Tipy na dietní a zdravou snídani

25. srpen 2010 | Snídaně | Recepty | komentáře: 9
snídaně


Snídaně je základ celého dne a u hubnutí to platí obzvlášť. Snídat by se mělo, i když zrovna nemáte hlad, protože správná snídaně dodá tělu dostatek živin a energie. Tělo tak nemusí jet na nouzový režim a šetřit energií.
Pokud si myslíte, že vynecháním snídaně budete hubnout, tak jste na omylu. Zbrzdí se vám metabolismus a tělo bude strádat.

Snídaně by měla tvořit 20 - 25% denního příjmu energie a u dietní snídaně to platí také. Snídaně by vás měla dostatečně zasytit do dalšího jídla.


Tipy na dietní snídani

  • celozrnný chléb se šunkou a zeleninou
  • celozrnný chléb se sýrem a zeleninou
  • celozrnné pečivo s tvarohovou pomazánkou
  • celozrnné pečivo s jogurtem
  • sypané müsli
  • ovesné vločky s jogurtem a ovocem
  • ovesné vločky s mlékem a semínky
  • ovesná kaše s ovocem
  • pohanková kaše
  • jáhlová kaše se sušeným ovocem a oříšky
  • celozrnné cereálie
  • vejce smažená na teflonové pánvi bez oleje

K dietní snídani je nezbytný dostatečný pitný režim, nejméně dvě až tři sklenice či šálky. Vhodným pitím je voda, džus ředěny vodou nebo čaj. Navíc ke každému šálku kávy či černého čaje je vhodné vypít sklenici vody.

krt

Na dietní snídani nejsou vhodné:

  • zapečené müsli - obsahuje hodně cukru a tuků
  • cornflakes - mají vysoký glykemický index a obsahují hodně cukru
  • bílé pečivo - není obecně zdravé a má vysoký glykemický index
  • sladké pečivo - obsahuje hodně cukrů a tuků
  • míchaná vajíčka s olejem - pokud připravujete vejce s velkým množstvím oleje, tak se jedná o nevhodnou snídani
  • sušenky - obsahují hodně tuků, cukrů a mají vysoký glykemický index

Co snídáte vy?


 

Diskuze k článku (celkem 9):




Pomožte mi prosím máma mi pořád říká



že jsem strašně tlustá a nevejdu se do kalhot

chtěla bych zhubnout tak 15 kg.

Adéla Voříšková 19. květen 2011 16:21

děkuji za nové nápady na snídani ... sestavuji si jídelníček sama z rad a už jsem zhubla 10 kg ... jsem vám vděčná za tyto stránky :)

Kiki 6. červenec 2011 20:04

Ahoj jemi 16 a pul a važim 87 kg... pomužou mi tyto recepty zhubnout ? i když nesnídám protože nestíhám ?

jakub 25. srpen 2011 23:35

Super recepty, hodně sportuji, každý den aspoň hodinu, protože mam i školu se sportovním zaměřením, ale taky hodně jím :D Takže bych chtěla nějaký to kilčo tuků shodit. Několik receptů jsem si opsala a hned zítra zkusím nějaké zdravé jídlo připravit :-)

Monika 15. leden 2012 22:15

Moc vám za tyto stránky děkuji :) netrpím nějakou extrémní nadváhou, ale chtěla bych jíst zdravěji. Teď se chci taky vrhnout na nějaký ten sport abych měla pochyb, protože moje tělo je strašně líné a slabé :D Ty recepty jsou vážně dobré,teď jenom nakoupit všechno potřebné a hurá do toho ;)

Katka 22. únor 2012 22:47

Ahoj,našla jsem si tyto stránky a už jsou v oblíbených.Nikdy jsem nebyla nějak moc tlustá,takže jsem se nezajímala o diety,ale teď po čtyřicítce se ty kila množí.Potřebuji zhodit ta 5-7 kilo,ale hlavně trošku zpevnit.Tak snad se mi to tady s váma podaří.Ještě sestavit nějaký ten jídelníček dietní,aby mi to chutnalo.

Alžbětta 13. květen 2012 22:40

jsem nestastna protoze jsem shodila 24kg a pribrala jsem po 6 letech 16 kg nevím uz jak s toho ven a mam strach ze to jeste bude pokracovat

diana 17. září 2013 16:42

jsem na dlouhodobé nemocenské po operaci nádoru za okem, takže se nesmím ještě stále, ikdyž už marodím 5 měsíců, moc namáhat, tudíž mám málo pohybu A kila narůstají. Jsem proto vděčná za každý nápad pro zpestření jídelníčku ke zredukován í hmotnosti. Hezký den všem. M.

pidloočka 22. listopad 2013 19:30

Myslíte že je nemám hubnout, když mám 14 let, 168cm, a včera před spaním jsem se vážila a mám 51,6kg ? připadám si děsně tlustá atd.. Můj sen byl vždy 40 kilo (jednou jsem toho dosáhla a byla jsem se sebou spokojená) Teď se snažím jíst zdravě a pravidelně, ovoce zelenina a zdravé věci ... :) Nevím ale, co si mám brát jako svačinu do školy, poradili by jste mi nějaké typy?

juliades 16. únor 2014 21:43

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.