logo

Znáte časté výmluvy, kvůli kterým zrovna nemůžete hubnout?

Tipy Články
hubnutí venku


Trápí vás vyšší váha nebo nezpevněné tělo, ale místo toho abyste začala, se jen vymlouváte? Neustále hledáte nějaké výmluvy, proč zrovna teď nemůžete zhubnout? Měla byste se přestat vymlouvat a raději se do toho pustit.

Začít s hubnutím je někdy mnohem složitější kvůli různým výmluvám a vytváření si nesmyslných důvodů, proč to nejde. Podívejte se, s jakými výmluvami se můžete často setkat. Nepoznala jste se v nich?

Ještě mě čeká oslava, večírek, schůzka...

Nemůžete ještě začínat s hubnutí, protože vás čeká ještě nějaká akce, na které v žádném případě nechcete držet dietu. Přece se nebudete omezovat na večírku, oslavě, svatbě atd., to byste si přece vůbec neužila.

Hubnutí není o tom, že se budete omezovat a na každé oslavě budete držet hladovku nebo jíst jídlo z krabičky. Vždyť si můžete vybrat něco dietnější nebo zdravějšího, pokud je na výběr. Další možností je sníst cokoliv, co chcete, ale dejte si menší porci.

Jednou za čas se určitě nic nestane, pokud si dáte něco sladkého nebo tučného. Vhodnější je ale menší množství - jeden kousek dortu, zákusek nebo jedna porce grilovaného bůčku.

zdravé jídlo

Není ten správný den

Nechcete začít s hubnutím, protože je zrovna středa a vždy přece začínáte s hubnutím v pondělí? A není to jedno? Ano, je. Není jen další výmluva? Je zcela jedno, jestli je v kalendáři pondělí, středa nebo sobota, začněte s hubnutím okamžitě.

Hubnutí ale neznamená, že máte držet přísnou dietu, ale že budete jíst zdravě a vyváženě v pravidelných intervalech. K tomu připojte cvičení a dobrou náladu.


Nevěřím si, že to dokážu

Chcete zhubnout 10, 20 nebo více kilogramů a máte pocit, že to nikdy nedokážete? Určitě to dokážete, ale zajisté by se vám lépe hublo, kdybyste si dala menší cíl a ten si po jeho splnění můžete poté navýšit. Vhodné je dát si nejprve cíl například 5 kilo.

Zhubnutí pěti kilogramů nebo i pouze jednoho vás namotivuje k dalšímu postupu a už se nebudete tolik vymlouvat. Nebude to chtít vzdát a budete si chtít dokázat, že zvládnete mnohem více. Přesně tak, jistě to zvládnete.

Nebaví mě cvičení

Všude se říká, že abyste zhubla, že musíte chodit, běhat, plavat nebo dělat tu a tu aktivitu. Jenže vy to to tak nesnášíte a raději byste chodila na delší procházky, jezdila na bruslích nebo tančila. Nenuťte se do toho, co vám není po chuti.

Mnohem lépe se vám bude cvičit a hýbat se, pokud budete dělat to, co máte ráda. Každý je jiný, proto ho baví jiná fyzická aktivita. Důležité je něco dělat. Nejlepší je věnovat se nějakému pohybu zhruba 30 - 60 minut třikrát týdně.

Chybí mi motivace

Partner mě má rád takovou, jaká jsem. Nikomu přece nevadí, že jsem tlustá. I když moc dobře vím, že bych měla zhubnout. Pokud nemáte motivaci, najděte si něco, co vás k tomu přesvědčí. Podívejte se, jak si udržet motivaci při hubnutí.

Může to být zdraví, menší velikost oblečení, různá odměna nebo dobrý pocit. Určitě to bude za to stát, že se konečně zbavíte nežádoucích kilogramů. Nehubněte však kvůli druhým, hubněte jen kvůli sobě.

Nemám čas na cvičení

Nemusíte cvičit hodiny každý den, naopak dlouhé cvičení není moc žádoucí. Stačí cvičit 30 - 60 minut třikrát týdně. Na to si již zajisté čas najdete. K tomu je vhodné přidat ještě běžný pohyb - schody místo výtah, vystoupit o zastávku dříve, nepoužívat tak často auto nebo jít vyvenčit psa. Podívejte se, jak často je dobré cvičit.

Pokud opravdu ale nemáte čas ani těch pár minut, bylo by vhodné zamyslet se, zda využíváte efektivně čas a co vám ho nejvíce zabírá. Možná to budou zbytečnosti typu seriály, filmy, sociální sítě nebo jiné výmluvy. Opravdu se jedná o žrouty času, které mnohdy nic pozitivního nepřinesou.

Nechci chodit do fitka nebo posilovny

Nechcete chodit do posilovny nebo fitka, protože se tam stydíte chodit nebo je příliš daleko? Pokud se tam cítíte nepříjemně, najděte si něco (třeba jen fitko pro ženy), kde se budete cítit lépe. Pokud nic takového neexistuje, vsaďte na cvičení doma. Na to můžete použít různá videa, cvičební programy, stroje (eliptický trenažér, běžecký pás, rotoped), pomůcky (činky, podložky) atd.

Cvičte doma, kde budete mít klid a kde se nebudete zbytečně stresovat. Možná časem najdete odvahu podívat se i do fitka nebo posilovny, do kterých již běžně chodí i ženy.

cvičení doma je efektivní

Ona, on, oni nehubnou, tak já také nebudu

Odsouváte hubnutí, protože ostatní také nehubnou, tak vy rovněž nebudete hubnout? Není tato výmluva tak trochu školácká? Nebylo by přece lepší, kdybyste dokázala zhubnout vy a trošku si tím pohonila ego? Necítila byste se mnohem lépe, že vy jste to dokázala, zatímco oni ne?

Právě to někoho může nemotivovat, že dokážete zhubnout bez ohledu na ostatní. Obecně nedělejte něco, co chtějí nebo nechtějí ostatní. Dělejte to, co si myslíte, že je správné.

Nemám peníze na hubnutí

Říkáte si, že nemáte peníze na hubnutí? To je jedna z častých výmluv, že prostě na hubnutí nemáte peníze. A co jíte nyní? Trávu a vzduch? Zdravější strava vychází mnohem levněji než nezdravá strava. Schválně se podívejte do obchodů na ceny a srovnejte, kolik stojí instantní polévka, mražená pizza, omáčka nebo fazole v konzervě, a kolik to stojí, když tato jídla uvaříte doma. Domácí vyjde mnohem levněji.

Vybírejte si základní suroviny a z nich vařte. Polotovary vycházejí vždy dráž. Stejně tak vás nikdo nenutí kupovat nějaké přípravky na hubnutí, profi stroje nebo předplatné do fitka. Ze začátku můžete pouze chodit, rovněž tím ušetříte a nemusíte obviňovat peníze jako viníka vašeho nehubnutí.


Nový komentář do diskuze: