Pět Tibeťanů - cvičení, které regeneruje tělo

6. srpen 2011 | Cvičení | Video | komentáře: 40
cvičení


Tibetské cvičení, kterému se říká Pět Tibeťanů, se stává velmi oblíbeným. Pomáhá, aby tělo bylo pružné a pevné. Zlepšuje krevní oběh, lymfatický systém, psychiku, pohyblivost kloubů a páteře. Říká se, že se jedná o elixír mládí. Po prvním měsíci cvičení uvidíte na sobě výsledky.


Cvičit byste měli každý den. Ze začátku opakujte cvik dvakrát až třikrát. Správně byste měli každý týden zvýšit počet opakování cviku o jedno opakování, později můžete cvik opakovat až 21krát. Tibetské cviky provádíme pomalu, pečlivě a soustředěně. Nezapomeneme ani správně dýchat, nadechujeme se při návratu do základního polohy.

Po čase si určitě Pět Tibeťanů cviky oblíbíte. Nezaberou vám mnoho času a protáhnete si perfektně tělo. Vhodné je najít si pravidelný čas na cvičení, například po probuzení. Cviky jsou vhodné pro všechny věkové kategorie. Také pomáhá při hubnutí. Tvaruje břicho a také pomáhá se zbavit dvojité brady.

krt

Pět Tibeťanů cviky video

Podívejte se na Pět Tibeťanů na videích, kde jsou cviky pěkně a přesně ukázány. Přidali jsme nová videa.

Také existuje cvičení Sedm Tibeťanů, ale o tom až příště.

Pokud máte zkušenosti s Pěti Tibeťany, napište nám v diskuzi, jak vám pomohlo.


 

Diskuze k článku (celkem 40):




Mám nadváhu ale co nadváhu,jsem tlustá.Dva cviky bych určitě nesvedla.Ještě ten věk k tomu a mám jasno.Poraďte někdo jak začít cvičit a mít to cvičení rád.Ráda chodím pěšky ale také nevydržím ostřejší chůzi déle než 30 minut.Poradí mi někdo?

JINDŘIŠKA 4. únor 2012 14:14

Pri vysokej nadváhe je velmi správna a najprirodzenejšia práve tá chôdza ktorú ste spomenuli. Takže pokračujte v chodení a snažte sa to postupne predlžovať z tých 30 minút na viac minút až na 3 hodiny (čo odporúčajú aj lekári).

ElenaCh. 12. únor 2012 15:08

Dobry den PET Tibetanu ch začit cvičit snad mi to pujde držte mi palce

Bety 20. únor 2012 02:17

Pet tibetanu muzu vrele doporucit. Pred cca dvema lety jsem je cvicila asi pul roku kazdy den. Je to vyborna relaxace, navic si skvele protahnete telo , mate pocit, ze kazdy sval v tele se zapojil. Je to nenarocne cviceni, ktere zvladne kazdy a nejlepsi na tom je , ze se vam uzasne zpevni postava. A jeste doporucuju, precist si knihu Pet tibetanu, tam pochopite i smysl a celou filosofii tohoto cviceni :) hodne stesti vsem !

Anezka 26. únor 2012 11:45

Píšete, že cviky provádíme pomalu, ale na videu mě to zase tak pomalu nepřijde:-(((

Iveta 2. březen 2012 19:29

Cviky na videu jsou v jiném sledu, než se 5 Tibeťanů cvičí. Navíc v tempu, které je pro začátečníky demotivující. Určitě existují va webu lepší ukázky a návody ke cvičení.

Iveta 15. březen 2012 09:59

Na to video snad ani nekoukejte. Cviky jsou ve špatném pořadí, nesprávně zacvičené, v příliš rychlém tempu, není na nich vidět správné dýchání (které je velice důležité). Raději si je najděte někde jinde. Nebo ještě lépe - pořiďte si o nich nějakou knihu. Já je cvičím denně už rok a půl a nemůžu si je vynachválit - v počáteční fázi sem zhubla 2 kg (bez omezení jídla), zmizely má neustálé bolesti zad a zlepšila se mi ohebnost celého těla. :-) Vřele je doporučuji každému. Nejsou zvlášť náročné a těch pár minut denně se rozhodně vyplatí.

