Jak se zbavit chuti na sladké

8. listopad 2012 | Tipy | Rady | Články | Jak na to | Chuť | komentáře: 6
sladkost


Snad každému se stane, že má tu a tam chuť na sladké. Třeba na zákusek, tiramisu, čokoládu, oplatek nebo zmrzlinu... Proč se to stává a jak se můžete zbavit neodolatelné chuti na sladké? Podívejte se na více informací, pomocí kterých můžete zjistit, čím to je a jak se ji zbavit.

Určitě i vy máte rádi sladké, ale nezapomeňte, že právě cukr je příčinou mnoha nemocí. Závislost na cukru je stejná jako závislost na alkoholu či drogách, i když si to málokdo uvědomuje.


Příčiny chuti na sladké

Podívejte se na několik možných příčin, proč máte chuť na sladké.

Stres - ve stresových situacích sahá mnoho lidí právě po sladkým (nejčastěji po čokoládě). Přitom by stačilo si vzít např. jablko.
Potraviny s vysokým glykemickým indexem - po konzumaci potravin s vysokým GI (pivo, bílé pečivo, cornflakes, rýže,..) se hladina cukru v krvi zvýší a slinivka vyplaví hormon, který se nazývá inzulin. Následně se hladina cukru v krvi sníží a objeví se chuť na sladké.
Nepravidelná strava - při nepravidelné stravě a hladovění také kolísá hladina cukru v krvi.
Kvasinky a plísně v organismu - kvasinky a plísně milují sladké, pokud se vyskytují ve vašem těle, tak se dožadují sladkého. V takovém případě je nutné držet protiplísňovou nebo protikvasinkovou dietu několik měsíců, abyste se jich zbavili.
Nedostatek chromu - v případě nedostatku chromu můžete mít větší chutě na sladké. Dejte si červenou řepu, droždí, pivo či lesní ovoce, které obsahuje chrom.

krt

Zbavte se ji

Pouze jediným způsobem se můžete zbavit chuti na sladké a tím je pravidelná a vyvážená strava s dostatkem bílkovin. Pokud se budete pravidelně stravovat co 3 hodiny, hladina cukru bude vyrovnaná a vy nebudete mít pomyšlení na sladké, jak tomu bývá při hladovění nebo při nepravidelné stravě. Důležité je jíst potraviny s nízkým glykemickým indexem a hodně zeleniny.

Rychlá pomoc, pokud vás honí mlsná

Když se občas stane, že vás honí mlsná, tak si dejte kousek hořké čokolády nebo ovoce (případně neslazené sušené ovoce). Tento výběr je mnohem lepší než mléčná čokoláda, čokoládová tyčinka nebo sušenky.

Míváte často chuť na sladké?


 

Diskuze k článku (celkem 6):




Já si dávám taky sušené ovoce a chutná mi dost kandovaný zázvor. Dávám si kostičky i do čaje co mi ho tak osladí, protože je obalený v cukru, ale toho je na něm minimum.

Lubička 8. listopad 2012 19:51

Jak může někdo říct vzít si místo čokolády jablko? co to je za hovadinu? kdyby to asi bylo tak jednoduchý, nepereme se s obezitou, že?

kilma 9. listopad 2012 21:31

To, ze ty kilmo, nemas pevnou vuli, jeste neznamena, ze jsou vsichni tak blbi jako ty.

Luve 11. listopad 2012 16:53

chce to vytrvalost :-)

lorreen1 20. listopad 2012 13:58

Já bohužel zatím nedokážu odolávat... :D Mě to prostě nejde a u čtverečku čokolády rozhodně nezůstávám :D Ale pokud člověk cvičí a jí převážně jídla s malým obsahem tuku, tak se to jednou za čas dá odpustit.. :)

Michaela 23. listopad 2012 09:50

potrvinové doplňky a zdravý životní styl dokážín hodně

vla 30. listopad 2012 21:02

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.