Jak přibrat - tipy na zvýšení váhy

23. červen 2013 | Přibírání | Problémy | Zdraví | komentáře: 1
cvičení v posilovně


Mnoho lidí se snaží zhubnout, existuje pro ně tisíce rad kolujících na internetu, ale na druhé straně je i velké množství lidí, kteří naopak chtějí přibrat. Nebaví je neustále poslouchat řeči typu, že jsou kost a kůže, anorektik, vychrtlina, nemocní a tak dále. Pokud máte podváhu, můžete mít díky ní různé problémy nebo můžete mít potíže s otěhotněním a periodou, pokud jste žena. Přibírání je ale mnohem těžší než hubnutí, protože geny a rychlý metabolismus udělají své. Přibrat na váze nejde jen tak, musíte totiž zdravě přibrat, ať nemáte problémy se zdravím a nepřiberete jen tuk místo svalů.

Přibrat můžete jedině zvýšením počtu přijímaných kalorií - jíst větší porce, několikrát za den a k tomu přidati posilování. Možná si říkáte, že už přece hodně jíte teď a ono to vůbec nefunguje. Chce to ale čas, protože postava typu ektomorf přibírá velmi pomalu a těžce. Také to může být tím, že jíte pořád málo, párkrát za den nebo máte málo bílkovin. Právě množství přijímaných bílkovin by se mělo zvýšit, ať se může tvořit svalová hmota.


Jak a co jíst?

Je velice důležité naučit se pravidelnosti, nevynechávat žádnou porci a opravdu jíst 5 - 6x denně. Každé jídlo by mělo obsahovat jak sacharidy, tak i bílkoviny.
Pokud chcete přibrat svaly a ne tuky měli byste se přestat přecpávat sladkostmi, jídlem z fast-foodů a dalším nezdravým jídlem. V takovém případě časem ztloustnete (například na břiše), nikoliv zdravě přiberete.

Z čeho by se měl skládat jídelníček?

Vzhledem k tomu, že chcete přibrat zdravým způsobem, měl by se váš jídelníček skládat i z kvalitních surovin. Nic se neděje, když si často dáte nějakou sladkost, pochutinu nebo něco nezdravého, ale i přesto byste se měli stravovat vyváženě a ve větším množství.
Do stravy zahrňte:
Sacharidy - rýže, těstoviny, brambory, chleba, vločky, obiloviny, celozrnné potraviny,...
Bílkoviny - kuřecí, krůtí, hovězí, vepřové, zvěřina, ryby, vejce, mléčné výrobky, šmakoun,...
Tuky - oleje, máslo, sádlo - v přiměřeném množství
Ovoce a zelenina, semínka, ořechy, luštěniny,...
Nápoje - voda, čaj, neslazené minerálky

Jak vypadá ukázkový jídelníček?

Snídaně: ovesná kaše, banán
Svačina: rohlík se sýrem a zeleninou
Oběd: hovězí steak na zelenině, brambory
Svačina: chléb s pomazánkou a zeleninou
Večeře: grilovaná kuřecí prsa, rýže
2. večeře: šlehaný tvaroh s jahodami

steak

Snídaně: chleba se sýrem, zelenina
Svačina: jogurt a müsli
Oběd: pečená losos, brambory, obloha
Svačina: šopský salát, celozrnný rohlík
Večeře: dušené hovězí na žampionech, rýže
2. večeře: jogurt s ovocem

Porce samozřejmě musí být přiměřené (je rozdíl, pokud jste žena vážící 40 kg nebo muž vážicí 60 kg), rozhodně vás z jídla nesmí bolet břicho nebo vám být špatně. Pokud jste dosud jedli málo, množství jídla i počet porcí navyšujte postupně.

krt

Co sportování?

Také se nevyhýbejte sportování, které pomůže při formování svalové hmoty. Nejlepší je nechat si sestavit trénink trenérem, kterému také jasně řekněte svůj cíl. Důležité je posilování u mužů i žen, které je doplněno aerobním tréninkem. Posilovat byste měli nejméně 3x týdně.

Někdy pomůže vitamín B12

Pokud vás trápí váha, může vám váš praktický lékař předepsat vitamín B12 v injekcích, který pomáhá k nárůstu hmotnosti a ke zvýšení chuti k jídlu. Také vám neuškodí pravidelně brát B-komplex nebo samostatně vitamín B12 v tabletách, který je volně dostupný v lékárnách.

Za jak dlouho přiberete?

Přibírání je celkem složité, proto nemůžete očekávat, že přiberete za měsíc 5 nebo dokonce 10 kg. Záleží vždy na vašem stravování, kolik přiberete. U někoho to mohou být 2 kila za měsíc, ale u někoho to mohou být 2 kila za dva, tři měsíce nebo dokonce za půl roku. Důležité je setrvat v pravidelnosti a nevzdávat se.

Stres a nedostatek spánku má také velký podíl na tom, že nemůžete přibrat, i když se snažíte.
Někdy ženy trošku přiberou po těhotenství nebo po přechodu.

Máte nějaký tip na to, jak přibrat?


 

Diskuze k článku (celkem 1):




snim jak vyhladovele Polske zajezd a neni to na me videt .

jirina 16. srpen 2015 15:03

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.