Cvičení Nia - fitness, které si zamilujete

21. červenec 2016 | Cvičení | Video | komentáře: 2
Cvičení Nia


Chcete cvičit bez bot, přitom se bavit a uvolnit se? Pokud chcete tohle zažít, vyzkoušejte nové cvičení Nia. Jedná se o pohodové cvičení bez skákání, jež spojuje prvky tance, zdravotních cvičení i bojových umění. Toto pestré cvičení je velmi oblíbené a na rozdíl od jiných necvičíte přesně dané cviky, ale měli byste u cvičení a pohybů sladit mysl a pohyby těla.

Co je Nia?

Nia je cvičební program, jehož název je zkratkou Non-Impact Aerobics (aerobic bez dopadu) a také Neuromuscular Integrative Action (neurosvalová integrační činnost). Tuto techniku založila již v roce 1983 Debbie Rosas a Carlos AyaRosas v San Francisku. Nia fitness je skupinové cvičení, které propojuje různá cvičení. Najdete v něm prvky tance (moderní tanec, jazz tanec), zdravotních cvičení (jóga, Feldenkraisova metoda a Alexandrova technika) a bojových cvičení (tai-či, taekwon-do, aikido). Nia se dostává již i k nám.

Každá cvičební hodina je doprovázena příjemnou hudbou, která se hodí k danému typu cvičení. Tento pohyb je vhodný pro všechny, neboť každý cvičí podle toho, jak se zrovna cítí a jak mu to jeho tělo dovoluje. Každý cvik se může provést ve třech verzích podle obtížnosti. Nikdy ho neuděláte špatně, i když nebude stejný jako ten, jenž provedla trenérka.

Zajímavostí je, že se cvičí naboso. Každý cvik provedete o to lépe, protože se přímo dotýkáte ploskou nohy podlahy a cítíte rovnou odpověď na každý pohyb.


Díky propojení různých pohybových prvků dokáže Nia cvičení vytvořit ucelený program, který má velmi pozitivní vliv na tělo i mysl. Mottem tohoto pohybu je: „Přestaňte cvičit, začněte se hýbat.” Podle něj není vhodné cvičit přesně podle nějakého přesně zadaného plánu, kde neexistuje souhra svalů a jedná se pouze o cvičení, které co nejvíce posílí svaly, jak je tomu u běžných programů. U programu Nia je sice nutné svaly posilovat, ale jednotlivé cviky mají být procítěné, správně provedené a rehabilitační.

Možná vypadá Nia celkem nudně, ale opak je pravdou. Chvílemi se pohybujete, jako kdybyste plachtili po moři, vzápětí si připadáte jako na zápase a za moment tančíte. V hodině se zaručeně nebudete, k tomu bývá dobře zvolená hudba, která doprovází každý krok. Zajímavostí je, že chvíli v hodině tančíte i podle sebe a podle hudby za uvolněné mysli a představivosti.

Podívejte se na video

V čem pomáhá?

Technika Nia je výjimečná nejen v provedení, ale také v tom, co může každému cvičícímu přinést. Pomáhá v mnoha oblastech a pějí se na ní jen samá pozitiva.

  • Nia pomáhá rozvíjet: sílu, ohebnost, pohyblivost, rovnováhu a obratnost.
  • Posiluje svaly.
  • Odbourává stres.
  • Pomáhá s hubnutím a udržením váhy.
  • Zlepšuje držení těla.
  • Pozitivně působí na srdce, plíce a krevní oběh.
  • Má pozitivní vliv na klouby.
  • Zlepšuje pružnost těla.
  • Naváže lepší vztah k vlastnímu tělu.
  • Zlepšuje fyzickou kondici.
krt

Pro koho je cvičení Nia vhodné?

Toto cvičení Nia je vhodné absolutně pro všechny bez ohledu na věk, pohlaví nebo hmotnost. Cvičit Niu zvládne naprosto každý, protože se může hýbat ve svém tempu a vybere si obtížnost, která je mu blízká. Není nutné se nutit do cviku v té nejsložitější variantě, stačí jen naslouchat svému tělu a hýbat se.

Jak být instruktorem cvičení Nia?

Pokud se někdo chce stát instruktorem Nia cvičení, je nutné získat certifikát a barevný pás podle toho, kterého stupně dosáhnete. Existuje bílý, zelený, modrý, hnědý a černý pás, přičemž se každý liší dobou vzdělávání a zkouškou. Více informací o zkoušce se nachází na oficiálním webu nianow.com.

Kde si můžete toto cvičení navštívit?

Zatím v Česku moc lektorů, kteří mohou cvičit cvičení Nia, není. Jedná se pouze o dvě instruktorky - Zuzana Hloušková, která cvičí v Českých Budějovicích a Dagmar Jackson, která cvičí v Praze. Někdy jezdí cvičit i do dalších měst.

Studia, kde se cvičí tato technika, jsou:
České Budějovice - ThinkYoga
Praha - Medicur, Voila

Nia pomáhá používat vlastní tělo, aby se rozvinuly smysly a mysl. Dále se využívají emoce, sluch, zrak a představivost, aby se zlepšil fyzický stav, zdravotní stav, stav duše i mysli.

Máte zkušenosti s tímto cvičením? Líbí se vám? Napište své recenze do diskuze.


 

Diskuze k článku (celkem 2):




Cvičit bosky? To musí být lahůdka ty plísně co si z tama odnesete.

Sapk 8. září 2016 11:31

Cvičení jsem si hned vyzkoušela. Zvládla jsem celou hoďku, já necvičící, 44-letá, 85-i kilová ženská. Jako aerobní cvičení je to super. Hezky jsem se zapotila a spalovala špíčky. Díky za video.

Iva 13. září 2016 19:28

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.