Hubneme do plavek - rychle a účinně

3. květen 2013 | Články | Zhubněte | Tipy | komentáře: 5
žena v plavkách


Léto se nám konečně blíží, určitě už máte naplánovanou dovolenou a teď jen zbývá pěkně zhubnout do plavek. Komu by se líbilo procházet se po pláži nebo u koupaliště s plandající pneumatikou kolem břicha nebo nezpevněným zadkem? Teď je poslední příležitost na změnu. Za dva měsíce můžete se svou postavou udělat divy. Neodkládejte to na poslední chvíli, kdy už nemůžete se sebou nic udělat, ale začněte hned (třeba teď v pondělí). Dokažte si, že na to máte a dejte si zajímavý cíl (a i nějakou odměnu).

Jak na to?

Nejprve je nutné osvojit si základy zdravého hubnutí. Samozřejmě, že můžete držet nějakou nezdravou jednostrannou dietu, je ale možné, že těsně před dovolenou opět díky jo-jo efektu přiberete. Začněte raději hubnout pomalu a zdravě a hlavně si zvykněte na nové stravovací návyky. Taktéž je vhodné pravidelně cvičit, ať máte v plavkách zpevněnou postavu a nevypadá jako rosol. Pokud spojíte tyto hlavní dvě věci, nebudete se stresovat, budete mít silnou vůli a dobrou náladu, určitě vám to půjde jako po másle.

Začněte se zdravě a pravidelně stravovat

Jak všude ze všech stran slyšíte, tak správná a zdravá strava je základem celého hubnutí (více informací najdete zde). Některé pokrmy a potraviny si musíte odpustit nebo alespoň rapidně omezit a jiné byste naopak měli více jíst. Určitě sami moc dobře víte, co je a není vhodné, ale opakování je matka moudrosti.


Co není vhodné jíst?

  • uzeniny (párky, klobásy, salámy,...), paštiky, sádlo
  • smažené pokrmy (hranolky, řízky, karbanátky, bramboráky,...)
  • pokrmy z fast-foodů a tučné pokrmy
  • bílé pečivo (rohlíky, obyčejný chléb) a sladké pečivo (kupované i domácí)
  • sladkosti - čokolády, tyčinky, sušenky, oplatky, perníky, bonbóny,...
  • pochutiny - chipsy, slané tyčinky, křupky,...
  • limonády - cola, tonic, sladké minerálky, šťávy,...

Co naopak se smí?

  • libové maso, ryby, mořské plody, libové šunky
  • zelenina, ovoce
  • mléčné výrobky, vejce
  • celozrnné obilniny a výrobky z nich (mouka, pečivo, chleba, rýže,...)
  • další obilniny (pohanka, jáhly, amaranth, quinoa,...)
  • oříšky, semínka
  • olivový olej
müsli jogurt ovoce

Když už teď víte, co smíte jíst, tak si z vhodných potravin vařte i vhodné pokrmy. Nezapomeňte, že v jednoduchosti je krása. Nemusíte si vytvářet složitá jídla, ale naopak vybírejte jednoduché a rychlé pokrmy, které doplníte vždy velkou porcí čerstvé zeleniny.

Pravidelná strava je základ

Dále je důležité pravidelně se stravovat. V nejlepším případě byste každý den měli sníst 5 - 6 porcí. Pokud vám to ale nevychází kvůli práci, tak třeba čtyři. Ale snažte se, abyste měli jídlo rovnoměrně přes den rozložené. Není vhodné večer sníst vše, co uvidíte, protože jste přes den hladověli. Tak akorát ještě více přiberete. Opravdu je lepší jíst pravidelně v přiměřených porcích. Dále každé ráno zahajte snídaní, pak si dejte další jídlo za cca 3 hodiny a v tříhodinových intervalech pokračujte i dalšími porcemi. Pokud máte zafixováno, že byste měli sníst každý den 5 000 kJ, tak na to zapomeňte, protože tato hodnota jídla je velmi malá a navíc byste měli hlad. Raději na nějaké počítání kalorií kašlete a zaměřte se na pravidelnost.

krt

Pro malou inspiraci

Snídaně - určitě po dlouhé noci nevynechávejte snídani. Můžete si dát celozrnný chleba se sýrem a zeleninou, ovesnou či jinou kaši, toast se sýrem a šunkou nebo i vejce připravené na teflonové pánvi nebo natvrdo.
Svačina - rohlík se šunkou, ovoce nebo jogurt s vločkami je vhodnou svačinou. Záleží na to, zda jste v práci nebo doma. Rozhodně se v práci netrapte malou svačinkou, když pracujete těžce nebo máte hlad.
Oběd - na oběd si připravte lehké a dietní jídlo (kuřecí s brambory, kuřecí s rýží, ryba nebo libové hovězí s přílohou a zeleninovou oblohou) a pokud jste v práci, doneste si připravené jídlo v misce nebo si něco vyberte v kantýně. Určitě máte na výběr z několika jídel, svíčková, vepřoknedlo, tučné vepřové nebo sladké knedlíky opravdu nejsou to pravé. Vybírejte si kuřecí či jiné libové maso s přílohou a nezapomínejte na zeleninu. Stejným způsobem vybírejte dietní oběd i v restauraci.
Svačina - tady si dejte zeleninový salát s kouskem pečiva, mléčný výrobek nebo müsli tyčinku bez polevy, která je při cestě z práce určitě zajímavou variantou svačiny.
Večeře - na večeři si dejte něco podobného jako na oběd (jen trošku menší porci), dále je zajímavý tuňákový salát s těstovinami, chleba se sýrem či pomazánkou nebo luštěniny.
Druhá večeře - pokud máte večer hlad a nechystáte se spát, dejte si něco malého - zeleninu, knäckebrot se sýrem nebo zbytek z večeře.