Pavluš 24. duben 2012 15:49

Děkujeme za upozornění.
Doplnili jsme nová videa, která jsou už lepší. :)

Redakce 25. duben 2012 09:21

PET tibetanu cvicim jiz 15 let. Zacinala jsem s peti cviky, az jsem se dostala na 21 cviku. Telo si samo rekne, kdy pridat. Kdyz to nekdy nevyjde a nedostanu se ke cviceni, nic z toho nedelam a zacvicim si priste. Je mi prez 60 let, ktere mi nikdo neveri,coz potesi. Neberu zadne prasky a citim se fit. Nejim zadne hamburgry, hranolky s ruznymi omackami adt. Hlavne nepiju preslazene limo a collu. Doporucuji kazdemu dle svych moznosti (zdravotnich) toto cviceni a hlavne poslouchat svoje telo. Kdyz to nejde hned,tak pomalu zkouset nebo cvik provadet dle moznosti. Prectete si knizku Pet Tibetanu a dostane vas, jako mne pred 15 lety.

Pepina 20. duben 2013 02:42

Dobrý den,
mám dotaz týkající se cviku č. 3. Nemohu klečet - problém s kolenem. Může se cvik provádět jinak - např. ve stoje? Poradíte mi?
Díky Jirka

Jirka 6. květen 2013 06:23

Dobrý den, je 50 let o 5ti Tibeťanech jsem si přečetla v jednom časopise. Našla si další informace na internetu, taky videa.12.2. 2012 jsem začla s 3mi cviky. První změnu jsem viděla po 1 měsíci.Před tím jsem chodila na různé cvičení stepy,kix-box, body form, pavrjogu a nic nebylo tak učinné a hned na mě znát, jak po cvičení 5ti tibeťanech. Cvičím to už přes rok doslala jsem se na 12 opakování a je to dobrý start do nového dne...Opravdu bych nevěřila jak se člověk cíti dobře nikdo mi můj věk taky nehádá, zlepšila se mi pleť, celá jsem se zpevnila a záda už tak nebolí. Mám problémi s krční páteří, od toho mi brní ruce a i tohle se zlepšílo. První co jsem pocítila jak se mi zpevnilo břicho. Doporučuji všem kdo tomu věří, že to opravdu funguje....

Jana Kumpánová 11. květen 2013 00:15

je mi 45 let vypadám na míń, a také cvičím Pět tibeťanů denně třetím rokem,zlepšila se mi postava,schody beru po dvou, je mi moc dobře,Mám 2 knihy jsou zajímavé a poučné. Doporučuji všem ikdyby jste cvičili třeba 3x opakování,děláte pro sebe úžasnou věc!!!

Ivana K 14. květen 2013 21:28

Toto cvičení doporučuji, mám bolavá záda a už po týdnu, jsem pocítila úlevu :)
Mám nadváhu, nedokáži ani utíkat, ale tyto cviky jsou naprosto v pohodě, přeji si je zapojit do svého běžného života, cvičím ráno (přivstanu si), dám si půl litru vody a pustím se do cvičení, je mi fajn :)

Nela 29. červen 2013 19:05

Mám osteoporozu,mohu také začít cvičit???

Dominika 13. srpen 2013 14:27

dobrý den,já začala cvičit před 3 měsíci,
mám nadváhu a špatně jsem spala a měla jsem problémy s bolestmi končetin.Nyní spím v noci jako beránek a ráno vstávám odpočatá a ruce i nohy už mě bolí jen minimálně.Ještě doporučuji dát si dopořádku lymfatický systém.
Pěkný den Eva

Evule 9. září 2013 14:01

Právě dnešním dnem začínám.Je mi 59let ráda jezdím na orbiTracu,což je bezva,naskytla se mi příležitost společně s cvičitelkou si zacvičit 5tibetanů.Špatně spím,věřím tomu,že mi cvičení pomůže i na lepší kondici.Moc se na to těsím.
Hezký den Milča

MILA 16. září 2013 10:58

Dobrý den, já cvičím tibeťany asi 7 let. Na začátku jsem nějaká kila shodila a dnes si váhu udržuji. Cvičím denně 13 cviků a říkám, že to mám místo léků, které někdo užívá. Cvičím pravidelně, ale chyba asi je, že jsem líná ráno dříve vstávat a zacvičit si než jdu do práce. Cvičím tedy večer a protože jsem četla, že se můžou i nějaké cviky přidat a díky rozcvičení tibeťany, je tělo lépe přijme, přidala jsem nějaké na posílení rukou, břicha ap. Jsem babičkou dvou vnoučat a když s nimi jdu, nikdo nevěří, když mi říkají babi. Jestli je to díky cvičením nebo genům, nevím, ale jsem ráda.

