8 největších mýtů o hubnutí

5. leden 2013 | Rady | Tipy | Články | Mýty | komentáře: 1
hubnutí a mýty


Snažíte se zhubnout, dodržujete všechny rady a pokyny, které jste nastudovali na internetu, ale dlouhodobý účinek se stále nedostavuje? Je třeba najít ten pravý důvod, který shazování kil brání. Sepsali jsme pro vás největší mýty o hubnutí. Podívejte se, které chyby děláte i vy.

1. mýtus: Bez hladovky to nejde

Pokud pociťujete i během vašeho stravování hlad, není to dobře. Dlouhodobá dieta nesmí být postavená na hladovce, nýbrž na správném vyvážení přijímaných sacharidů, bílkovin a tuků. Hlad jde s obezitou ruku v ruce. Tělo si při hladovění ukládá tuky na horší časy, spaluje svaly a dochází k velkému úbytku energie a oslabení organismu, což může mít za následek nemalé zdravotní potíže. Jezte klidně pětkrát denně v menších porcích a hubnutí vám půjde snáz.

2. mýtus: Dia výrobky pomáhají zhubnout

Zásadní omyl! Dia výrobky nemají s hubnutím absolutně nic společného. Jsou určeny pro lidi trpící diabetem, aby jim nerozkolísaly hladinu cukru v krvi. Pokud si přečtete údaje o energetické hodnotě na obalu Dia výrobků a klasického výrobku, zjistíte, že klasický cukr je ve výrobcích Dia nahrazen tuky a sladidly. V konečném součtu má tak výrobek stejnou energetickou hodnotu jako výrobky, co běžně konzumujeme.


3. mýtus: Jídlo po 17. hodině je nepřípustné

Další oblíbená lež. Předpokládáme, že málokdo ulehá do postele před osmou hodinou večerní, takže si ještě v podvečer můžete dopřát svačinku i večeři s vyšším obsahem bílkovin a menším množstvím sacharidů. Pro klidný a nerušený spánek a zároveň pro zmírnění ukládání zásob tuků v těle stačí nejíst přibližně dvě až tři hodiny před spaním. Chodíte-li spát až pozdě v noci nebo dokonce k ránu, můžete si dovolit i tzv. druhou večeři. Tady by už vám však měla postačit sýr s knäckerbrotem, malá porce zeleninového salátu nebo bílý jogurt.

4. mýtus: Po sportu se nesmí jíst

Přirozeně po sportu nejíte, protože nechcete zpátky nabrat to, co jste tak pracně vypotili. To je ale chyba, protože jste během cvičení přišli nejen o spoustu tekutin, ale také o bílkoviny ve svalech a krevní cukr, které je opět potřeba nahradit. Jídlo je také zprostředkovatel regenerace. Neulehejte tedy po sportu ke spánku, nesedejte za pracovní stůl nebo se nevěnujte jiným činnostem dříve, než se najíte.

5. mýtus: Rýžové chlebíčky jsou dietní

Sice se tak tváří, ale to je vše. Tyto extrudované potraviny obsahují zoufale málo vody, a proto je energie v nich více koncentrovaná. Z údajů o energetické hodnotě také vyčtete, že mají vysoký glykemický index. Sáhněte po nich tedy jen v krajních případech, například máte-li opravdu na spěch a nezbývá vám čas na pořádné jídlo.

krt

6. mýtus: Džusy jsou zdravé a nepřibírá se po nich

V žádném případě. Dejte přednost vodě a džus si dopřejte jen výjimečně. I tehdy ho však zřeďte vodou v poměru 1:1. Místo džusu si naservírujte čerstvé ovoce, které nemá takový obsah kalorií. I 100% džus bez cukru má totiž v 1 litru přes 2000 kJ, které jsou pro naše tělo zcela zbytečné. Nechte si raději prostor pro jídlo.

7. mýtus: Zdravého jídla můžu sníst, kolik chci

Ani celozrnným pečivem se nemůžete ládovat od rána do večera. I když obsahuje zdravější látky než pečivo světlé, má stejnou energetickou hodnotu. Tak je tomu i s rostlinnými tuky – mají řadu výhod před tuky živočišnými, menší energetická hodnota mezi ně ale nepatří. Z toho také vyplývá, že bez pohybu nelze zhubnout, protože usilujeme o spálení kalorií, kterých přijímáme stále stejné množství.

8. mýtus: Zhubnout je možné i bez cvičení

Vyvrácení tohoto mýtu jsme nakousli už o řádek výše. Dlouhodobě zhubnout se vám bez pravidelného pohybu nepodaří. Nemějte také mylnou domněnku, že pokud si zacvičíte na deset minut denně, kila půjdou dolů. Tuky se totiž spalují až po půlhodině intenzivního cvičení. Vyberte si však vhodný sport vyhovující vašim požadavkům na hubnutí. Pokud chcete shodit na váze, není pro vás například vhodné časté plavání ve studené vodě – tím totiž posilujeme svaly a naopak se nám ukládají tuky. Zvolte běh nebo chůzi. Nesnažte se také své tělo přepínat. Pokud nemáte vytrénovanou kondici, náhlou tělesnou zátěží si můžete přivodit vážné problémy.

Znáte ještě nějaké další mýty o hubnutí?


 

Diskuze k článku (celkem 1):




je mi 15 . Višku mam 174 cm a važim 69 ale chtela bi sem dat deset kil dolu prosim pomožte mi nejak

Dekuji za pochopeni



Vanesa

vanesa 13. leden 2013 00:48

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.