Potraviny a rady pro posílení imunity

31. březen 2016 | Zdraví | Zajímavosti | komentáře: 0
jak na imunitu


Trápí vás slabá imunita, která se často projevuje projevuje virózou, chřipkou, rýmou, alergiemi atd.? Možná byste měli uvažovat o tom, jak posílit imunitu. Nemusíte kupovat doplňky stravy pro posílení imunity z lékárny, můžete jednoduše vsadit na všudypřítomné potraviny. K tomu přidejte ještě další doporučení a imunita bude zase lépe fungovat.

Lidé často začnou brát přípravky, doplňky stravy a léky na podporu imunity z lékárny místo toho, aby se zaměřili, co dělají špatně, že tělo je oslabené. Přitom by stačilo, kdyby si vzali přírodní pomocníky a zaměřili se na svůj životní styl. Taková změna by dozajista pomohla a organismus by nebyl odkázán na to, co si zrovna koupíte v lékárně.

Potraviny na posílení imunity

Mnohé potraviny mají na imunitu velice pozitivní vliv a to jak ty, které se u nás běžně pěstují (česnek, cibule, brokolice, rakytník atd.), tak i ty, které jsou pro nás exotické (goji, chia semínka, echinacea, aloe vera, zelený čaj). Podívejte se, kterým byste určitě neměli vyhýbat.

Česnek je přírodním antibiotikem

Česnek bývá označován za přírodní antibiotikum, která zvládne bojovat proti mnoha neduhům. Jeho pravidelná konzumace posiluje imunitu a brání některým nemocem. Pokud vám vadí jeho chuť a vůně, můžete si koupit v lékárně česnekové tablety, u kterých je téměř nepoznáte.

Bílý jogurt pro správné zažívání

Jogurt obsahuje probiotika, jež jsou potřebná pro správné zažívání a také správnou funkci imunitního systému. Zažívání s imunitou jsou vzájemně propojeny. Kromě jogurtů jsou vhodné i zakysané mléčné výrobky (kefír, zákys, kyška aj.).

Zelený čaj plný polyfenolů

V zeleném čaji se nachází polyfenoly, které dodávají tomuto nápoji zázračné účinky nejen na imunitní systém. Pravidelná konzumace rozhodně nemůže uškodit.


Zázračný vitamín D

Zázračný vitamín D dokáže podpořit imunitu, díky čemuž jste méně náchylní k různým nemocem. Vitamín D se nachází v tučných rybách, mléčných výrobcích a také si jej tělo vyrábí ze slunce.

Vitamín C z přírodních zdrojů

Vitamín C z přírodních zdrojů je pro tělo velmi cenný a podporuje imunitu. Na céčko jsou bohaté: šípky, černý rybíz, růžičková kapusta, kiwi, brokolice, červený rybíz, pomeranč, zelí, květák, citrón, mrkev, celer atd.

Zelený zázrak - brokolice

V brokolici najedeme množství vitaminů, minerálních látek a antioxidantů. Brokolice je považována za velice zdravou zeleninu, proto byste se jí neměli vyhýbat. Její úprava by měla být krátká a nejlepší by bylo ji konzumovat syrovou.

Ořechy a mandle poklad nejen pro veverky

Mandle a ořechy obsahují plno látek včetně omega-3 nenasycených kyselin. Každý den hrst různých ořechů zlepší obranyschopnost organismu a k tomu tělu dodá i mnoho potřebných látek.

Hlíva ústřičná má mimořádný vliv

Jedná se o houbu, která obsahuje betaglukany, vitamíny, minerály a další látky a má velmi pozitivní vliv na imunitu a zdravotní stav. Pro využití toho, co nabízí, je nejlepší hlívu konzumovat každý den. Místo čerstvých hub můžete brát tobolky z lékárny, které jsou dostupné od různých značek.

Kysané zelí - stará známá klasika

Pravidelná konzumace kysaného zelí posiluje naši imunitu. Najdete v něm řadu vitamínů, stopových prvků, aminokyseliny, probiotika atd. Zelí se pyšní účinky na různé nemoci a zdravotní problémy. Nejlepší je jej konzumovat syrové a to hlavně v zimě.

zdrava strava imunita

Rady, které byste měli dodržovat

Kromě toho, že bude konzumovat potraviny, které mají pozitivní vliv na imunitní systém, měli byste dbát i na další důležité body.

Pravidelně sportujte

Dobrá kondice má významný vliv i na imunitní systém. Stačí se tedy často hýbat, sportovat a co nejvíce chodit pěšky. Snažte se alespoň chvíli hýbat každý den, jakákoliv aktivita bude pro tělo prospěšná.

krt

Otužujte se

Na lepší imunitu pomáhá i otužování, které by mělo ale být postupné. Sprchujte se střídavě teplou a studenou vodou, nenavlékejte se, mějte otevřená okna a vyzkoušejte třeba kryosaunu.

Jezte čerstvé ovoce a zeleninu

Čerstvé ovoce a zelenina obsahuje velké množství vitamínů a minerálních látek, které jsou důležité pro chod našeho těla. Nejvhodnější jsou lokální suroviny, které neztrácejí obsah cenných látek kvůli přepravě z druhého konce světa. Každý den si dejte několik porcí ovoce a zeleniny.

Pravidelně jezte

Pravidelná strava není důležitá jen kvůli hubnutí, ale také kvůli imunitnímu systému, který mohl být oslaben přejídáním a hladověním. Jezte vždy tak akorát, ať jste nasyceni, avšak ne přesyceni.

Dostatečně pijte

Naučte se pít alespoň dva litry tekutin každý den. Vhodné je pít vodu z kohoutku, bylinné čaje nebo minerální neperlivou vodu. Tekutiny pomáhají z těla vyplavovat škodlivé látky, čímž organismu ulevíte a nebude muset vynakládat energii k jejich likvidaci.

Nevyhýbejte se spánku

Pří spánku tělo regeneruje, při jeho nedostatku si tělo neodpočine a navíc se tím může značně zatěžovat imunitní systém. Spěte tolik hodin, abyste byli dostatečně odpočatí. Doporučuje se spát tak 7 - 8 hodin.

Relaxujte

Odpočinek a dostatek relaxace pomáhá si odpočinouti od všudypřítomného stresu, který zatěžuje organismus. Navíc špatná psychika může být příčinou i různých onemocnění, která vzniknou právě oslabením obranyschopnosti.

Choďte na čerstvý vzduch

Pohyb na čerstvém vzduchu pomáhá nejen na relaxaci, ale i na pročištění hlavy a načerpání kyslíku. Dále se v přírodě pomáhá posilovat imunitní systém, takže dosáhnete kýženého efektu.

Omezte konzumaci nezdravých potravin

Nezdravé potraviny mohou zatěžovat trávicí systém, který je propojen i s imunitou. Odpusťte si častou konzumaci uzenin, sladkostí, pochutin a polotovarů, které tělu moc výživných látek nedají a mohou i škodit.

Imunitu můžete podpořit i produkty z lékárny, mezi oblíbené doplňky stravy patří: Preventan, Wobenzym, Imunnoglukan, Hlíva ústřičná, Imunostim, Echinacea, Colostrum atd.

Co děláte vy pro posílení imunity?


 



Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.