pečiva a těstovin. Vždy si dejte max. 50 g pečiva nebo 50 g těstovin.

krt

Tuňákový salát

Tuňákový salát je ideální pro dietní večeři. Recept je velmi rychlý a dobrý.

Ingredience: (pro jednu porci)
80 g tuňáka ve vlastní šťávě (kousky), 2 rajčata, malá cibule, kávová lžička oleje, paprika, pepř, sůl, sójová omáčka, 40 g celozrnných těstovin

Postup:
Uvaříme těstoviny v osolené vodě nejlépe na zkus. Na oleji osmažíme nakrájenou cibuli, nakrájenou papriku, k tomu pak přidáme tuňáka, ze kterého jsme vylili vodu a chvíli restujeme. Pak přidáme spařená, oloupaná a kousky nakrájená rajčata. Po chvíli přidáme kukuřici a dochutíme sójovou omáčkou a kořením. Promícháme s těstovinami a můžeme tuňákový salát podávat.

Energetická hodnota: 1 259 kJ
bílkoviny 22,85 g, sacharidy 35,93 g, tuky 6,40 g


 

Diskuze k článku (celkem 9):




Dobrý deň,
rozhodla som sa, že i ja prejdem na zdravú vyživu. Robia mi problémy hlavné jedla. Mám to stale rovnake. Maso/ryba/ , dusená zelenina alebo šalát a zemiaky /ryža, cestovina/. Nikdy som nebola omačková ale chybí mi tan na tú suchú ryžu sos a pod. Keďže varím a pre manžeala, tak mu robim šťavu, omáčku. Pomeliem si jáhly a zahustujem to s jahlami. Panvice mám titanové, takže tuk tam nedavám. Možem to jesť i ja?

torze 8. květen 2011 15:21

Pokud si dáš trošku šťávy, tak se nic nestane. Všetko s mierou:-)

Zuzka 27. červen 2011 14:29

za 84dní 11kg dole + pohyb bez něj to nejde :)

Radek 26. březen 2012 18:09

jak mam zhubnout

lucka 5. duben 2012 22:26

potřebuju zhubnout ve stehnách mám 175 cm a 60 kg !

janka 5. listopad 2012 16:58

potřebuju zhubnout ve stehnách mám 175 cm a 60 kg !

janka 5. listopad 2012 16:58

Dobrý den,
nedržím žádnou dietu ale moje váha se rapidně zvedla během měsíce hlavně v břišní oblasti. Můžete mi poradit abych co nejdříve zhubla?
Je mi 55let vážím 63kg a měřím 153cm.
Děkuji

Anny 10. únor 2014 19:28

Pro Torze: Poradím Vám, jsem totiž rok na zdravé výživě, miluju ji a i omáčky jdou také udělat zdravě, jen se stačí podívat do knih od Petra Havlíčka :) Ale k Vaší otázce na omáčky, KNOR vyrábí omáčku jak pod kuřecí, tak pod vepřové maso bez přidaných konzervantů, glutamátů a umělých barviv :) Je moc dobrá.. Prodává se v sáčku, a ten prášek stačí rozmíchat s vodou. Také si ji dělám a nic špatného na tom nevidím :)

Petule 28. duben 2014 20:21

mam dietu stob club.Drzim ji 14dni a mam jen kilo dole.Nevim,jak dal.Navic k tomu mam problemy s travenim.Nevim,jak dal.Mam156cm. a vazim76kg.Prosim,poradte mi

sicka 13. únor 2016 18:55

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.