Když už váha nejde dolů - co může škodit?

5. červen 2014 | Zhubněte | Rady | Tipy | komentáře: 3
zdravé stravování


Chcete zhubnout a snažíte se pro to udělat všechno, co lze, ale stejně si myslíte, že jste se zasekli na mrtvém bodě a vůbec nehubnete? I když cvičíte, snažíte se zdravě jíst, tak to už prostě dolů nejde? Váha je stejná a centimetry taktéž, možná děláte chyby, které si pořádně neuvědomujete. Třeba se v následujících řádcích poznáte, pokud ano, napravte to.

Podívejte se několik postřehů a rad, které by vám mohly pomoci.

1. Už není co zhubnout

Někdy v honbě za superštíhlou postavou člověk nedokáže zjistit, kdy má vlastně dost. Mnohé ženy by chtěly vypadat jako modelky, ale v některých případech to nejde. Pokud máte robustní a silnější postavu, tak nikdy nebudete mít tak štíhlou postavu jako modelky. Stačí si jen nahmatat kosti a kůži, víte, že s tím nic neuděláte. Pokud ale na nich máte tuk, tak ten zhubnout stále můžete.

Stejná situace může být, pokud je vaše váha velmi nízká a už prostě není kam s ní jít dolů. Organismus se brání, protože chce mít svou optimální váhu, aby mohlo tělo zdravě fungovat.

2. Jíte po cvičení pamlsky

Častým prohřeškem je, že si po cvičení dáte něco dobrého jako odměnu za hodinu strávenou ve fitku nebo posilovně. Myslíte, že si za tu dřinu sušenky, zákusek nebo hamburger zasloužíte a můžete dovolit. Opak je ale pravdou. Jídlo po cvičení by mělo být vyvážené a zdravé. V opačném případě jste cvičili úplně zbytečně.


3. Stres řešíte jídlem

Když jste ve stresu tak sníte malou laskominu. Říkáte si, že z jedné např. tatranky nebo půlky čokolády nikdy nepřibere, ale i toto škodí hubnutí, hlavně při pravidelnosti. Raději se místo mlsání uklidněte, zajděte do přírody nebo si zacvičte. Tyto laskominy se akorát uloží jako tuková zásoba a vůbec nezáleží na tom, že to je jen 40 gramů.

4. Máte málo pohybu

Chodíte cvičit jednou či občas dvakrát týdně a myslíte si, že vám to snižování váhy pomůže? Takové cvičení moc účinků nemá, protože je vhodnější, abyste cvičili nejméně dvakrát týdně a nejlépe třikrát alespoň po dobu 45 minut. Pokud nemáte čas, snažte si ho najít. Určitě v týdnu najdete aspoň tři hodiny, které budete moct věnovat cvičení.

5. Jíte málo

Vaše porce vypadají jako pro vrabčáka a za den to ani moc nesníte? Že vy se držíte starých pouček o tom, že pro hubnutí je nejlepší počítání kalorií a příjem 5 000 kJ? Tento příjem je dobrý akorát pro zastavení metabolismu, tedy ze začátku hubnete, ale časem se váha zastaví, stejně jako se zpomalí metabolismus. Jezte více, důležité je aby byl váš příjem vyšší než bazální metabolismus.

hubnutí

6. Mlsáte u televize

Večer si sednete k televizi a dáte si něco dobrého? Nemusí to být je nezdravé chipsy, tyčinky nebo pamlsky, ale i pražená semínka, luštěniny nebo nějaké rádoby zdravé mlsky. Problém je v tom, že budete jíst něco na zub, u toho sedět a brzy půjdete spát. Tělo nebude moct spálit tento příjem a tak se pěkně uloží do tuků, i když si myslíte, že máte něco zdravého na zub.

krt

7. Málo chodíte

Chůze je na spalování energie velmi účinná, jedná se o nejpřirozenější pohyb pro člověka. V dnešní době je ale obvyklé jezdit do práce autem, autobusem nebo vlakem přímo bez zbytečného chození a v práci nebo doma téměř žádný pohyb není. Co tak, že byste se snažili chodit co nejvíce pěšky? Můžete jít do práce nebo z práce pěšky, chodit pěšky po venku, vystoupit o zastávku dřív nebo nepoužívat výtah. Nezapomeňte na to, že chůze by měla být svižná, což v podpatcích moc dobře nejde.

8. Šetříte na spánku

Spíte velmi málo a tělo nemá dostatek času na to, aby zregenerovalo. Během spánku se zpracovává tuková tkáň, což při krátkém spaní nestihne. Optimální je tedy spát 6 - 8 hodin nebo tak, aby vám to vyhovovalo.

9. Používáte váhu

Možná to zní divně, ale váha moc o hubnutí nevypovídá. Měli byste ji brát spíše jako doplněk. Mnohem lépe o hubnutí vypovídá pravidelné přeměřování krejčovským metrem. Přeměřte si vždy rizikové míry, ty si zapisujte a jakmile se bude zmenšovat číslo, bude se zmenšovat i obsah tuku v těle. Na váze sice můžete zhubnout, ale už nezjistíte, zda šlo o vodu nebo tuk.

10. Stresujete se

Stres má na hubnutí taktéž velký vliv. Budete-li ve stresu, bude se vám hubnout hůř nebo vůbec. V opačné situaci, při které budete odpočatí, mít dobrou náladu a bez stresu, bude hubnutí jednodušší. Stres má vliv na mnoho věcí a hubnutí je jednou z nich.

Víte, co by vám mohlo škodit, když už váha nejde dolů?


 

Diskuze k článku (celkem 3):




Ano ano pravidelně chodím ,dostatečně jím hlídám si příjem kalortt a všech ostatních látek a super hubnu .

Jitka 6. červen 2014 11:47

ano je to tak,asi nikdy nezhubnu,protože potřebuju občas denně nějaký mls např.teď ke kávičce nepečený dotík z čerstvých jahod

mlsounek 15. červen 2014 15:42

Dobrý den pomozte mi už nevim jak zhubnout pořad mam chuť na jídlo mam 4 letého synka než sem otěhotněla vážila sem 50kg a během těhotenství sem přibírala vážila sem 65kg a ted mam dokonce skoro 70kg a nevím si už rady vše jsem vyzkoušela dokonce i kriopolyzu a zbytečně :-( jen vyhozené peníze :-( a pořád nic a už sem z toho jen ve stresu a sem i náladová prosím pomoc chci žít v klidu ale nejde to podivám se na sebe a je mi do breku jak vypadám :-( chci zhubnout!!!! Děkují všem kdo mě chápou !!!

Iveta 6. srpen 2014 15:28

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.