Aneri 15. říjen 2013 14:45

Dobrý den. Cvičím tibeťany 10 měsíců a jsem maximálně spokojený. Začátek je těžký, ale je třeba vydržet. Je důležité dobře dýchat. Dnes si nedovedu představit jak si lépe nastartovat každý den. Někdy cvičím i 2x denně. Užívám ještě zelené potraviny mladý ječmen a chlorellu. Díky kombinaci cviků a již zmíněných doplňků stravy, jsem si vyřešil hodně zdravotních problémů, jak fyzických tak i psychických. Kony 26.10.2013

Kony 26. říjen 2013 13:12

Dobrý den, zalíbilo se mi cvičení 5 Tibeťanů a cvičím denně asi deset dní. Začala jsem se třemi opakováními a po týdnu jsem přidala dvě, takže dohromady pět. Už dvakrát se mi stalo, že při čtvrtém ritu se mi udělalo nevolno, jakoby na zvracení. Nemáte s tím někdo zkušenost? Děkuji

Dáša 24. listopad 2013 18:43

hezký den kniha Pět Tibetanů mne doslova nadchnula a všech pět cviků ted provádím zhruba týden a moc se těším a věřím ve skvělé výsledky:-)

Zdeněk 4. prosinec 2013 16:10

Krásný večer všem knihu Pět Tibetanů jsem si už přečetl několikrát a je v ní toliko moudra že mne doslova dostala.Cviky provádím už třetí týden a cítím se mnohem lépe, a pokud ted už je mi dobře těším se na to jaké výsledky mi to přinese za další měsíce.Každý cvik provádím po deseti opakování a jde to stále lépe:-)Všem těm kteří chtějí býti zdraví a pocítit velkou energii v těle doporučuji tuto knihu,a hlavně tyto cviky.Mějte se krásně a budu rád když se se mnou poděliíte o vaše zkušenosti děkuji:-)

Zdeněk 1. leden 2014 20:54

Tibetany jsem cvičila poctivě půl roku po úraze, určitě mi pomáhaly. Teď jsem čtyři měsíce vynechala, ale tělo mi tuhne, tak to musím s tibeťany napravit :-) Jsou super!

Jana 5. leden 2014 11:58

Přeji vám hodně pevné vůle a odhodlání opět začít:-)Tibetské cviky jsou fajn a hlavně věřím v jejich zázračnou sílu a moc pramene mládí:-)

Zdeněk 5. leden 2014 14:24

Dobrý den, i přes to, že cvičím již tak dlouho trápí mě stále jeden problém, který začal jakoby s cvičením - a to velké zahlenění dutin, zaléhání v uších a stálá rýma. Již jsem vyčetla z jednoho příspěvku, že dotyčný měl stejný problém, ale cvičil krátce. Já však cvičím dlouho a stále se toho nemohu zbavit. Zda je to opravdu cvičením a tělo se čistí nebo špatným dýcháním při cvičení nebo se jedná o nějakou alergickou reakci, která se mi v tomto období objevila, nevím. Je to však značně nepříjemné a ráda bych se z těchto obtíží dostala. Po návštěvě nějakého alergologa budu třeba chytřejší, ale pokud má někdo stejné potíže nebo by mi mohl poradit, byla bych ráda. Děkuji

Aneri 9. leden 2014 08:43

dnes jsem cvicil Tibetany a mam energii na cely den ještě jsem si byl zaplavat na 30min mam 20kg nadváhu a boli me moc zada bodlo me v nich zablokovali se ze jsem se nemohl ani nadechnout a do schodu fucim jak lokomotiva tak doufam ze Tibetani a plavani zabere :-)

Martin 10. leden 2014 14:50

Také jsem vloni začala cvičit 5T a cítím to jak na těle, tak i na duši. Letos mi bude 60 let. Všem to doporučuji a myslím, že i cvičení alespoň 3 opakování každého cviku je velkým přínosem. Nejprve jsem si přečetla knihu Petera Keldera Pět Tibeťanů, která toto cvičení krásně přibližuje. Stručně a výstižně. Všem doporučuji. :-)

Inka 18. leden 2014 17:29

Včera jsem začla cvičit 7 x každý cvik, dnes 10 x.Těším se na výsledky

Macek 7. březen 2014 16:15

začala jsem cvičit před třemi dny po 7. točí se mi hlava (ale ne z prvního cviku) a je mi až na zvracení. Má s tím někdo zkušenosti??

sara 13. březen 2014 11:24

Saro, začněte jen s třemi opakováními a po týdnu vždy jedno přidejte.
Točení hlavy a nevolnost by měla po týdnu odeznít.

