Nemůžu zhubnout. Co dělám špatně?

28. duben 2011 | Rady | Zhubněte | Články | komentáře: 28
dieta


Možná se snažíte zhubnout, ale nejde vám to dle představ nebo se hubnutí zastavilo... Co tedy dělat? Nezapomeňte, že nejdůležitější je správná strava a vyvážený jídelníček skladající z pravidelných menších porcí co 2 - 3 hodiny pětkrát až šestkrát denně a cvičení, které by mělo být dvakrát až čtyřikrát týdně.
Pokud chcete zhubnout, podívejte se článek o tom, jak začít s hubnutím.
Podívejte se na určité situace, které mohly právě u vás nastat.

Špatně jíte

Jíte nepravidelně, jíte večer ovoce a pečivo, dále jíte tučné sýry, uzeniny, brambůrky, čokolády, Coca-Colu, pečete sladké koláče, záviny, máte mnoho sacharidů a tuků...
S takovou nikdy nezhubnete, pokud chcete zhubnout, musíte přestat tyto potraviny jíst. Ne ale způsobem, dnes si vezmu čokoládu, která má jen 100 g místo 200 g, chipsy, colu… Musíte s tím přestat úplně. Samozřejmě se nic nestane, když si vezmete jednou za týden něco z těchto "zakázaných" potravin, ale jen jednu. Zbytek týdne musíte jíst pravidelně v menších porcích.
Dietní jídelníček by se měl skládat z 5 - 6 menších porcí tak, aby v něm bylo dostatek bílkovin, přiměřené množství sacharidů a tuků. Pro inspiraci se podívejte na jídelníček.
Zapisujte si to, co sníte a jídlo si važte.

Co je malá porce?

U přílohy se za malou porci bere 60 g rýže, těstovin, kuskusu v suchém stavu, u brambor 150 g. Masa a ryby si můžete dát 150 g. Zelenina je vždy povolená v jakémkoliv množství. Ovoce si dejte dvakrát až čtyřikrát denně, ale ne navečer. Pokud budete mít velké přílohy, hubnout nebudete a budete spíš přibírat.
Zvažte si vaše jídlo, jednotlivé suroviny, protože se budete velmi divit, kolik toho sníte.

Jím pečivo večer, nehubnu

Pečivo, které se sní večer, je zabijákem váhy. Měli byste se celkově vyhýbat bílému pečivu a chlebu. Není problém, když si ho vezmete dopoledne, ale večer ho rozhodně nejezte. Dejme tomu 1 celozrnný rohlík cca 3 hodiny před spaním nevadí, ale musí být jen jeden. Někomu prospívá nejíst pečivo a chleba vůbec, protože celozrnná rýže nebo těstoviny je pro něj lepší.

Jím jen jednou nebo dvakrát za den, nehubnu

Nehladovte! Začněte jíst pravidelně v menších porcích pětkrát až šestkrát denně. Rozproudíte tak váš metabolismus a začnete pomalu hubnout.


Jím hodně ovoce odpoledne a večer

Ovoce obsahuje mnoho cukrů, proto ho večer raději nejezte. Odpoledne si dejte maximálně dva kousky.

Hubnu pomalu

Otázkou je, co je hubnout pomalu. Nečekejte, že zhubnete několik kilogramů při zdravém hubnutí za týden. Doporučené je hubnout 0,5 - 1 kg za týden.

Nemůžu zhubnout, i když málo jím

Možná bude problém ten, že jíte velmi málo. Metabolismus je zpomalený a cokoliv, co sníte, se vám uloží do tuků. Začněte jíst pravidelně pětkrát denně v menších porcích. Podívejte se na ukázkový dietní jídelníček.

Jím pravidelně, ale už nehubnu

Z počátku jste hubli, ale teď už nejde. Možná máte zaseknutý metabolismus nebo už není co hubnout a máte optimální váhu. Další možností je nesprávná skladba jídelníčku. Zkuste začít cvičit.

