logo

Čím snížit chuť k jídlu? 13 potravin, které ji odeženou

Chuť Tipy
cim snizit chut k jidlu

Máte často chuť na něco dobrého a pořád byste chtěli i při dietě mlsat? Chuť na něco sladkého je většinou důsledek nesprávného stravování, nudy nebo stresu. Tak jako tak, při objevení chuti k jídlu, ji můžete celkem jednoduše snížit. Mrkněte se na seznam potravin, které snižují chuť k jídlu nebo alespoň tomu mohou pomoci.

Voda

V první řadě, pokud máte chuť k jídlu, se napijte. Říká se, že hlad je převlečená žízeň a voda by mohla vaše chutě uspokojit. Sklenice vody vám dodá tekutiny, kterých obecně pijeme velmi málo.

Káva

Příjemně hořká chuť zanechá na jazyku svou chuť delší dobu. Kromě toho potlačuje chuť k jídlu, zrychluje metabolismus a pozitivně působí na zdraví. Zvolte vždy kvalitní kávu bez cukru, smetany či mléka. Nezapomeňte, že byste to neměli přehánět s množstvím.

-

Zelený čaj

V zeleném čaji se nacházejí cenné katechiny, které pomáhají s hubnutím. Spalují tuky, zrychlují metabolismus a ovlivňují chuť. Připravte si šálek kvalitní zelené kávy (samozřejmě bez cukru), když vás přepadne chuť k jídlu.

mandle mají vliv na jídlo

Mandle

Rovněž mandle pomáhají zahnat hlad. Obsahují tuky, vitamíny a minerály, což ovlivňuje fakt, že rychle zasytí. Navíc hrstí mandlí tělu dodáte plno potřebných látek.

Vejce

Vajíčka dokáží zasytit na delší dobu. Pokud máte na něco chuť, dejte si jedno smažené nebo vařené vejce. Nebudete mít ani pomyšlení na další jídlo, protože dokonale zasytí.

Polévky

Zeleninové a luštěninové polévky i vývary se řadí k nízkokalorickým jídlům, která zasytí a navíc jsou výborná. Pokud budete mít hlad, uvařte si jednoduše polévku.

jablka zasytí na delší dobu

Jablka

Na vlčí hlad fungují i jablka, která obsahují fůru vlákniny a pektinu. Díky nízkému glykemickému indexu zasytí na delší dobu bez kolísání hladiny cukru v krvi a navíc jsou zdravá.


Čokoláda

Mléčná čokoláda zvyšuje chuť k jídlu, hořká ji ale zmenšuje. Pokud budete mít zrovna chuť na něco dobrého, sáhněte po čokoládě alespoň se 70% obsahem kakaové sušiny. Stačí pár kostiček. Pro lepší chuťový prožitek a odlákání chuti vyberte si 85% nebo dokonce 99%.

Zázvor

Stačí jen troška zázvoru a okamžitě přijdete na jiné myšlenky než na jídlo. Kromě jeho výrazné chuti podporuje trávení a zmenšuje hlad. Sušený takové účinky jako čerstvý ale nemá.

Skořice

Skořice má pozoruhodné účinky na metabolismu, který zrychluje a snižuje chutě na sladké. Přidejte si ji do ovesné kaše, na moučníky nebo k jablkům.

Luštěniny

Mnozí se luštěninám vyhýbají, přitom se jedná o skvělý zdroj bílkovin, který je nízkokalorický. Dokáží rychle zasytit a podporují metabolismus, tak si je bez obav dejte.

chilli papričky ovlivňují chuť k jídlu

Chilli papričky

Kapsaicin, který se nachází v chilli papričkách, pomáhá snižovat chuť k jídlu, snadněji spalovat tuky a zrychlovat metabolismus. Pokud si netroufnete na papričky, vsaďte alespoň na mleté chilli, které můžete přidat kamkoliv.

Batáty

Batáty neboli sladké brambory jsou nízkokalorické a chlubí se nízkým glykemickým indexem. Další výhodou je, že zasytí na delší dobu a obsahují plno výživných látek.