logo

Jste to, co jíte: Jak v pořadu hubl Jiří Blaha?

Jste to, co jíte
Jste to, co jíte: Jiří Blaha (13.3.2017)

V dalším dílu oblíbeného pořadu Jste to, co jíte, který se odvysílal 13.3.2017, hubne Jiří Blaha z Kunovic. Má rád nezdravou stravu, pomocí níž se dostal až na váhu, která mu pomalu začíná ohrožovat zdraví. Do pořadu jej přihlásila manželka, která by chtěla, aby zhubl.

Jiří má 50 let, je ženatý a má dva dospělé syny. Měří 172 cm a váží 120 kg, pracuje jako elektroúdržbář a také je amatérský herec a scénárista. Na vojně byl hubený jako tyčka, ale po svatbě se to u něj začalo měnit. Jeho morbidní obezita je způsobena nezdravým životním stylem, preferuje smažené pokrmy, sladké pokrmy, kolové nápoje, uzeniny, ve velkém pije víno, pohyb je u něj nulový atd.

Jeho váha se postupně začala projevovat na zdraví, začaly mu otékat nohy, bolet klouby, zadýchávat se a začal trpět vysokým tlakem. Dále výsledky krve ukázaly i vyšší triglyceridy, cholesterol a špatné jaterní testy.


Co musí jít pryč ze zásob Jirky?

Z ledničky a ze špízu musejí jít pryč polotovary, smažené potraviny, klobásy, uzeniny, sladké pečivo, sladké pokrmy, smetanové jogurty, zmrzliny, bílé pečivo, tučné sýry atd.

Co by měl mít v novém jídelníčku?

V novém jídelníčku by se měly nacházet následující potraviny: celozrnné pečivo a chléb, ovoce a zelenina, libové maso, ryby, šunka s vysokým obsahem masa, mléčné výrobky, luštěniny, vločky, ořechy, semínka, kvalitní tuky atd.

Jirka dostává jídelníček s pokyny, které by měl dodržovat, aby účinně snížil váhu.

Jak Jirka pokračuje?

Na začátku čtyřměsíčního programu musí jít Jiří na operaci kolena, s čímž souvisí fakt, že se nebude moct přes měsíc věnovat cvičení. Na zdravém stravování to ale nic nemění. Pravidelně jí doporučovaná jídla a potraviny, pokud má na něco chuť, sní kysané zelí.

Po měsíci se začíná postupně i s cvičením. Po rehabilitaci začíná jezdit na rotopedu, cvičit doma, chodit na svižné procházky a později rovněž plavat.


Jako dárek Jiří dostává od týmu rotoped a sporttester.

Jirka poctivě cvičí a zdravě se stravuje, také přepadovka dopadne velmi dobře. Ovšem při kontrolním vyšetření se zjistí, že má velmi málo svalové hmoty a je mu doporučeno, aby chodil do posilovny a tam posiloval. Do posilovny tudíž začne chodit a to rovnou třikrát týdně.

Jak nakonec dopadne?

Po čtyřech měsíc Jirka zhubl 15 kg (ze 120 kg na 105 kg), přes pas 22 cm (ze 132 cm na 110 cm) a přes boky 10 cm.

Také se zlepšily i výsledky krve, cholesterol, triglyceridy, kyselina močová i jaterní testy byly v normě. Snížil se mu tlak a také množství léků, které musel před programem brát.

Jirka s hubnutím pokračuje a celkem už zhubl 28 kilogramů, vůbec nepije alkohol a cítí se mnohem lépe.

Foto: play.iprima.cz