Jak urychlit hubnutí? Zkuste spalovače tuků

| Články | PR články
hubnuti

V minulém díle jsme se věnovali sportovní výživě, která je vám při správném užívání schopna napomoci při spalování tuků, zlepšení kondice a celkovému zpevnění postavy.

V druhé části našeho článku se podíváme na další doplňky stravy, které je vhodné zařadit do vašeho jídelníčku v období diety. Mezi nejvyznamější doplňky patří, již v minulém článku zmíněné komplexní spalovače tuků. Neméně významnou položkou jsou pak proteiny. Proteiny jsou základní nutriční hodnotou ve stravě, která je potřebná k budování, zachování a ke správné regeneraci svalové hmoty. Proto je dostatek proteinu v dietě velmi důležitým prvkem, na který byste neměli nikdy zapomínat

Pojďme se tedy podívat na další suplementy, které je vhodné do diety použít.

BCAA

Větvené aminokyseliny BCAA jsou nejčastěji používané v redukčních dietách - v rýsovacích fázích tréningu. BCAA nejsou při zpracování vychytávány játry, procházejí tedy přímo do krve a jsou ihned použitelné pro opravu poškozené svalové tkáně. Aminokyseliny leucin, isoleuci, valin jsou základními složkami svalové buňky.

Ideální dobou, kdy suplementovat BCAA je období cca 30 min. před tréninkem a čas ihned po tréninku. V této době efektivně působí proti katabolismu svalových bílkovin.

Karnitin

Karnitin je jednou z nejčastějších substancí, která je využívána při snaze o hubnutí. Jedná se o sloučeninu aminokyselin lysinu a metioninu. Karnitin se podílí na využívání tuku (mastných kyselin) jako zdroje energie pro svalové buňky. Karnitin usměrňuje tok mastných kyselin přes buněčnou membránu. Tento suplement byl po dlouhá léta obepředen mnoha mýty a byl zpochybňován jeho vliv na spalování tuku. Nové studie však potvrzují, že karnitin podporuje využívání tuku jako zdroje energie, a to zejména při dlouhodobém užívání.
Ideální dobou kdy využívat karnitin, je doba cca 60 min. před tréninkem. Důležitá je však soustavnost a dlouhodobé užívání karnitinu, teprve potom můžete těžit z jeho funkčnosti. Využít můžete také novou formu Acetyl-L-Carnitin - ALC, který navíc podporuje mozkovou činnost a brání poklesu hladiny testosteronu.

Kreatin

Kreatin a jeho deriváty jsou základním podpůrným prostředkem pro nárůst síly a svalové hmoty. Kreatin a jeho deriváty pracují na principu potencionální energetické zásobárny pro svalovou buňku a pro resyntézu ATP. Kreatin a jeho formy podporují krátkodobý (silový) výkon. Můžete tedy očekávat nárůst síly při silovém tréninku, stejně jako nárůst tělesné hmotnosti v prvních fázích suplementace.

Je však třeba rozlišovat mezi kreatin monohydrát a jinými formami kreatinu, jako například kreatin kre-alkalyn, nebo kreatin malát. U kreatin monohydrátu můžete očekávat nárůst tělesné hmotnosti. Nejde však o to, že byste přibrali tuk, ale monohydrát kreatinu funguje na takovém principu, že zvýší obsah vody v těle a tím pádem i ve svalovině. Tohle samo o sobě vede ke zvýšení objemu svalů, tzn. již po pár dnech budete pozorovat zvětšení objemu při dávkování kreatin monohydrátu, což mužům většinou nevadí, právě naopak, nicméně ženy nic podobného většinou nechtějí.

Pro ně je tu možnost využít alternativních možností kreatinu. Kreatin Kre-alkalyn v důsledku přesného poměru kreatinu monohydrátu a sody eliminuje zavodňovací účinek běžného kreatinu, přičemž jeho funkce zvýšení síly v důsledku navýšení koncentrace ATP zůstala zachována a může vám tím pádem v tréningu pomoci k dosažení lepších výkonů.

Jaký je tedy závěr? Kreatin Kre-alkalyn, Crea-trona, Krea-genic, Kreatin Malát, Con-cret... To jsou všechno možné alternativy ke kreatin monohydrátu, které splní svůj účel aniž byste měli o 5 kg navíc vody v těle jako v případě suplementace kreatin monohydrátem.

.