logo

Jak často cvičit při hubnutí, aby to mělo smysl?

O cvičení Cvičení
cvičení

K úspěšnému hubnutí je vhodné nejen dodržovat vyvážené a pravidelné stravování, ale taktéž je nutné cvičit. Jak často by to mělo být? Stačí jednou za týden nebo naopak cvičit každý den? Jak by to mělo být, ať to co nejvíce pomáhá?

Pokud se chystáte začít pravidelně cvičit, vězte, že aby to mělo nějaký účinek na hubnutí, měla byste si nejprve stanovit, jak často budete cvičit a co budete cvičit. Je dobré udělat si hned ze začátku nějaký plán, který budete dodržovat, i když ho můžete podle situace měnit.

Určete si, co vlastně chcete

Potřebujete zhubnout nebo jen zpevnit tělo? Pokud chcete zhubnout, měla byste se zaměřit na aerobní (kardio) cvičení, pokud chcete zpevnit tělo, měla byste soustředit na posilování. Jaký je v nich rozdíl?

Aerobní cvičení

Jedná se o typ pohybu, který probíhá za přítomnosti kyslíku, a během kterého dochází ke spalování tuků. Aby se ale jednalo o aerobní cvičení, měla by se pohybová aktivita v mírné až střední intenzitě. Vaše tepová frekvence by se měla pohybovat kolem 55 - 70 % maxima, pokud by to bylo více, budete spíš než hubnout zlepšovat kondici, při nižší cvičíte jen pro dobrý pocit. Více informací o ní zjistíte zde.

-

Posilování

Při pravidelném posilování zpevníte tělo a budujete svalovou hmotu. Díky tomu vypadá tělo lépe a není rosolovité. Nemusíte se však bát, že byste vypadala jako kulturisté, protože ti jedí více bílkovin a posilují velice často. Posilovat můžete nejen v posilovně, ale i doma na podložce nebo s nějakými pomůckami.

Jaké cvičení je vhodné na hubnutí?

Na hubnutí neboli spalování tuků je vhodný aerobní způsob pohybu, mezi který patří například tato cvičení:

skákání přes švihadlo

Začněte postupně

Pokud jste dosud necvičila nebo jste cvičila hodně dávno, měla byste začít postupně, ať to neskončí znechucení z častého cvičení. Někdo začne cvičit snad každý den, ačkoliv celý život vůbec necvičil, nemá k pohybu žádný vztah a skončí tak rychle, jak začal. Toto je velmi častá chyba, tak se jí vyvarujte.

Ze začátku cvičte jednou či dvakrát týdně po 15 - 30 minutách, zhruba po dvou až třech týdnech již cvičte častěji a delší dobu. Pak je nejlepší cvičit třikrát týdně vždy 45 - 60 minut.


Jak často cvičit?

Cvičení se musí brát komplexně. I když chcete pouze zhubnout tuk, měla byste i posilovat a naopak. Zde je ale potřeba upravit si, jak často a co cvičit. Pokud chcete hubnout tuky, měla byste více soustředit na kardio cvičení, které doplníte posilováním. Pokud chcete vytvarovat postavu, věnujte se více posilování, které doplníte kardiem.

Ve výsledku stačí cvičit třikrát až čtyřikrát týdně, což je pro hubnutí dostatečné. Kardio cvičení můžete kombinovat s posilováním a protáhnutím. Cvičení za dne by nemělo trvat déle než jednu hodinu, pak je tělo již unavené a nemá smysl ho přetěžovat.

Rovněž se tvrdí, že je nejlepší na hubnutí cvičit každý den, což není pravda. Když se často a intenzivně cvičí, tělo je unavené, nemá čas zregenerovat, mohou se namoct svaly a nebo dojít k nějakému úrazu.

Cvičit jednou týdně?

Cvičení jednou týdně je na hubnutí nedostatečné, nemá žádný vliv na hubnutí nebo zdraví. Jedná se jen o pohyb na dobrou náladu. Raději cvičte častěji, ať se nedivíte, že na sobě nevidíte žádné výsledky.

cvičení na míči

Pohyb by se měl stát každodenní činností

I když zrovna nemáte cvičící den, tak to neznamená, že pro vás pohyb končí. Každý den byste měla něco dělat. Naučte se více používat nohy a choďte co nejvíce a často pěšky. Nepoužívejte výtah, choďte se psem na delší procházky (občas se můžete společně proběhnout), vystupte o zastávku dřív, jeďte někam na kole, občas si doma zatančete nebo se protáhněte.

Pár minut nebo pár desítek minut denně pohybu navíc pomůže a bude vás rozhodně víc bavit, než koukání na stejný pořad dokola. Stačí se jen co nejvíce hýbat, i takové uklízení ve svižnějším tempu má obrovský vliv na spalování kalorií a poté i na hubnutí.

Co když cvičení nepomáhá?

Snažíte se cvičit tak často, jak jen to jde, ale nevidíte na sobě žádné výsledky? Potom je otázkou, zda cvičíte správně, zda nepřetěžujete svaly, zda si má tělo jak odpočinout nebo zda se stravujete správně. Na všechny tyto otázky byste si měla popravdě odpovědět a začít řešit daný problém.

A pokud víte, že děláte všechno správně, nechte si sestavit cvičební plán od trenéra ve fitku. Za plán zaplatíte asi 500 - 1000 Kč a můžete jej následně dodržovat. Dále na vás trenér může dohlédnout, zda cvičíte správně.

Další možností je vyzkoušet stravu založenou na bílkovinách a ketóze, která je oblíbená a účinná. Koupíte ji v tomto e-shopu, kde ji mají momentálně v akci.