logo

Potraviny pro zdravé a krásné nehty

Zajímavosti Krása
potraviny na krásné nehty

To, co jíme, ovlivňuje nejen postavu, ale i pleť, zuby nebo nehty. Právě na to, které potraviny mají vliv na nehty, se nyní podíváme. Pokud vaše nehty nevypadají zrovna nejlépe, pravděpodobně jim chybí důležité živiny, jež jim je můžete vhodnou stravou dodat a nebo jim některé potraviny naopak mohou škodit.

Co nehtům škodí?

Na nehty má škodlivý vliv přehršel bílé mouky a cukru, nedostatek spánku, stres a nedostatečná strava. Na nehty nepůsobí dobře ani drastické diety, při kterých chybí důležité živiny a strava je jednostranná a rovněž hladovky, anorexie a bulimie, u kterých je situace ještě o něco horší. Někdy trpí problémy s nehty také vegetariáni a vegani, pokud mají deficit živin, které se nacházejí převážně v živočišných potravinách.

Dále nehtům škodí mytí nádobí, používání mýdel, sprchových gelů a čistících přípravků. V těchto případech se doporučuje co nejméně mít ruce ve vodě a používat rukavice při úklidu a mytí nádobí.

krásné červené nehty

Co pomáhá na problémy s nehty?

Díky správné stravě a doplnění živin můžete mít nehty opět krásné a zdravé. Co byste měla jíst při určitých problémech s nehty? Co jim pomůže?


Na suché a křehké nehty

Pokud vás trápí suché a křehké nehty, pravděpodobně vám chybí vitamín A. Ten se nachází v játrech, žloutku, mrkvi, špenátu, brokolici, másle, tučných rybách atd.

Na nažloutlé nehty

Za nažloutlé nehty často může nedostatek vitamínu B12 a E. Vitamín B12 se nachází ve vnitřnostech, mase, vejcích, rybách, mořských plodech a mléčných výrobcích. Vitamín E je obsažen v olejích, ořeších, másle, avokádu aj.

Na záděry kolem nehtů

V případě, že se vám kolem nehtů tvoří záděry, možná máte nedostatek vitamínu C a vitamínů skupiny B. Céčko najdete v čerstvém ovoci a zelenině (jeho významné zdroje najdete například zde a vitamíny skupiny B se nacházejí v mase, vnitřnostech, rybách, luštěninách, obilovinách, klíčcích, ořeších, droždí atd.

Na lámavé a křehké nehty

Na lámavé a křehké nehty je dobrý vitamín D, který nám dodává slunce svým zářením a také potraviny, mezi něž patří tučné ryby, rybí tuk, máslo, sádlo či sýr.

Na slabé a lámavé nehty

Pokud máte slabé a lámavé nehty, pravděpodobně vám pomůže biotin (rovněž nazýván jako B7, vitamín H, koenzym R), který se nachází hlavně v játrech, žloutku, kaštanech, luštěninách nebo arašídech.

Na slabé a bledé nehty

Slabým a bledým nehtům chybí vápník. Hlavní zdroje vápníku v potravinách jsou mák, řasy, některé sýry, šproty, sezamová semínka, tofu či mandle.


Na třepení nehtů

Pokud se vám třepí nehty, jezte potraviny, které jsou bohaté na vitamíny skupiny B. Tyto vitamíny najdete ve vnitřnostech, červeném mase, luštěninách, klíčcích, obilovinách, droždí či ořeších.

Na bílé skvrny

Na bílé skvrny na nehtech pomáhá zinek, který se nachází v následujících zdrojích: krevetách, rybách, mase, játrech, žloutcích, semínkách, mléčných výrobcích atd.

potraviny na zdravé nehty

Na lámavé a hrbolaté nehty

Lámavým a hrbolatým nehtům nejspíš schází železo, které najdeme v mase, vnitřnostech, drobném ovoci, červené řepě, červeném zelí, brokolici, luštěninách či semenech.

Na matné nehty

Postrádají-li vaše nehty lesk, chybí jim vitamín E. Ten najdete v olejích, ořeších, másle, avokádu atd.

Co můžete ještě dělat pro krásné nehty?

Kromě správného stravování je nutné o nehty pravidelně pečovat. Následujte tyto rady:

  • Hydratujte své ruce a nehty kvalitními krémy a oleji.
  • Vyživujte kůži a nehty kvalitními přípravky.
  • Pravidelně si provádějte manikúru.
  • Používejte skleněný pilník, ne safírový.
  • Lak na nehty být vždy kvalitní.
  • Vyvarujte se používání acetonového odlakovače.
  • Neokusujte si nehty a kůžičku.

Někdy za nezdravě vypadající nehty může i plíseň a další zdravotní problémy. V tomto případě vyhledejte dermatologa či praktika, který doporučí vhodnou léčbu.

Co děláte pro to, ať jsou vaše nehty krásné a zdravé?




Diskuze k článku


Na nehty je skvělý BIOSIL PLUS!!!
Jin, 7. 3. 2017 14:41
BIOSIL PLUS opravdu funguje, doporučuji.Navíc je i finančně dostupný......
Ocimumbasilicum, 9. 3. 2017 21:33