Pořád cvičím, ale vážím stejně

Pořád cvičíte, ale váha ukazuje stejná či vyšší čísla. A k tomu jste posunuli dírku u opasku, ale váha přesto ukazuje stejně nebo více. Vytváří se vám více svalové hmoty na úkor tuků. A jak je známo, svaly váží více než tuky, takže je to správně. Nemyslete si, že nehubnete.
Pokud ale cvičíte, ale ani nehubnete, tak změňte cvičení. Tělo je zvyklé na určitý typ cvičení, tak ho změňte. Vyměňte rotoped za běh nebo eliptický trenažér.

krt

Užívám léky

Dlouhodobě užíváte léky, které zadržují vodu (kortikoidy, léky na štítnou žlázu), je po nich větší hlad a chutě. Dobrým řešením je užívat draslík nebo kalium chlorate na odvodnění a méně solte. Dále se musíte omezovat v jídle, abyste nejedli příliš jídla kvůli velkým chutím. Pokud chcete zhubnout, zkuste nejprve jíst pětkrát denně menší porce. Inspirujte se dietním jídelníčkem. V případě, že vám nejde vůbec zhubnout (ani 0,5 kg za týden), obraťte se na odbornou pomoc.
Pokud berete léky, po kterých se přibírá, tak hlavně jezte s rozumem. Někdy tomu přibírání nejde zabránit, ale nemusíte ho podporovat sladkostmi a tučnými potravinami.

Jsem těhotná/kojím a chci zhubnout

Pokud chcete zhubnout během těhotenství, tak to nechte na potom. V žádném případě, nedržte drastické diety, ale jezte střídmě, pravidelně a v menších porcích. A nejezte za dva! Během kojení to platí stejně, nedržte drastické diety. Stačí jíst přiměřeně okolo 6 000 - 8 000 kJ bez sladkostí a smažených jídel.

Je mi 10/12/14 let a chci zhubnout. Mám nadváhu.

V tom případě, nedržte drastické diety, uškodí vám. Jezte pravidelně v malých porcích. Nejezte sladkosti, pochutiny, smažená jídla a nepijte sladké nápoje. Nezapomínejte na sport.

Nemám pevnou vůli, tak nemůžu zhubnout

Nemůžete zhubnout nebo nechcete zhubnout? Pravděpodobně nechcete. Když se chce, všechno jde. Musíte se přinutit. Pokud zhubnete, můžete si udělat radost. Koupíte si oblečení nebo zájezd za odměnu. Hlavně z toho, budete mít dobrý pocit a uděláte něco pro své zdraví.


 

Diskuze k článku (celkem 28):




Během několika měsíců a to i díky hormonů jsem ztloustla 30kg.. nyní nevím, jak zhubnout. Jím nepravidelně, to se přiznám, omezuji sladký, ale někdy to nejde, kor v dnech menstruací. Co mám dělat, abych hubla?Spíš, abych měla pevnou vůli. Děkuji za odpověď

Romana Sattlerová 4. květen 2011 19:41

Mám takový dotaz: Jak pomáhá pitný režim při hubnutí? Opravdu je to tak důležité??

Katka 10. květen 2011 19:10

Romano,

musíte udělat prvotní impuls a začít se hýbat. Já nadváhu nemám, ale léta jsem necvičila, nic nedělala, a teď jsem začala přibírat. Začlo to plíživě a teď už sotva dopnu kalhoty.

Nejdřív jsem si to pořád nějak omlouvala - jsem unavená, mám moc práce, nemám čas... Sice mě to dost štvalo (a štve), ale to bylo tak všechno. Až do nedávna. Prostě jsem si řekla "sakra holka, když chceš nějak vypadat, tak to holt bude stát nějakou námahu a sebezapření".



Přestala jsem jíst bílé pečivo večer, snažím se jíst hodně zeleniny, výrazně jsem omezila smažené (jím ho tak jednou za dva týdny). Více jsem zařadila rýži, těstoviny, chystám se zkusit kuskus. K tomu je nutný (opravdu nutný) pohyb, nejlépe denně či obden. Pokud nebudete vůbec stíhat, alespoň se denně protáhněte.

Důležité je cvičit aerobně - běhat, jezdit na kole, plavat. Možná Vám bude vyhovovat zumba či klasický aerobik. Nebo šlapejte doma na rotopedu či skákejte přes švihadlo (tak jsem začla já). Pusťte si k tomu nějakou energickou muziku a hned to půjde líp. Také posilujte, nejen problematické partie. Nezapomínejte na záda.



Hlavně nehladovte !!!



Pokud budete mít často chuť na sladké, dejte si čokoládu s velkým podílem kakaa (hodně hořkou), nebo třeba ovocný salát s trochou zakysané smetany.

A kašlete na diety. Redukční dieta je v pořádku (pokud se i ta nežene do extrému), ale většina ostatních je dost nebezpečná co se týče zdraví a jojo efektu.