ovoce

Nevyhýbejte se cvičení

Kromě stravování je také důležité cvičení, pomocí kterého si můžete zpevnit postavu a spálit tuky. Existuje mnoho různých sportů, vyberte si cvičení, které vás bude bavit, ať si cvičení neznechutíte a ať se do něj nenutíte. Opravdu je lepší cvičit a ne pořád vysedávat u počítače nebo televize.
Nejlepší je cvičit obden, sportovní aktivity střídejte a nezaměřujte se na jednu partii.

Chůze je základem

Pokud máte větší nadváhu nebo obezitu, rozhodně se nepouštějte do náročných cvičení, nejsou pro vás vhodná. Naopak začněte více chodit. Nemusíte chodit nějak extra rychle, ale tak ať vám to vyhovuje (vždy záleží na tom, jak se cítíte). Nejprve choďte několik minut, poté zvyšujte danou dobu, až se dostanete na několik desítek minut denně. Měli byste chodit nejlépe pět dní v týdny procházkovou chůzí (u obezity) a rychlou chůzí (u menší nadváhy a normální váhy).
Také přestaňte na všechno používat auto, raději choďte. Stejně tak to platí u výtahu. Dobrým řešením u MHD je vystoupit o zastávku dřív.

Vyzkoušejte cvičení podle Jillian Michaels, Zuzky Light nebo Cassey Ho

Pokud jste zdatnější a potřebujete jen trošičku zhubnout nebo dotvarovat postavu, tak vyzkoušejte cvičení od známé trenérky Jillian Michaels, Cassey Ho (Blogilates) nebo od Češky Zuzky Light. Jejich cvičení naleznete na youtube nebo si jej můžete koupit. Všichni si cvičení od těchto trenérek velmi chválí, protože jsou opravdu velmi účinná. S pravidelným cvičením na sobě poznáte velmi brzo výraznou změnu, tak to zkuste.

Začněte s hubnutím do plavek co nejdříve, ať pak nemusíte na poslední chvíli držet pochybné diety a hladovky. No, a pokud se vám přece jen nepodaří zhubnout, tak se přece nic neděje a svět se nezboří. Nezapomeňte, nehubnete kvůli okolí (aby vás někdo náhodou nepomluvil), ale pro váš pocit a pro vaše zdraví.

Chystáte se hubnout do plavek?


 

Diskuze k článku (celkem 5):




Ahojte, může všem doporučit cvičení s Jillian, opravdu za ten měsíc poznáte změnu. Je na tom skvělý, že cvičíte každý den 30 minut. Nejenže se mi zmenšilo břicho, ale i pěkně zlpešily špíčky na pažích.... takže jen taková malá rada :)

Verrit 4. květen 2013 01:01

Je mi dvacet let a cvičení od Jillian cvičím už měsíc,postava se mi výrazně zlepšíla ! Přizatnutí bříška už vidím i svaly které se vypracovávají ! :) Budete vářně spokojení nejlepší je Body Revolution !! Přeji příjemné cvičení ! :)

Jojo 4. květen 2013 21:52

ahoj já zase cvičím podle Zuzky Light je to nejlepší cvičení jaké jsem zatím zkoušela určitě doporučuji

tak snad to do léta bude co nejlepší .)

Jája-Mája 5. květen 2013 17:59

Doporučuji Jillian v pořadí 30 days shred, hned pak nastoupit Ripped in 30 a pak dle uvážení buď Body Revolution, když chcete celé tělo (to je tříměsíční, ale pokud půjdete v tomto pořadí, tak začnete až na druhém měsíci, jinak je to nuda) nebo 6 weeks 6 pack. Co není na youtube, je na ulozto. Takhle zhubnete stoprocentně, všecko jsou to třicetiminutovky, moc doporučuju. Pokud chcete víc inspirace, před nedávnem jsem našla blog slečny, které se (shodou okolností) tím samým postupem podařilo zhubnout úplně neuvěřitelně:http://mojetelo.blogspot.cz/ Hodně štěstí! :)

mysh 12. květen 2013 19:42

ahoj...taktéž vřele doporučuji Jilian,po měsící jsem dala dolů 5cm v pase...a 30minut denně za to stojí

Pavlína 13. červen 2013 20:55

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.