Hubnutí břicha je snadné, zjistěte více

28. červen 2014 | Články | Břicho | Tipy | komentáře: 2
cviky na břicho


Trápí vás větší břicho a vy nevíte, jak se jej můžete zbavit? Pouze cvičení, jak se často tvrdí, na jeho zmenšení nepomůže. Významný vliv na něj má totiž stravování. Hubnutí břicha není zrovna snadné, ale vy to určitě, když se budete snažit, dokážete. Víte, co na něj funguje?

Naše nezdravé stravovací návyky se projevují nárůstem váhy. Někomu se tuk ukládá na zadek a boky, někomu do stehen a někomu do břicha. Právě do břicha se ukládá tuk převážně mužům a ženám, které mají typ postavy jablko. Z bříška se stane břicho, pneumatika nebo panděro. Nejlepší je začít s ním něco dělat, dokud je menší, protože pak to půjde hůř. Navíc změna nebude trvat týdny, ale měsíce nebo dokonce i přes rok. Záleží na tom, kolik tam máte špíčků a špeků.

Velmi často se říká, že na to, abyste zhubli břicho, je nutné neustále posilovat břicho. Jedná se ale ovšem o mýtus, kterým si spíše uškodíte. Ale v následujících řádcích se podíváme na to, co by mohlo pomoct právě na hubnutí břicha.


Víte, jak na to?

Nejprve zjistěte, co vás vlastně trápí. Trpíte obezitou, nadváhou nebo se prostě potřebujete zbavit povoleného břicha? Podívejte se na to realisticky. Jste-li obézní nebo máte nadváhu, je nutné hubnout klasickým způsobem. Pokud vás trápí jen menší nebo větší špíček na břiše, pravděpodobně bude nutné jen zapracovat na posilování, stravě a správném držení těla. Cílené hubnutí břicha neexistuje, nedá se totiž zhubnout pouze ve vybrané partii.

Pokud vás trápí nadváha a obezita, začněte s hubnutím. To znamená, mějte pohyb dvakrát nebo nejlépe třikrát týdně (klidně to může být rázná chůze, běh, tanec, apod.), občas také posilujte, ale hlavně se soustřeďte na stravu.

V případě, že se potřebujete zbavit menších špíčků v oblasti břicha a břicho máte téměř ploché, soustřeďte na správné cviky a jezte více bílkovin, méně sacharidů a tuků.

Jaký byste měli mít jídelníček?

Mezi nevhodné potraviny patří: bílé pečivo, výrobky z bílé mouky, sladké pečivo, pamlsky, sladké pokrmy, tučné uzeniny, tučná masa, tučné pokrmy, šlehačka, margaríny, chipsy, slazené nápoje, alkohol, atp.
Mezi vhodné potraviny patří: celozrnné pečivo a chléb, tmavá rýže, tmavé těstoviny, luštěniny, vločky, mléčné výrobky, maso, kvalitní uzeniny, semínka, ořechy, atp.

zdravé stravování

Jak jíst?

Nejvhodnější je jíst pravidelně co tři hodiny v přiměřených porcích. Po jídle byste se neměli cítit ani přejedeni ani nenasyceni. Porce by tudíž měla být tak akorát.
Dopoledne si dávejte převážně sacharidy, avšak na bílkovinnou složku nezapomínejte, oběd by se měl skládat jak ze sacharidů, tak i bílkovin a tuků, na večeři si dejte převážně bílkoviny, ale opět nezapomínejte na sacharidy. Svačinky by měly být menší, např. ovoce, salát, mléčný výrobek, atp.
Za den vypijte alespoň 2 litry neslazených tekutin
Není vhodné hladovět nebo se přejídat.

krt

Cviky na břicho

Cvičení na břicho je velmi důležité, ale pokud máte nadváhu nebo obézní, nemusíte jej vůbec řešit, dokud něco nezhubnete. Vy byste se měli věnovat aerobnímu pohybu a posilování celého těla. Pokud byste často posilovali břicho, pravděpodobně budete namáhat i záda a krční páteř, která bude více namáhána kvůli vyšší váze.

Najdete mnoho zajímavých cviků, některé jsou účinnější, jiné nikoliv. Cvik provádějte vždy správně, protože odfláknutý cvik nemá téměř žádný účinek. Břicho stačí posilovat obden asi 15 minut. Můžete cvičit doma nebo v posilovně, kde najdete také stroj na posilování břicha. Dobrý účinek má i běh.