Jo a snídejte!! :)



Držím Vám (i ostatním hubnoucím) pěsti :)

Haňule 25. květen 2011 22:08

Haňule, moc vám děkuji za rady, zkusím to :)

Romana 26. květen 2011 13:19

Dobrý den, prosím o radu, nevím kde můžu dělat chybu.Již od ledna se snažím shodit přebytečné faldy,najela jsem na zdravou a pravidelnou stravu, jím 5-6 denně, podle různých tabulek jsem si vyhledala kolik má mít jaká denní porce cca kj. Sportuji pravidelně, téměř denně, příklad: 1.den jízda na kole 2hodiny, 2.den běh střídavě s rychlou chůzí 1hodina, 3.den plavání 30min., 4.den běh střídavě s rychlou chůzí 1hod.,téměř denně procházky s dětmi nebo jiná forma zábavy (bagbinton apod.). První měsíc šla váha pomaličku dolů za měsíc cca o 2kg,ale i když se stále držím zajetého režimu, tak nakonec se vyšplhala opět nahoru,vím že váhou se řídit nemusím, pravidelně se měřím,ale centimetry zůstávají pořád stejné, prostě se nehnu přes veškerou snahu ani o píď. Proč když se tak snažím tak to stejně nejde. Ještě bych dodala že piju jen obyčejnou vodu, případně jí ředím 50:50 s ochucenou minerálkou, vypiju mezi 3-4 litry denně. Děkuji za případnou radu kde dělám chybu.

Jana 27. květen 2011 14:32

dělám obden noční směny,dopoledne pak spím.jeden den v týdnu mám brigádu.Nevím jak si upravit jídelníček-nestíhám jíst po 2hodinách.chtěla bych to změnit.vypiju 2-3LITRY denně vody

Miluše 27. květen 2011 14:36

Dobry den chtela bych se zeptat jestli popcorn je pro telo zdravy?delany v mikrovlnce.dekuji za odpoved.Iveta

Iveta 6. červen 2011 17:27

Jano,



sama mám zatím velmi málo zkušeností a tak si raději nebudu troufat uhádnout, proč to tak je. To bych raději nechala na odborníkovi. (nerada bych napsala nějakou slátaninu .))

Ikdyž - možná že jste nabrala svalovou hmotu. Možná by to stálo za nějakou tu konzultaci s člověkem, který tomu fakt rozumí..

Někde jsem také četla, že může být i na škodu sportovat příliš. Tělo nemůžu vydechnout, odpočinout si a pak nehubne.

Ale poradila bych jedno - vytrvat. Od ledna to přecijen ještě není tak moc dlouhá doba. Hýbejte se dál, jezte rozumně a hodně spěte (to je opravdu hodně důležité).

Kdyby se to nelepšilo, možná by stálo za to odložit si nějakou tu kačku na profíka .)))



Mějte se hezky,

H.



P.S. Romano, jakpak jste na tom? :)

Haňule 13. červen 2011 20:50

Miluško,



směny budou asi problém. Moje mamka taky směnuje, chodí na třísměnný provoz a její váze to vůbec nedělá dobře. Podle mě to pro tělo není vůbec dobře.

S Vaší váhou bych se obrátila na profesionála (neberte to v žádném případě jakou nějakou reklamu).

Zkuste začít pomalu. Cvičíte? Když je člověk unavený a vyčerpaný z práce, asi to moc nejde.. Zkuste jíst cca po třech hodinách, menší porce. Aspoň něco. Není dobré jíst až tehdy, když sama cítíte, že Vám kručí v břiše...



Držím pěsti :)





Iveto,



jestli je popcorn zrovna zdravý, to bych celkem pochybovala, ale špatný vyloženě taky není (pokud ho nebudete jíst pořád). Má celkem dost vlákniny a málo tuku. Popcorn z mikrovlnky je rozhodně mnohem vhodnější než např. smažené brambůrky.

