Které potraviny nejsou vhodné při celulitidě?

21. březen 2014 | Celulitida | Rady | Zajímavosti | komentáře: 1
zdravá strava pomáhá při celulitidě


Celulitida sice není zdravotně závažný problém, spíše estetický, přesto je postrachem většiny něžného pohlaví. Podle výzkumů se s ní setkalo až 90 % žen, ale mohou jí trpět i muži. Kvůli svým projevům se tato nepříjemnost nazývá také pomerančová kůže, protože se vyznačuje drobnými dolíčky na místech, kde se lidem ukládá tuk, tedy hlavně na hýždích a stehnech.

Mnoho žen se domnívá, že na celulitidu pomáhá hlavně pravidelné cvičení. Ale někdy ani to nestačí. To, co jíte, je stejně důležité. Důvodem je, že celulitidu částečně způsobuje nahromadění toxinů v těle – toxinů, které pocházejí z jídla. Z toho logicky vyplývá, že pokud jejich příjem snížíte nebo úplně omezíte, můžete se celulitidy zbavit nebo alespoň trošku zmenšit.

celulitida na zadku a stehnech

Které potraviny snižují schopnost organismu s pomerančovou kůží bojovat?

Většinou se jedná o potraviny, které nejsou pro organismus moc přirozené a jsou přesným opakem zdravé stravy. Právě pozitivní vliv na celulitidu má zelenina a ovoce, celozrnné potraviny, dostatek vody a některé druhy koření. Nesmí se zapomenout na vhodný pohyb, hubnutí a masáže. Více o tom, jak na ni, se dočtete v tomto článku.


Naopak byste měli omezit nebo nejlépe vůbec nekonzumovat tyto potraviny:

Rafinované sacharidy

Konzumace výrobků z bílé mouky (nejen pečivo, ale i těstoviny, noky nebo knedlíky), pufovaných obilnin, sladkostí a slazených nápojů či bílé rýže se projeví jak na vaší postavě, tak i nižší schopností organismu bojovat proti celulitidě. Způsobí prudký nárůst hladiny cukru v krvi, což je pro tělo signál, aby ukládalo více tuku – což je přesně to, co nechcete.

Sůl a sodík

Nadměrné používání soli zadržuje v těle vodu a tak kvůli tomu nemůže účinně odstranit všechny toxiny, které se dostanou do organismu. Nahraďte při vaření sůl kořením podle své chuti a také při nákupu potravin se podívejte, kolik sodíku obsahují. Velké množství tohoto minerálu, který je jak prospěšný, tak i nebezpečný (doporučená denní dávka pro dospělé je do 2 g sodíku, tedy do 5 g soli), se nachází např. v uzených rybách, šunce, salámech, slanině a grilovaném mase, sýrech, instantních polévkách, brambůrkách, polotovarech nebo fast foodových jídlech.
Naopak nízký obsah mají ovoce, zelenina, brambory, těstoviny, rýže nebo ovesné vločky.

Plnotučné mléčné výrobky

Plnotučné mléko a produkty z něj jako sýry nebo smetana obsahují hodně kalorií a nasycených tuků, které tělo hůře rozkládá a odstraňuje z organismu.
Nicméně nevyhýbejte se mléčným výrobkům úplně, vápník je důležitý pro zdravé kosti a zuby.

Sladké limonády

Limonády, jako jsou Cola, Tonic, apod., jsou nevhodné, protože se po nich tloustne a také se díky nim vyskytuje celulitida. A v tomto případě nepomůže ani light varianta, protože přídatné látky nejsou pro tělo přirozené a mohou se uložit na problematických partiích - na hýždích, zadku a stehnech. Lepší je obyčejná voda, minerální voda nebo bylinkové čaje.

krt

Alkoholické nápoje

Co se týče toxických látek, alkohol patří k vašim největším nepřátelům. Obsahuje rovněž mnoho tzv. prázdných kalorií, což vede k nárůstu tělesné hmotnosti, aniž by vaše tělo přijímalo důležité živiny a minerály. Existují některé výjimky, které mají antioxidační vlastnosti, například červené víno, ale i to byste měli pít s mírou. Při pití alkoholu je pro tělo mnohem těžší zpracovávat odpad a předpokládá se, že alkohol navíc brání vstřebávání některých živin, jako je třeba vitamín C, který tělu pomáhá spalovat tuk.

Nasycené tuky

Potraviny s vysokým obsahem nasycených tuků jsou jednou z největších hrozeb pro vaše svůdné nohy. Usazují se ve tkáních a brání tak vylučování toxinů. Pomerančové kůži se tak bude dobře dařit. Podobně působí i pikantní kořeněná jídla. Nehledě na to, že nasycené tuky kromě tkání blokují i tepny a tím roste riziko vzniku srdečních onemocnění.

Kofein

Lidé milují svou ranní kávu, je ale opravdu tak prospěšná? Podle některých odborníků vysoký přísun kofeinu vede ke špatnému krevnímu oběhu, což způsobuje hromadění toxinů v těle. Šálek kávy neublíží, ale je třeba si také uvědomit, že tento stimulant obsahují rovněž některé čaje a šumivé nápoje, takže dávejte pozor i na to, co pravidelně pijete.

žena bez celulitidy

Ztužené tuky

Ztužené tuky obsahují totiž tzv. trans-tuky (TFA), které jsou ještě nebezpečnější než tuky nasycené, protože jsou úplně umělé a slouží jen k přidání vyšší životnosti, barvy a prázdných kalorií. Pro vaše zdraví nemají vůbec žádný užitek, navíc podle výzkumů vedou k přibírání na váze přesně v těch oblastech těla, kde se objevuje celulitida. Nacházejí se v čokoládových polevách, sladkostech s polevou, pečivu nebo i ve ztuženém tuku na smažení a pečení.

Jídla z fastfoodů

Těmto hříchům se vyhýbejte se také. Hranolky se často smaží na přepáleném oleji, hamburgery a spol. nejsou vůbec zdravé. Možná byste se divili, kolik tyto pokrmy obsahují přídatných látek. K tomu navíc se z fastfoodu ani pořádně nenajíte. Vyhněte se těmto pokrmům, připravte si raději něco zdravého, pozitivně se to projeví nejen na celulitidě, ale i na vašem zdraví.

Máte další rady, jak proti nehezké pomerančové kůži bojovat?


 

Diskuze k článku (celkem 1):




Dlouhou dobu jsem se potýkala s nadváhou i s celulitýdou. Před půl rokem jsem si, ale řekla, že se musím vzchopit. Tak jsem začala hubnout. Koupila jsem si přípravek Obethin a zapojila jsem sport. Kombinace těchto dvou věcí dělá zázraky. Obethin mi pomáhá správně růst a cvičení mi zpevňuje tělo.

Klaudie 3. duben 2014 16:43

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.