Rychlé hubnutí - zhubněte bez jojo efektu

4. leden 2015 | Rady | Články | Jak na to | komentáře: 1
hubnutí


Odhodlali jste se, že byste konečně měli začít s hubnutím, ale netušíte co a jak, pokud chcete rychle zhubnout? Všude se říká, že na rychlé hubnutí mají vliv drastické diety, ale to není tak docela pravda. Nikdo už neřekne, co se stane po skončení vybrané drastické diety. Daleko lepší vliv má střídmá strava a pohyb, jen toto hubnutí je zdravé.

Drastické diety? Ano nebo ne?

Drastické diety pomohou na rychlé hubnutí. Pokud budete jíst několik dní pouze vybranou surovinu (např. jogurt, mrkev nebo zelí), zaručeně zhubnete velmi mnoho kilogramů za krátkou dobu. Nutné je si ale uvědomit, že toto hubnutí je opravdu nezdravé. To, co zhubnete, brzy přiberete díky starému známému jojo efektu. Takže, pokud si chcete takto zahrávat s organismem, klidně vyzkoušejte podobnou nezdravou a jednostrannou dietu.

Podobně fungují i diety, které jsou sestaveny na několik dní nebo týdnů s velmi omezeným příjmem a přísným jídelníčkem. Díky nim sice rychle zhubnete 10 až 14 kg za tři týdny, ale za cenu jojo efektu a zpomalení metabolismu. I známá mléčná dieta není zdravá a může se projevit těmito dvěma problémy.


Existuje rychlé a účinné hubnutí?

Existuje, ale musí se jednat pouze o zdravé hubnutí a změnu dosavadního stravování, jinak opět kilogramy přiberete. Rychlost tohoto zdravého hubnutí je pomalejší, nemůžete čekat závratné cifry, ale o to je účinnější. Zdravým způsobem se dá zhubnout tak do 1 kg za týden (většinou spíše 0,5 kg). I když to tak na první pohled nevypadá, tak opravdu se jedná o rychlé hubnutí, protože jinak to ani nejde. Kila se nabírala měsíce a roky, ale zhubnout je možné již kolem 2 kg za měsíc a to zdravě.

K tomu, abyste mohli zhubnout, potřebujete se vhodně stravovat a mít dostatek pohybu. Strava má ze 70 % a pohyb ze 30 % vliv na hubnutí.

Strava by měla být střídmá a pestrá, každý den je vhodné sníst 5 porcí v pravidelných intervalech, k tomu hodně pít neslazených tekutin a samozřejmě se vyhnout sladkým, tučným a slaným pokrmům. To znamená, nejíst sladkosti, sladké pečivo, sladké pokrmy, tučné salámy, tučné maso a pokrmy, chipsy, tyčinky a další slaná jídla.

Pravidelná strava je velmi důležitá pro zdravé hubnutí. Nevynechávejte snídani, svačinu, oběd, odpolední svačinu a večeři. Každá porce by měla být tak velká, abyste nebyli po ní hladoví nebo přejedení. Pokrmy by měly být zdravé a lehké, ať se po nich necítíte těžce.

krt

Další informace ke stravování:
Jídelníček na hubnutí
Vhodné potraviny při shazování kilogramů
Jak zrychlit metabolismus

Pohyb je nutností

Jak je určitě všem známo, bez pohybu se nedá dobře zhubnout. Najděte si fyzickou aktivitu, kterou bude provádět nejméně dvakrát týdně jednu hodinu. Můžete si vybrat z různých forem cvičení od rychlé chůze, běhu, jízdy na trenažeru, zumby až po pilates, kalanetiku nebo posilování v posilovně. Důležité je najít si něco, co vás bude bavit a nebudete se nutit zas do toho odporného cvičení.

cvičení

Nejlepší efekt má, když bude jednotlivé aktivity střídat a to jak něco z posilování, tak i kondičního cvičení. Při jednom budete posilovat postavu a při druhém spalovat tuky. Velmi účinné cvičení na rychlé hubnutí je od Jillian Michaels.

Také se snažte co nejvíce chodit, přestaňte používat auto nebo autobusy, ale raději někam běžte pěšky. Chůze je pro člověka velmi přirozená a na hubnutí optimální. Tak to vyzkoušejte.

Nečekejte zázraky po jednom týdnu hubnutí, mějte trpělivost a hlavně se nevzdávejte. U někoho trvá to, než zhubne i několik měsíců nebo let. Záleží na tom, jak moc jste před hubnutím tlustí. První viditelné výsledky zpravidla uvidíte až po jednom měsíci, někdy až po třech.


 

Diskuze k článku (celkem 1):




Dobrý den prosím o radu jakou účinnou dietu by jste mi doporučili dostala jsem JoJo efekt a ted mi to vůbec nejde dolu a to cvicim. Jsem stoho opravdu nešťastná

Jancula 30. listopad 2015 20:16

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.