TH 19. březen 2014 21:35

Dobry den,Tibetany cvicim jiz 4 roky.Opravdu se snazim cvicit kazdy den a pokud nemohu nemam z toho dobry pocit.Cely den mi chybi energie,takze se uz vzdycky tesim na dalsi den kdy budu cvicit.Je to uzasne cviceni,sama to nedokazu vysvetlit,ale ten priliv energie je neuveritelny.Je mi 52 let a nemam zadne prasky,ani zadne zdravotni problemy.Sama sebe bych tipovala podle energie,ohebnosti a vitality na 4Olet :)Cvicim 19x kazdy cvik,protoze 21 cviku mi nevim proc,nevyhovovalo.Preji vsem pevne zdraví!!!!!

hanaja 16. květen 2014 19:27

Tak jsem se rozhodla, že to taky zkusím. První cvik šel. Takové točení, pře kteréi si člověk odpočine. Ten druhý cvik už ale neumím. Asi mám špatné břišní svalstvo. :-(

Raja Luthriela 8. červen 2014 15:10

Dobrý den,Tibetany cvičím asi pul roku a citím se naprosto bezvadně,mám špatnou páteř a tímhle cvičenim se každé ráno dostanu do formy.Je mi 60 let a nikdo to nehádá,potěší to když Vám řeknou ,že vypadáte ne 43 let a energie mám jak za mlada,tak všem tohle cvičení doporučuji.

babča 30. červenec 2014 09:25

To poslední video - ten chlápek je úplně mimo, takhle se to dělat nemá. Levotočivé je vždy destruktivní, pravotočivé konstruktivní. On se otáčí doleva, navíc má ruce dole, to jsem neviděla. V knize od Petera Keldera se nic o točení doleva nepíše, i když jsem o tom četla hodně v diskuzích, že pro muže je to tak správné. Ale myslím si, že je to velký omyl pro lidi, aby se tím pak spíš nezablokovaly. Cvičí příliš rychle, ani příliš pomalu není správně, mělo by to být plynulé, ale žádnou rychlost nepřehnat, jinak to nemá správné účinky.

Kristýna 13. prosinec 2014 12:57

Od zítra začíná taky cvicit

Petr 30. leden 2016 19:14

Tibetané-cvičení ,moje láska.Mám špatnou páteř proto nemohu cvičit naplno,třeba nohy nepokládám rovné,ale pokrčené a jinak si cviky upravuji.nebojte se sTibetany jsem zhubla,v kombinaci se zádržemi dechu a jogou zažila mnohé zázraky jako probuzení hadí síly,
.,je mi 60let a když nemohu den cvičit Tibetany ,moc mi chybí...upravuji různé hormony,dávají sílu,až moc..zaberou minimum času!!
vaše

vicieva 5. únor 2016 06:25

Začala jsem cvičit 5 Tibeťanů před měsícem,zpočátku mi to moc nešlo,už se lepším...Sice to není ještě dokonalé,ale to asi nebude nikdy,o to ale vůbec nejde,cvičím dopoledne ,beru to jako rituál,na cvičení se těším,dodává mi energii a cítím se moc dobře.Je mi 60 let a tohle cvičení je pro mě to nejlepší,co mě mohlo potkat. Naďka

naďka 5. únor 2016 17:46

Zdravím.
Právě ,Nadko ,těšit se to je ono .Když mi lidé říkají-já se nemohu přinutit,tak neví jak se ochuzují.Zejména ti nad 50 let .Pohyb je život ,když vidím ty sátníky jak se kolébají ,nenarovnaní,čekatelé na výměny kloubů ,ochotní pouze dobelhat ke svému praktickému lékaři pro analgetika,pak antidepresiva..
Přeji všem krásné momenty s cvičením..vicieva...

vicieva 6. únor 2016 05:42

Zacala jsem cvičit před týdnem, opakuji cviky zatím 10x, ale s prvním točením mám problém, hrozně se mi motá hlava, tak se točím max. 3x, snad to není problém ?

míša 16. únor 2016 19:12

Míšo zdravím ,motání na začátku je normální.Já jsem typ ,který nesnáší kolotoč a na začátku mého cvičení jsem i padala.Je důležité mít prostor ,neklouzavou podlahu a maximální soustředění na svou osu od země až k hlavě.Vždy při zakončování sepnu ruce před hrudník a zavřu oči.Nevím ,odkud mám tento postup a maximálně funguje.Jinak-tento první Tibetan krásně srovná vyrovná energie ,já vnímám odblokování..
Jinak -přiznám se zážitky s Tibetany -úžasné.Já vůbec nedodržuji počet ,i lecos upravuji podle svých možností,.Stále lepší než necvičit,mám potíže s páteří,takže vše si přizpůsobí sobě ,podstatné vnímat své tělo!!!!
Hezké cvičení...

vicieva 28. únor 2016 08:50

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zdali toto cvičení mohou cvičit i děti ? Mám na mysli 11 chlapce :-)

Daška 11. březen 2016 13:57

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.