Haňule 13. červen 2011 20:59

Dobrý den mám prosbu čím mohu nahradit jídelníček když nejím sýry,acid.mléka,lučinu atd děkuji moc za odpověd monika

monika 5. červenec 2011 18:16

Dobry vecer, mam takovy dotaz.Ted posledni mesice jim pravidelne a zdrave,cvicim, piju tak max 2 litry..no ale nekdy to nedodrzim...sladky nejim a nic tucneho taky ne...a porad nemuzu zhubnout jako uz se mi stalo ze za tyden jsem schodila kg...ale zas mi to nazkocilo a opravdu jim zdrave...dokonce jsem se utlacila i k snidani coz jsem driv nedelala....a ted mi dokonce narasily strie na zadni casti tela a i na stehnach..a rada bych si vybudovala svalstva hlavne na brise ...co mam delat ja uz opravdu nevim..prosim poradte mi.S pozdravem Romca

Romana 12. červenec 2011 19:32

Dobrý den - resp. hezkou neděli přeji. V květnu jsem začla dodržovat jídelníček - 60 dní. Neříkám tomu dieta - jídla je dost, snadná a rychlá příprava, zdravé jídlo. Zatím jsem zhubla cca 6,5 kg. Ale - nyní se mi váha zastavila a drží se asi 2 týdny na stejném - bodě. Trochu kolísá + 1,5kg nebo -1,5kg. Oblečení je mi tedy volnější a volnější, na nohách mizí pomerančová kůže, ale kila přestala mizet.Nyní mám sádru na ruce - špatně se s ní cvičí. Vážím nyní 95 kg a měřím 168 cm. Potřebuji ještě hodně kg dolů abych byla spokojená. Ale ztrácím optimismus, když se zvážím a vidím pořád stejné číslo. Jak dál? Prosím poraďte mi. Děkuji. Zdravím Dáša.

Drahuše Jílovcová 17. červenec 2011 12:04

dobry den, chcela by som sa opytat ci mozem jest na ranajky aj braunflaksy to niesu cornflaksy ale celozrne flaksy?

Zuzana 18. červenec 2011 09:11

Dobry en,mam dotaz zacala jsem jist pravidelne 5-6denne mensi porce o rani ani odpoledni mi to problem nedela ale jak to mam delat o nocni??dekuji Martina

Martina 14. srpen 2011 10:33

Ahojte Jani,



sama jsem začal intenzivně cvičit: každý den jsem hodinu běhala a začala jsem pravidelně jíst. Po 14 dnech šla váha dokonce nahoru. Můj muž mi poradil, abych si běhala jen obden, že si tělo potřebuje odpočinout. A měl pravdu, za dalších 14 dnů jsem měla 2,5 kg dole. Takže vážně zkuste tělu dát šanci a odpočívejte. Dokonce, když běhám každý den, jsou mi i kalhoty těsnější. Říkám tomu, že se mi .napumpovaly. nohy. Moc Vám držím palce.



Vlaďka

Vlaďka 18. srpen 2011 20:52

ahoj volam sa ivana mam 17rokov a za 2roky som scudla36kil ale mam trochu tuku na bruchu cvicim jem zdravo vcom robim chybu??

ivana 27. srpen 2011 17:37

Dobrý den,je mi 27 let a vždy sem měla 54 kg od unora sem měla problemy s vaječníky a brala sem antibiotika 4 měsíce a ted mám 74kg a ne a ne je dostat dolu.Zkoušela sem i ruzné diety,jím pravidelně akorád na sport nemám moc času.Mohly byste mi prosím poradit co mám dělat.děkuji

Lucie 29. srpen 2011 12:06

Dobrý den, je mi 28let, vazim 49 kg, merim 160cm,pracuji jako urednice,tudiz cely den sedim,nemam pohyb.Nikdy jsem problemy nemela s vetsim briskem nemela,ale posledni rok se zvetsuje a zvetsuje,mam tam 3 vlny a spodni je samy tuk, obcas (2krat mesicne) si zacvicim aerobik a posilovani,ale casu je tak malo,ze se neprinutim casteji.Co udelat s tim spodnim podbriskem aby to nebylo povysle a osklive a velke?prestoze nevazim hodne,vse se mi dostava do stehen,zadku,bricha... Uz je to opravdu krizove,ze i manzel rikal at s tim neco delam,ze pak po detech to bude jeste horsi a nepujde to pak uz shodit.

xyz 31. srpen 2011 07:29

Dobrý den,

velmi ráda běhám a proto bych se zeptala, zda když budu běhat ráno, či večer je v tom rozdíl? A když budu běhat ráno, je dobré nalačno či se nasnídat a pak? Děkuji moc za odpověď :)

Adriana 1. září 2011 12:27

dříve mi ty rady zabíraly. teď ne. vážení potravin mě skutečně překvapilo - myslela jsem, že toho sním daleko víc - obvykle jím tak o pětinu míň, než jsem si myslela. Spontánní příjem činí 6500 kJ, přitom napočítaný bazál mám 6600. O prázdninách jsem jezdila 3x týdně na kole hoďku a půl. (to dělalo 4000 kJ každá vyjížďka). Jezdím se sporttesterem, na tepovku. Teď na podzim chodím pěšky - předevčírem 8 km, včera deset. Váha pořád stagnuje. Už nevím, co s tím.

