Cvičení v posilovně je i pro ženy

15. únor 2013 | Cvičení | Články | Zhubněte | Postava | O cvičení | komentáře: 0
žena cvičí v posilovně


Myslíte si, že fitness centra patří upoceným mužům s činkami v rukou? Kdepak. I vy můžete hubnout a posilovat svaly v posilovně. Že nevíte jak na to? Projděte si pár našich účinných tipů a hned se vypravte do fitka. Pokud vám je společnost cizích mužů při cvičení nepříjemná, vyhledejte si ve své blízkosti posilovnu pro ženy, kde mají muži vstup zakázán. Nebojte se, určitě vám nenarostou velké svaly, na to byste musela zařadit do stravy proteinové přípravky a cvičit velmi intenzivně.

Spousta neznámých přístrojů

Děsí vás představa, že jakmile vstoupíte do místnosti, nebudete mít absolutní tušení, jak se na těch strojích cvičí? Není se čemu divit, ale můžete si být jistá, všichni jednou byli v posilovně poprvé. Chytněte se něčeho, co je vám povědomé – například rotoped nebo stepper (jsou rovněž skvělé na zahřátí) – a sledujte lidi, jak na daných stanovištích cvičí.

Trenér v posilovně vám vše ukáže

Většina kvalitních fitness center má k dispozici pro tyto příležitosti trenéra, kterého si můžete objednat buď zcela zadarmo, nebo za drobný poplatek. Ten vám ukáže, jak se na strojích cvičí, které svaly na nich posilujete, a poradí vám, čím byste měla jako začátečnice začít. Upozorní vás také na chyby, které při cvičení na strojích děláte, a poradí vám s technikou. Pakliže ale navštěvujete menší posilovnu, kde tuto možnost nenabízejí, vyrazte s někým, kdo má se cvičením větší zkušenosti a může vám pomoci, nebo si vyhledejte na internetu instruktážní video. Pozor však, abyste techniku neokoukala špatně. Přemýšlejte následně nad svými pohyby v posilovně.


Jak cvičit v posilovně?

Zaměřujte se především na stroje, které posilují svaly, na které se často zapomíná. Zpočátku je dobré věnovat se například posilování svalů okolo páteře a mezi lopatkami. Vhodné je taky začít s břišními a prsními svaly, hamstringy (zadní část stehen), bicepsy a se vzpřimovači. Ještě než vyrazíte k těžkým strojům, nestyďte se udělat si pár dřepů (soustřeďte se na správné dýchání a rovná záda). Nezapomeňte se také důkladně protáhnout, abyste zabránila natržení svalů s tendencí ke zkracování.

Buďte k sobě soudná a nepřehánějte to se závažím. Přestože před vámi seděl u stroje muž (nebo žena), který zvedal 50 kg, vy si klidně pro začátek dejte jen 10. Přílišná váha by vám mohla způsobit bolesti či natažení svalů a jiné nemalé zdravotní potíže.

Zvykněte si posilovat pravidelně

Jestliže se do fitness centra vydáte jednou do měsíce, žádný účinek (kromě bolesti neprotáhnutých svalů) to mít nebude. Ze začátku choďte 2-3 týdně. Posilovny mají většinou výhodné nabídky permanentek, které vám mohou při častějších návštěvách ušetřit dost peněz. Naplánujte si tréninky tak, aby se svaly po napětí stihly zregenerovat (např. po, st, pá).

krt

Věnujte se každé posilované a protahované části těla individuálně. Provádějte 1-2 cviky (na strojích nebo bez něj) po 2-3 sériích, z nichž každá má 12-15 opakování. Zaměřte se na dýchání a správnou techniku. Jakmile budete mít pocit, že je vám tento trénink nedostačující a už správně ovládáte techniku, zvyšte si opakování na 20-25.

Pokud jste už připravena na kondiční trénink, můžete se do posilovny vydat častěji (3-4 týdně) na dobu okolo jedné hodiny. Nezapomeňte, že pokud se budete ve fitku mučit příliš dlouho (nad 90 minut) a často (víc než 5x týdně), ztratí to účinek a vás to připraví o veškerou energii a chuť ke cvičení.

Správná strava je nutností

Je zbytečné se potit v posilovně a poté se ládovat přepálenými tuky nebo pamlsky. Ať už chcete zhubnout nebo zpevnit svalovou hmotu, přizpůsobte tomu svůj jídelníček. Zařaďte do něj více vlákniny, omezte tučná jídla a pijte hodně neslazených tekutin. V žádném případě však nedržte hladovku – pak by vaše tělo čerpalo energii ze svalů.

A to hlavní nakonec - nestyďte se!

Možná se bojíte jít do posilovny z důvodu, že tam budou jen samí chlapi, kteří se vám budou smát. To ovšem vůbec není pravda. Naleznete tam i ženy a v žádném případě se vám nikdo nebude smát. Spíše vám pomohou.

Chodíte pravidelně cvičit do posilovny nebo raději cvičíte doma?


 



Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.