logo

Vločková dieta: Pomůže ovesná kaše k hubnutí?

Diety Fáze
ovesná kaše


Jednou ze zajímavých diet, která slibuje, že můžete rychle zhubnout, je vločková dieta. Jak už název napovídá, jedí se během ní hlavně ovesné vločky. Pokud je máte rádi, budete ve svém živlu, pokud je ale nemáte rádi, raději ji ani nezkoušejte. Mrkněte, na čem je založena, jak vypadá dietní jídelníček a jaké má výhody a nevýhody.

Všichni víme, že ovesné vločky jsou mimořádně zdravé, proto by právě s nimi mohlo být hubnutí efektivní. Rovněž to vypadá, že se jedná o zdravou dietu, protože dodáte tělu vlákninu a dostatek cenných látek, které vločky obsahují. Ale to tak vůbec nemusí být, pokud budete konzumovat pouze vločky. Správně by strava měla být pestrá a vyvážená.

Jak se stravovat při vločkové dietě?

Existuje několik vločkových diet, u nichž se liší způsob stravování a doba držení diety. My se podíváme na následující, ve které najdete spousty vloček a ovesné kaše.


Vločková dieta je rozdělená do tří fází, přičemž první fáze je nejpřísnější a trvá týden, druhá také týden a třetí měsíc. Ve všech fázích se jedí hojně vločky. Možná je po této dietě nebudete chtít chvíli ani vidět, ale měly by mít i při této jednostranné dietě pozitivní účinky.

1. fáze

V první fázi byste měli jíst pouze vločky třikrát denně. Může to být v podobě ovesné kaše nebo sypaných vloček s drobným ovocem. Raději zvolte domácí ovesnou kaši místo instantní kaše, ta obsahuje zbytečně hodně cukru.

2. fáze

V další fází opět jíte vločky třikrát denně, ale ke každé porci přidejte čerstvé ovoce nebo zeleninu. Můžete připravit sypané müsli, granolu, ovesnou kaši nebo vločky opražit. K pokrmům přidejte i ořechy nebo libovolné koření.

3. fáze

Třetí fáze je založena na tom, že se zdravě stravujete. Jídelníček se skládá z pravidelných porcí zdravých potravin, jíte dostatek zeleniny, ovoce, libového masa, ryb, mléčných výrobků, obilovin, luštěnin, zdravých tuků a každý den si dáte ovesnou kaši k snídani.


Pro koho je ovesná dieta vhodná?

Tato dieta je pro vás vhodná, pokud hledáte způsob, jak rychle zhubnout pár kilogramů, přičemž budete jíst oblíbené vločky. V žádném případě se ale nejedná o zdravou dietu, jelikož jíte primárně jednu potravinu.

Dieta je nevhodná pro ty, kteří nemají rádi vločky. Je totiž zbytečné se jakkoliv nutit do jejich konzumace.

Výhody a nevýhody vločkové diety

Jednou z výhod je, že během tohoto typu stravování přijmete obrovské množství vlákniny, důležité vitamíny a minerály. Vločky dokáží zasytit na delší dobu, proto nebudete mít tendenci jíst či pořád mlsat. Na druhou stranu přijmete málo kalorií, můžete mít hlad, cítit se unaveně, jednostranná strava vás může nudit a štvát.

Dieta je podobná obdobným jednostranným dietám, které slibují rychlé hubnutí za krátký čas. Opravdu je šance, že rychle pár kilogramů zhubnete, ale při návratu ke klasickému stravování můžete opět přibrat.