Klára 16. říjen 2011 09:26

Zdravím prosím jak je to s jojo efektem po skončení mléčné diety?? Vací se zpět ztracená kila?..A jak se má po ukončení diety jíst? Moc děkuju za odpověd

anonym 16. říjen 2011 15:21

Jsem po 15 gyn.operacích a bohužel mám za sebou i histeroktomii je mi 37 let a toto mě potkalo v 31 letech.Kila šli nahoru a já se cítím pod psa a nepřitažlivá.Bolí mě nohy a moooc si přeju zhubnout tak prosím poraíte mi

Jitka 2. listopad 2011 22:28

Hubnu v centimetrech, ne v kilech

Laura Sinkller 22. únor 2012 21:41

Ahojky užívala jsem 2 roky Prednison a samozřejmě šla váha nahoru. Teď po 4 měsících ještě neklesla ani o deko. Moc toho nesním pečivo téměř vůbec a přesto nemůžu zhubnout. Poradí mi prosím někdo _

?

Radka 22. březen 2012 07:34

Ahoj potřebovala bych pomoct. Je mi 14 a měřím 168cm . Začala jsem hubnout cca před 3 měsíci.To jsem měla 68kg. Každý den jsem hodinu jezdila na rotopedu a zhubla jsem na 63kg, 4cm v pase a 3cm na stehnech, ale pak jsem začala přibírat, i když jsem pravidelně cvičila a jedla pravidelně v malých porcích. Pořád přibírám, ale přitom mi ubývají cm na bokách a na stehnech. Teď mám 66kg, v pase -7cm a na stehnech -6cm. Pomůže mi prosím někdo???

Riri 6. srpen 2013 15:54

bohužel, nic z toho na mě neplatí.
teď mi za měsíc a půl přiskočilo 5 kilo!
stačilo onemocnět angínou, takže jsem nemohla sportovat. teď už sportuju, ale váha drží. jak jinak. na mě všechna kila drží. všechna, co jsem nabrala při těhotenstvích, nejdou dolů ani když cvičím, ani když se omezuju v jídle.
příjem 6500 kJ, výdej cca 800-1000 kJ (počítám jen aktivní sport, pochůzky ne) - hubla jsem šest kilo půl roku, a zpátky byly během zimy, když se nedalo sportovat.
přišlo jaro, dva a půl měsíce při poměru 7500 kJ příjem, 2500 kj výdej. bazál naměřený 6000, jídelníček sestavený výživářkou. navrch půl kila.je to k uzoufání, čím víc se snažím zhubnout, tím hůř to jde. a mám 90 kilo.

Zoufalka 29. srpen 2013 22:11

Dobrý den, děkuji za přínosný článek. Já jsem se s váhou trápila dlouho, vážila jsem se, na jídlo jsem si dávala pozor a stejně :( řekla jsem si, že raději investuji do hubnutí, než abych za chvíli měla metrák, a tak jsme u nás šla na EMS, je to v Parddubicích, co si o této metodě myslíte? Jedná se o FitnessRevolution a slečna Andrea Mikulková, prozatím z toho mám opravdu dobrý pocit.. také mi slečna poradila, co mám jíst. Doufám, že váha půjde dolů. Poradíte mi prosím, jak si jí poté udržet? Bojím se, aby kvůli jojo efektu nepřišla snaha vniveč :/

Zuzka N. 18. červen 2015 09:22

Dobry den,je mi 13 let a za par mesicu mi bude 14, merim cca 158-160cm a vazim cca 45,mozna uz i vic:-( pred pul rokem jsem vazila 37 kilo(malem jsem mela anorexii) a hrozne mi prijde 45kg hodne.Delam atletiku a uz je to 2 mesice,co jsem necvicila(zraneni)
Hodne se prejidam a kdyz mam chut na sladke a snazim se nemyslet na sladke,nejde to..Chci se totiz libit klukum..

La 18. březen 2016 20:55

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.