logo

Mění se vám číslo na váze ze dne na den?

Tipy Články
žena se váží

Zhubněte s unikátními produkty:

Vážíte se každý den a číslo na váze vás občas mile či nemile překvapí? Říkáte si, že jste během jednoho dne zhubli třeba i dva kilogramy nebo naopak tolik přibrali? Ve skutečnosti to může být úplně jinak.

To, že se vám hmotnost takto mění, neznamená, že byste si měli kupovat rovnou menší nebo větší velikosti oblečení. Většinou za tím stojí úplně něco jiného. Tak rychle se určitě neprojeví vaše hubnutí nebo přibírání. Podívejme se, čím to může být.

Co může za kolísání váhy?

Po soli jde váha nahoru

Nejenže po přesolených pokrmech a slaných potravinách máte větší žízeň, ale většinou i tělo zadržuje více vody. Obecně je vhodné vyhýbat se nadbytečnému příjmu soli, který bývá často až třikrát vyšší, než se doporučuje na den (5 g soli). Mnoho skryté soli je v pokrmech rychlého občerstvení, polotovarech, mražených potravinách, uzeninách, slaných sýrech a jiných.

Přemíra soli škodí našemu organismu. Na co si dávat pozor a proč?

Někdy za to mohou léky

Některé léky zvyšují chuť na sladké, zadržují vodu v těle nebo mají vliv na usazování tuku v těle. Zvýšit váha se může, pokud užíváte kortikoidy, antidepresiva, léky na krevní tlak nebo diabetes. Někdy se jedná o postupné přibírání a někdy je to rychlé přibírání (např. po Solu-medrolu).

kew01

Průjem a zácpa

Jestliže máte dlouhodobý průjem, je asi každému jasné, jak se to na váze projeví. Nutno podotknout, že při průjmu byste měli doplňovat více tekutin. Dále může být průjem po delší dobu znakem nějaké nemoci, kterou byste neměli v žádném případě podceňovat a je vhodné navštívit lékaře.

Pokud vás trápí dlouhou dobu zácpa, vaše váha bude stagnovat nebo zvyšovat se. Zácpa ovšem není zdravá, snažte jíst více vlákniny, která má na vyprazdňování pozitivní vliv. Zaměřte se na své stravování s dostatkem vlákniny a dostatečný pitný režim, který často jde ruku v ruce právě se zácpou.

Víte, kde najdete nejvíce vlákniny? Mrkněte na seznam potravin.

Cvičením někdy shodíte, někdy přiberete

Věnujete se intenzivnímu kardio cvičení, kdy ze sebe nestačíte otírat pot? Během hodiny můžete ztratit až kilogram. Ale to by platilo jen v případě, že byste během cvičení nepili. Doplňovat tekutiny při cvičení je důležité, a pokud to neděláte, tělo si poté řekne samo. Vzápětí vypijete i několik sklenic a jste tam, kdy jste byli. Při silovém tréninku vodu zadržujete, váha bude tudíž vyšší.

Na veslovacím trenažéru se pořádně zapotíte. Co to vlastně je a jak funguje?

Menstruační cyklus se podepíše na váze

V těle se před a během menstruace zadržují tekutiny. K tomu se často připojuje nafouknuté břicho a prsa. Postupně se tento stav během menstruace vrací do normálu a po jejím konci by měly být hodnoty jako před ní. Mnohdy se ale během ní objevují chutě na jídlo, což se může projevit drobným přírůstkem hmotnosti.

Alkohol vás odvodní

Alkohol působí jako silné diuretikum, proto častěji chodíte na záchod. Dochází k dehydrataci a narušení vnitřní rovnováhy těla. Vaše hmotnost sice bude mnohem nižší, ale tělo bude trpět. Následně jej opět zavodníte a budete mít na váze stejné číslo.

Pivo při dietě? Může se nebo ne?

Nejlepší je nevěnovat těmto váhovým výkyvům pozornost. Važte se jednou za týden v přibližně stejnou dobu po probuzení a po záchodě, ať se vyhnete změnám váhy. Budete se cítit lépe a zjistíte, že absolutně nemá vliv, jestli vážíte 65 nebo 66 kilogramů.

Proč je nesmyslné vážit se každý den? Kdy je nejlepší stoupnout na váhu?

Pokud by se stalo, že postupně nebo rychle přibíráte či hubnete, aniž byste změnili své stravovací návyky, může za tím vězet i nějaká nemoc. V takovém případě se vydejte za svým praktickým lékařem, který vás může odeslat na další vyšetření nebo k odborným lékařům.


Nový komentář do diskuze: