Nechce se vám cvičit? Zjistěte, oč přicházíte

6. červenec 2014 | O cvičení | Články | komentáře: 0
cvičení


Všichni víme, že bez cvičení se nedá zhubnout, ale víte, že cvičení má i mnoho velmi pozitivních účinků na zdraví? Díky pravidelnému cvičení máte mnohem menší šanci, že se vám objeví různá onemocnění. Stačí jen začít a přestat se vymlouvat na nedostatek času nebo na to, že vám zrovna něco brání, abyste alespoň chvíli cvičili.

Nemusíte se trápit každý den hodinami cvičením v posilovně, stačí si vybrat takové cvičení nebo sport, který vás baví. A pokud vás zajímá čas, tak stačí půl hodina denně nebo dvě či tři hodiny týdně. Čas si určitě na něj najdete, budete-li chtít. Nejste ani omezeni věkem, protože můžete cvičit v každém věku, co vám zdraví dovolí.

Problémem současné uspěchané doby je, že nikdo nemá na nic čas. Zajímavostí ale je, že třeba před dvaceti lety lidi museli dělat mnohem více úkolů (nebyla dostupná myčka, sušička, domácí pekárna atd.) a přesto všechno stihli. Že by za tím vězel Facebook a obecně doba počítačů? Pravděpodobně ano. Dejte si na chvíli pauzu od počítače a vrhněte se na cvičení.


Nemůžete se donutit?

Začněte nejprve postupně, nemusíte ze dne na den začít cvičit jak o život, ale stačí jen málo. Nejprve si najděte sport nebo cvičení, které by vás bavilo a poté jej začněte pravidelně praktikovat. Pokud se k tomu donutit nemůžete, dejte se nejprve nějakou drobnou odměnu za cvičení. Časem budete cvičit sami a bez odměny.

nordic walking

Které výhody má cvičení?

Cvičení má hodně výhod, přičemž mnoho z nich není zanedbatelných. Stačí si jich jen několik připomenout, v mnoha případech slouží jako prevence různých nemocí. O co se přesně jedná?

  • Díky cvičení zhubnete rychleji než bez cvičení - pravidelné cvičení pomáhá k hubnutí - spalují se tuky a posilují se svaly, což je při hubnutí potřebné.
  • Během cvičení se produkuje hormon serotonin - hormon štěstí - díky němu se lépe cítíte a máte dobrou náladu.
  • Snižuje riziko kardiovaskulárních nemocí (mozková mrtvice, infarkt myokardu atd.) hlavně díky aerobnímu cvičení (běh, plavání, rychlá chůze nebo spinning).
  • Pravidelné cvičení pomáhá stabilizovat krevní tlak.
  • Zvyšuje hladinu dobrého cholesterolu (HDL) a snižuje hladinu špatného (LDL).
  • Pohyb má vliv i na vznik nemocí - například některé druhy rakoviny, diabetes, osteoporóza atd.
  • Dobrý účinek na dýchací soustavu - posílí vám plíce, což má dobrý účinek i při astmatu.
  • Cvičení má vliv také na stres a deprese - budete více odolní na na stresové situace a nebude trpět tolik depresemi.
  • Pravidelné cvičení má velmi pozitivní vliv na spánek - hodí se při problémech se spaním (nekvalitní spánek či usínání).
  • Poznáte nové známé - to hlavně v případě cvičení ve fitku.
  • Pokocháte se sledováním přírody při běhání, nordic walking nebo rázné chůzi v přírodě i po městě.
  • Budete díky pravidelnému pohybu lépe vypadat, budete mít více energie, zlepší se vám sebevědomí a budete se lépe cítit
krt

Ovšem nejedná se o výčet všech hladů, ale jen o ty nejčastější.

posilování bříška

Opravdu si myslíte, že je nutné neustále odkládat cvičení na potom a přitom z něj nakonec úplně sejde? Napište si do diáře, mobilu nebo kalendáře vždy datum, kdy půjdete cvičit a to se snažte dodržovat. A pokud vás cvičení nebaví, nemusíte chodit do fitka nebo posilovny, ale můžete jít i plavat, běhat, chodit nebo jít hrát tennis. Jakýkoliv pohyb má pozitivní vliv nejen na váhu, ale hlavně na zdraví.

Cvičíte pravidelně nebo se pohybu vyhýbáte?


 



Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.