Zkracovačky

Jedná se o lepší verzi klasického cviky, který se jmenuje sedy-lehy. Lehněte si na podložku, ruce opřete o hlavu, nohy pokrčte a jemně se zdvihněte do výše 10 - 15 cm nad podložku a opět si lehněte zpátky. Nahoru s výdechem a dolů s nádechem. Nohy můžete umístit také na židli, balón a stejně tak můžete zkracovačky provádět i do stran. Nejprve stačí tři série po 20, po pár týdnech můžete toto množství postupně zvyšovat.

cvičení na břicho

Jako jízda na kole

Jedná se o velmi účinný cvik, kterým posílíte břišní svalstvo.
Lehněte si na záda, ruce položte za hlavu a natáhněte nad podložku nohy. K opačnému koleni se vždy zvedněte jednou stranou těla. Ke koleni tak směřuje opačný loket a následně stranu vyměňte. Na přesný postup se můžete podívat i tady. Tento cvik je velmi náročný, ale na druhou stranu na břicho účinný.

Kalanetika, pilates, a další

Výborný vliv na zpevnění nejen břicha, ale i celé postavy má oblíbené cvičení kalanetika, pilates, blogilates, Jillian Michaels a další. Díky dobře sestaveným sestavám je toto cvičení na problémové partie funkční.

Trápí vás nafouklé břicho?

Máte celkem menší nebo ploché břicho, najíte se a najednou je nafouklé? A tento stav nastává většinou po určitém jídle? Často za to může pečivo (lepek) nebo mléko a mléčné výrobky (laktóza, kasein). Zkuste tyto nebo jiné potraviny vynechat a pozorujte, zda tento problém se stále vyskytuje. Pokud už ne, tak se jedná o nějakou alergii nebo intoleranci, což nejlépe zjistí váš alergolog. Poté se těmto potravinám raději vyhněte, protože nic jiného s tím ani dělat nemůžete.

Co když už to dál nejde?

Ať děláte, co děláte, tak se stále nemůžete zbavit bříška? Otázkou je, zda opravdu dodržujete rady, které se týkají jídla a cvičení. A pokud vás trápí pouze malé bříško, malý špíček, tak to už ani nemusí dále jít. Máte tam kůži, nevidíte, že jste štíhlá nebo vám může pomoct pouze liposukce. Některé ženy se zbavují břicha i déle než rok, protože se jedná o velmi rizikovou partii, takže nemůžete očekávat, že se jen po měsíci zbavíte. Někdy za něj může i špatné držení těla, sedavá práce nebo nedostatek chůze a obecně pohybu.

i běh pomáhá na posílení svalů na břiše

Časté mýty při hubnutí břicha

Tak jako všechno, tak i břicho doprovází mnoho mýtů, které se neustále opakují a dodržují. Pojďme se podívat na to, které to například jsou.

Chci zhubnout pouze břicho

Pouze na určité části těla nejde zhubnout, tento proces totiž probíhá postupně a kompletně. Nikdy se nedá vybrat oblast, kterou zrovna budete chtít hubnout.

Budu jen posilovat břicho a zhubnu jej

Takto posílíte pouze svaly, ale tuku, který se nachází nad svaly, se nezbavíte. Je nutné posilovat celé tělo a hubnout komplexně.

Budu každý den posilovat břicho

Díky každodenní námaze nebude moct relaxovat, efekt tak bude opačný.

Díky hladovce se mi bříško ztratí

Ztratí, ale s ním i menstruace a objeví se další problémy. Naopak o bříško nemusíte vůbec přijít, stačí se podívat na hladové děti v Africe, které je mají nafouklá z hladu.

Nebudu pít, ať se mi v něm nezadržuje zbytečně voda

Moc dlouho tuto metodu nevydržíte, takže je zbytečné se o ni vůbec pokoušet.

Ruce musím mít vždy při posilování za hlavou

To vůbec nemusíte, můžete si je dat i překřížené na hrudník. Navíc zabíráte břichem, ne krkem nebo rukama.

Po porodu nesmím na břicho cvičit

Po porodu můžete cvičit, jakmile se na to cítíte. Po šestinedělí určitě na to nezapomínejte.

Koupím si pás na hubnutí břicha

Tato pomůcka vám moc nepomůže, neboť vibrace a kdovíjaké funkce moc účinku nemají.

Fólie mi pomáhá zhubnout břicho

Pokud cvičíte s fólií a potíte se, neztrácí se tuk, nýbrž voda. Je tak úplně zbytečná, pokud ovšem nemáte rádi zvuk šustící fólie.

Máte větší břicho? Co se s ním snažíte dělat?


 

Diskuze k článku (celkem 2):




Moc doporučuju na břicho kalanetiku, možná to pro někoho je staré cvičení, ale je funkční. :)

Simona 30. červen 2014 16:17

Dobré jsou i trampolíny :-)

et 7. říjen 2014 20:22

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.