Hubnutí na kolečkových bruslích

18. květen 2016 | Cvičení | Rady | komentáře: 2
kolečkové brusle a hubnutí


Konečně máme hezké počasí, proto se vydejte sportovat ven. Pokud vás už nebaví běh či chůze, vsaďte na kolečkové brusle, jež jsou také účinným pomocníkem při spalování kalorií i tvarování postavy. Pomáhají skvěle zpevnit zadek a stehna.

Jízda na kolečkových bruslích je stále více oblíbenější, pomáhá totiž tomu nejen hezké počasí, ale i cenově dostupné kolečkové brusle nebo budování cyklostezek. Na druhou stranu se musí zmínit, že se bruslení nemůže věnovat každý (například kvůli zdravotnímu stavu, vysoké váze atd.), musíte umět bruslit a nebát se.

Kolečkové brusle neboli in-line brusle nejsou určeny jen pro mladé, ale jsou vhodné pro všechny bez ohledu na věk. Kromě toho, že jízda na bruslích je zábavná, pomůže vám na pevné nohy, boky i hýždě. Stačí jezdit tři hodiny týdně a brzy poznáte první výsledky.


Jak bruslit na hubnutí?

Pokud bruslíte jednou za čas tak deset minut a k tomu ještě velmi pomalým tempem, tak to na hubnutí vliv nemá. Nutné je bruslit alespoň 45 minut. Můžete bruslit jak pomalým, tak i rychlejším tempem. Jedná se totiž o fyzickou aktivitu, při níž dochází ke spalování tuků zhruba po 20 - 25 minutách, jak je tomu při jiných aerobních pohybech.

Ideální je jezdit třikrát týdně 45 - 60 minut, přičemž budete střídat různá tempa jízdy a zapojíte při jízdě co nejvíce svalových partií. Efekt na hubnutí je zaručen.

Důležité je, abyste tento druh pohybu nevzdávali hned po první jízdě a vytrvali. Pro motivaci můžete jezdit s kamarádkou či kamarádem. Ve větších městech je možné jezdit i s trenérem, jenž vás bude nejen motivovat, ale dbát na to, ať správně jezdíte.

Při jízdě na kolečkových bruslích se zapojují i svaly, což je taktéž potěšující. Posilují se hlavně stehenní svaly a hýžďové svalstvo. Pokud budete jezdit na bruslích i ve složitějších kreacích, posílíte i břišní a zádové svalstvo.

jízda na kolečkových bruslích

Při jízdě na kolečkových bruslích může ale i docházet ke zkracování svalstva, proto je nutné se věnovat i menší rozcvičce před bruslením a protáhnutím po skončení jízdy. To se týká hlavně v situacích, kdy se chystáte jezdit dlouho.

Taktéž se může stát, že vás budou při delší jízdě bolet záda, proto je vhodné měnit polohy při jízdě. Jezděte chvíli v předklonu a chvíli vzpřímeně. Pokud změna poloh nepomůže, protáhněte se.

krt

Kolik spálíte kalorií?

Při pomalejším vycházkovém in-line bruslení se průměrně spálí 350 kcal (1 470 kJ), při rychlejším 450 kcal (1 890 kJ) a při profesionálním i 600 kcal (2 520 kJ).

Jak na trénink na in-linech?

Rozcvička - hned na začátku si dejte rozcvičku. Stačí pár minut, kdy si pořádně protáhnete. Následně se věnujte zahřátí, jež je před dlouhou jízdou velmi důležité.

Jízda - poté následuje samotná jízda (30 - 40 minut), jež by měla být jak v rychlejším, tak i pomalejším tempu. Nezapomínejte při jízdě používat paže, měnit předklon a vzpřímenou pozici, stejně tak si hrajte s pokrčenýma nohama atd. Jen tak dokonale posílíte celé tělo.

Na konci zpomalte - v závěrečné fázi jízdy na kolečkových bruslích zpomalte a uvolněte se.

Protáhnutí neboli strečink je také významnou součástí celého tréninku, aby vás druhý den nebolely nohy, hýždě a další partie.

Bruslení má vliv i na zdraví

Samotné inline bruslení má taktéž vliv na zdraví. Pyšní se blahodárnými účinky na dýchací soustavu, posiluje srdce a kardiovaskulární soustavu. Jedná se totiž o aerobní cvičení, jež má na tyto oblasti vliv. Dále nezatěžuje klouby, protože je k nim šetrné. Při jízdě procvičí řadu svalů, za což tělo poděkuje. Rovněž pomocí ní se zlepšuje kondice a rozvíjí síla.

Nezapomeňte na svou bezpečnost

Nezapomínejte při jízdě používat helmu, chrániče na lokty, zápěstí a kolena. Vždy můžete spadnout nebo se stát nějaký úraz, proto je nutné, ať se chráníte.

Máte zkušenost in-line bruslením a jeho vlivem na hubnutí?


 

Diskuze k článku (celkem 2):




Tak jak dlouho je dobré bruslit , ať zhubnu? Potřebuju dát 10 kg dolů.

Inka 2. červen 2016 18:43

To bych také ráda věděla.Při nemoci jsem nabrala přes 20kg a chci se jich na 100% zbavit. :o) už začínám jezdit i 5x v týdnu 1hod.

Majka 30. červen 2016 21:20

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.