Máte pocit, že tloustnete i z vody?

23. září 2015 | Tipy | Problémy | komentáře: 2
pití vody


Možná někdy říkáte: „Přibírám i po vodě! Tloustnu z vody!” Někdo to myslí tak, že obecně přibírá po všem a někdo opravdu tak, že přibírá po vodě. Ano, i po vodě, ačkoliv neobsahuje žádné kalorie, je možné přibrat. Víte, u jaké příležitosti k tomu dochází?

Přibírání z vody

Přibírání z vody není úplně přibírání, ale ve skutečnosti jde o zavodnění organismu. Pokud budete pít velmi málo tekutin, organismus je dehydrovaný a potřebuje nápravu. To můžete poznat nejen podle tmavší barvy moči, ale také na menší elasticitě pokožky nebo suchých sliznicích. Opačná situace je taková, že organismus je zavodněný, což můžete poznat podle následujících příznaků. Na těle se objevují otoky a váčky, zvyšuje se náhle váha, objevuje se únava nebo se zvyšuje krevní tlak.

Ani jedna ze dvou variant není správná a tělo by mělo dostávat přiměřené množství tekutin, ať nedochází k nepříjemným příznakům. Samotný organismus velmi stresuje, když nedostává tekutiny nebo jich má nadbytek.


Pokud málo pijete, přibíráte

Mnoho lidí se domnívá, že když budou hodně pít, budou také hodně přibírat nebo že budou zavodněni. Opak je ale pravdou. Pokud budete málo pít, zvyšuje se tendence k ukládání tuků a také se organismus bude snažit vždy přijaté tekutiny u sebe uložit. Dokonce se i díky nedostatku tekutin zpomaluje metabolismus, může se zhoršit fungování ledvin a vylučování odpadních látek z těla. To vše se může projevit na různých problémech se zdravím.

Pitný režim je velmi důležitý, měli byste pít hlavně čistou vodu, neochucené čaje nebo neochucenou minerální vodu. Vhodné je průběžné a pravidelné pití během dne. Pokud budete pít jen, když máte žízeň, tak už je pozdě. Sladkým nápojům se spíše vyhýbejte, protože jsou velmi sladké, což není dobré na linii a zdraví.

Zavodnění se může objevit u proteinové stravy

Některé diety, u kterých se konzumují hlavně bílkoviny (proteiny) a málo sacharidů, zatěžují ledviny. Často se projevují zadržováním vody, ať má tělo něco navíc. Zpracování bílkovin je pro organismus náročné, proto se doporučuje hodně pít, ať má tělo tekutiny ke zpracování.

Hubnutí vody se nevyplatí

Saunování nebo cvičení s fólií vás rychle zbaví vody, protože ji vypotíte, ale jakmile se napijete, zase vrátí zpět. Podobným způsobem fungují i hladovky a rychlé nezdravé diety, po jejíchž konci se tekutiny vrátí opět na svá místa. Vy se ale potřebujete zbavit tuků, které můžete spálit pouze pohybem, pocení na spalování nefunguje.

krt

Přibírání i po drobnostech

Někdy je myšlena fráze, že někdo přibírá i po vodě ve stylu, že po každém malém jídle a dokonce i po vodě přibírá. Pravděpodobně se jedná o někoho, kdo stále drží diety, jí velmi málo nebo hladoví. Něco malého sní a už se mu to projeví na váze. Tímto způsobem se projevuje zpomalený metabolismus, který se zpomalil díky neustálému držení diet, počítání kalorií nebo hladovění.

Tělo se muselo naučit hospodařit s málem a proto jakýkoliv výskyt potravy navíc si k sobě uloží. Vy to jednoduše poznáte na váze, protože i po tom málu přiberete. K tomu se musí připočítat, že i často chybějící tekutiny (i obyčejná voda) se opět doplní. Ve výsledku máte pocit, že přibíráte právě po vodě a jedině voda za toto přibírání může. Ovšem organismus si chce pouze uložit potravu a tekutiny, protože mu chyběly.

Pijte dostatečně

Abyste vyřešili všechny problémy s vodou, začněte pořádně pít. Doporučuje se pít kolem dvou litrů tekutin (čísla se mohou podle individuální potřeby o něco lišit), v létě a při sportovním výkonu o něco více. Do denního příjmu tekutin se počítají také polévky nebo omáčky. Jakmile budete pravidelně pít, nestane se, že díky vodě bude vaše váha nejednou mnohem vyšší.


 

Diskuze k článku (celkem 2):




Bohužel si myslím, že já opravdu příbírám po vodě, ale co s tím mám dělat??

Mája - 23 let 28. září 2015 22:59

Mám stejný problém achjo

Bára 11. listopad 2015 15:12

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.