Jak zlepšit fyzičku? Pomáhá pouze pohyb

25. říjen 2015 | O cvičení | Rady | komentáře: 1
sport


Pohybu se většinou vyhýbáte, ale poslední dobou si všímáte, že vám dělá problém vyjít několik pater či doběhnout autobus? Takto se přesně projevuje zhoršující se fyzická kondice a výdrž. V dnešní době plné aut a počítačů se rozhodně nejedná o žádnou raritu. Víte, jak si ji můžete zlepšit?

Sedavé nebo nenáročné zaměstnání, stále méně pohybu a pasivně strávený volný čas se projeví postupně zhoršující fyzičkou. Již nemáte takovou výdrž jako před deseti, dvaceti nebo třiceti lety a stále se vám zhoršuje. To souvisí hlavně s dnešní dobou, ze které vymizel pohyb a některá náročná zaměstnání a naopak se zvyšuje hlavní nepřítel fyzičky lenost.

Mnoho lidí se brání, že nemají čas či peníze na to, aby mohli docházet někam do fitka, ale to není vůbec třeba. Stačí jen využít možnost, které nabízí matka příroda. Je to zdarma a stačí pouze vyjít z domu nebo bytu.


Se změnou začněte postupně

Pokud byste začali najednou cvičit jak o život, pravděpodobně si uškodíte. Pokud jste dlouhou dobu nebo dokonce nikdy necvičili, začněte s cvičením postupně. V opačném případě s cvičením přestanete a budete se raději věnovat opět lenošení.

nordic walking

Nemusíte vydávat ze sebe vše, nejlépe si fyzickou kondici zlepšíte tak, že se budete každý den hýbat. Nemusí se jednat o hodinu denně, ze začátku stačí i čtvrt hodina, kterou budete časem navyšovat nejlépe až do hodiny denně. Tímto způsobem si pohyb neznechutíte a naopak se vám bude líbit.

První až dva týdny choďte rychlejší chůzí každý den tak 15 minut, až vám tato doba nebude dělat problémy, zvyšte ji na půl hodiny. Postupně toto číslo zvyšujte až k jedné hodině. Chůzi můžete vyměnit i za běh.

Jak můžete zlepšovat fyzičku

Fyzičku zlepšíte pouze a pouze pohybem. Nejprve vsaďte na pohyb, který přirozený a jednoduchý. Snažte se co nejvíce chodit pěšky (po schodech, místo auta či MHD, do hor, přírody). Dále se věnujte něčemu z následujících aktivit.

krt

Můžete si vybrat jakoukoliv fyzickou aktivitu a té se věnovat. Nejlepší je střídat různé způsoby pohybu a cvičení. Vytrvalost se bude postupně zlepšovat, stačí jen vydržet.

fitness cvičení

Cvičení či pohybu obecně byste se měli věnovat nejlépe každý den, je tak můžete zlepšit svou fyzičku. Pohyb třikrát za týden po jedné hodině moc k vytrvalosti nepomůže, každodenní pohyb je nenahraditelný.

Vydržte kruté začátky

Tak jako všude, tak i tady jsou nejhorší začátky. Pokud překonáte začátky, budete se pohybu věnovat velmi rádi. Určitě není žádoucí, abyste se do pohybu nutili za každou cenu. Vyberte si takové cvičení nebo pohyb, který máte rádi. A pokud nic rádi nemáte, začněte s obyčejnou chůzí, která by měla být celkem svižná. Třeba časem přejdete k jiné fyzické aktivitě.

Pohyb má i své výhody

Pravidelný pohyb má velmi pozitivní vliv na zdraví:
Jedná se o dobrou prevenci na mnohá onemocnění.
Pomáhá při řešení některých zdravotních problémů.
Snižuje váhu.
Zlepšuje vytrvalost.
Snižuje stresovou zátěž.
Zlepšuje náladu.


 

Diskuze k článku (celkem 1):




Na to že pomůže jen pohyb na fyzičku by asi nikdo sám nepřišel.

xyx 25. listopad 2015 21:00

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.