logo

Jak posílit imunitu teď na podzim? Co dělat?

Zdraví Zajímavosti
Jak posílit imunitu teď na podzim?


S podzimem je spojeno nejen listí padající ze stromů, ale také časté změny teplot, které na tělo působí celkem neblaze. Přicházejí virózy a bacily jsou najednou všude kolem nás. Jak posílit imunitu, ať jim vaše tělo vzdoruje? Mrkněte se na tipy, jak posílit imunitu nejen na podzim.

Pořádně se vyspěte

Spánek je pro tělo velice důležitý, protože při něm tělo regeneruje. Nedostatek spánku jej ovšem oslabuje a vy jste náchylní nejen k viróze, ale i různým onemocněním. Každý den spěte alespoň 7 hodin nebo nejlépe 8 hodin, ať neoslabujete svou imunitu.

Otužujte se

Otužování je prevencí před nachlazením a dalšími neduhy. Pokud jste rádi v přetopené místnosti a ještě v huňatém svetru, udělejte s tím konec. Postupně snižujte teplotu v místnosti, vyměňte oblečení za lehčí a sprchujte se studenou vodou.

Nezapomeňte, že otužování musí být postupné a že jakékoliv rychlé změny teplot se mohou projevit právě nachlazením. Tento proces zabere měsíce, záleží ovšem na každém.

Jezte ovoce a zeleninu

V ovoci a zelenině se nachází plno cenných látek, mezi které patří vitamíny, minerální látky, aminokyseliny atd. Dejte si každý den několik porcí sezónní zeleniny a sezonního ovoce.

ovoce a zelenina podzimní

Na co byste neměli zapomenout?

  • Jablka
  • Hrušky
  • Kysané zelí
  • Kořenová zelenina
  • Červená řepa
  • Česnek
  • Cibule
  • Zázvor

Jídlo je důležité

Na podzim vás moc nezasytí lehká jídla a saláty, raději zvolte potraviny, které zasytí a navíc jsou pro toto období typické. Vsaďte na vývary, luštěniny, maso (zvěřinu, hovězí), ryby, ořechy, semínka, koření a bylinky. I na podzim může být strava pestrá a výživná.

Pořádně pijte

Zatímco v létě pijeme hodně a rádi, v zimě na to zapomínáme. Kromě vody pijte i čaje (bylinkové, zelený čaj atd.), vhodný je zázvorový čaj, který se hodí při nachlazení. Vypijte nejméně dva litry tekutin každý den.

Zacvičte si

Pravidelný pohyb pozitivně ovlivňuje imunitní systém. Několikrát týdně si zacvičte, choďte pěšky místo auta nebo autobusu, nepoužívejte výtah, jezděte na kole a obecně se snažte mít co nejvíce pohybu.

Nestresujte se

Stres nepůsobí na zdraví a imunitu pozitivně, proto se mu snažte vyhnout. Raději berte všechno s humorem, protože dobrá nálada zlepšuje nejen imunitu, ale také psychiku. Smějte se a stresování zcela ignorujte.

Dodržujete tyto tipy pro posílení obranyschopnosti organismu?