Ovesné vločky jsou skvělé nejen při dietě

11. prosinec 2012 | Rady | Potravina | Tipy | Články | komentáře: 3
ovesné vločky a müsli tyčinky


Ovesné vločky patří do jídelníčku nejen těch, kteří se zajímají o zdravou výživu, ale i těch, kteří chtějí zhubnout. Ovesné vločky obsahují významné množství vlákniny, vitamíny (vitamíny skup. B, E), minerální látky a nenasycené mastné kyseliny.

Díky tomu, že se z vloček dá připravit mnoho pokrmů slaných i sladkých, si je oblíbí každý. Můžeme jmenovat ovesnou kaši, karbanátky, lívance, polévku, sušenky i cukroví. Ve všech případech vás na dlouhou dobu zasytí a dodají energii, což je při dietě ideální.

Kde se dají vločky koupit?

Ovesné vločky koupíte v každém obchodě s potravinami, v obchodech se zdravou výživou i v lékárnách, které mají koutek s potravinami. Důležité je najít si tu správnou značku. Platí pravidlo, že čím levnější vločky si koupíte, tím více budou obsahovat obilek. Obilky, které se občas vyskytují ve vločkách, nemá zrovna každý rád.


Výhody ovesných vloček

  • výživové hodnoty - 1 470 kJ/100 g (bílkoviny - 13 g, sacharidy - 57 g, tuky - 7 g),
  • cena - 0,5 kg vloček pořídíte od 12 Kč, kvalitnější od 20 kč a bio od 30 Kč,
  • rychlá příprava - pokrmy s vločkami rychle připravíte a je možné je zalít pouze vodou či mlékem,
  • obsahují - fosfor, železo, hořčík a vitamíny B1, B2, B3, B6, B9 a E,
  • nízký glykemický index - GI ovesných vloček je 49, zasytí na delší dobu a udržují vyrovnanou hladinu cukru v krvi,
  • recepty - z ovesných vloček je možné připravit mnoho receptů (kaše, polévky, karbanátky, přílohy, placky, lívance, müsli, těstoviny, krupici, moučníky,...),
  • pozitivní účinky na zdraví - regulují cholesterol a cukr v krvi, působí pozitivně na nervovou soustavu, upravují zažívání a regulují činnost štítné žlázy.

Na druhou stranu je nutné zmínit, že můžete mít oves alergii.
Vločky se musí uchovávat v uzavřené nádobě a dbát na to, aby nezežlukly.

Vločky pomáhají při hubnutí

Díky nízkému glykemickému indexu, obsahu vlákniny a výborným energetickým hodnotám jsou vločky nápomocné při hubnutí. Na snídani si můžete dát kaši s ovesnými vločkami nebo sypané müsli, které vás dokonale zasytí a obsahují jak sacharidy, tak i bílkoviny. Na svačinu si zase můžete vzít müsli tyčinku (ale bez polevy a bez přidaného cukru). Nutné je ale jíst pouze přiměřené množství.

krt

Jak se ovesné vločky vyrábějí?

Výroba ovesných vloček je celkem složitá. Obilky ovsa, které jsou oloupané a očištěné, jsou napařovány, vylisovány a následně sušeny. Vločky na rozdíl od celých zrna ovsa díky tomuto procesu obsahují menší množství vitamínů a enzymů.

Používejte i celá zrna

Pokud nemáte rádi ovesné vločky, vyzkoušejte rovnou oves. Připravíte z něj chutnou kaši, také je možné oves použít na karbanátky, přílohu nebo pomazánky. Oves je možné nechat i naklíčit, čímž bude obsahovat mnohem více prospěšných látek pro zdraví.

Z ovsa nejsou jen vločky, ale i mléko a mouka

I když jsou z ovsa nejznámější vločky, tak se prodává ovesné mléko a ovesná mouka. Tyto potraviny je možné použít jako klasické mléko nebo mouku. Ovšem toto rostlinné mléko nezahleňuje organismus jako kravské mléko a ovesná mouka na rozdíl od pšeničné bílé mouky je pro zdraví také prospěšnější.

Jíte ovesné vločky nebo se jim vyhýbáte?


 

Diskuze k článku (celkem 3):




Fuj, jak to někdo může jest!!!

Marcela 22. leden 2014 09:21

Aby ses náhodou nepo*****

Anonym 16. únor 2014 17:22

Ovesné vločky zbožňuji, přidávám si je di nízkotučného bílého jogurtu. Mlask.

zdenka novotná 28. září 2015 11:57

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.