logo

Pomáhá běžecký pás na hubnutí? Ano!

Cvičení O cvičení Stroje
běhácí pas

Běhání je v poslední době velice oblíbené, skvěle funguje na hubnutí, zpevnění těla, dobrou náladu i redukci stresu. Ale běhat venku je celkem omezující, když je tam třeba déšť, náledí nebo tma. To můžete snadno vyřešit tím, že si pořídíte domů běžecký pás. Nabídka je velice rozsáhlá a ceny nejsou vůbec velké.

Běhat na pásu můžete kdykoliv bez ohledu na rozmary počasí nebo denní dobu. Nemusíte si ani kupovat speciální oblečení, protože budete běhat jen doma. Pořádné běžecké boty jsou při častém běhání nebo časté chůzi nutností. U oblíbeného seriálu uděláte něco pro své zdraví i pro svou postavu.

Proč běhat na běžeckém trenažéru?

  • Můžete běhat kdykoliv doma
  • Můžete chodit po rovině i do kopce
  • Můžete snadněji zhubnout
  • Zlepšuje fyzickou kondici
  • Spálíte mnoho kalorií
  • Posílíte srdce
  • Během zpevníte tělo
  • Běháte bez ohledu na počasí
  • Nemusíte se bát ve tmě

Jak vybrat běžecký trenažér?

V obchodech najdete obrovskou nabídku bežeckých pasů, které se liší nejen rozměry a nosností, ale i běžeckou plochou, motorem a dalšími doplňky. To vše se odráží na ceně, proto je nutné si dopředu pořádně rozmyslet, jaký stroj chcete a co od něj očekáváte. Levnější pásy, které najdete v různých hypermarketech, nenabízejí tolik funkcí, jak je tomu u renovovaných značek.

V současnosti se na trhu prodávají pásy s motorem nebo bez něj. Motorový běžecký pás se zapojuje do elektrické zásuvky. Má mnoho různých programů, dá se u něj zvolit zátěž a nechybí mu ani další pokročilé funkce. To se ale projeví ve vyšší ceně. Hodí se na domácí použití.

Bezmotorové pásy (magnetické pásy) můžete používat, i když nejede elektřina, protože žádnou nepotřebují. Nemá tolik programů, slouží pro občasné použití a stojí méně.

Kde a jaký můžete koupit běžecký trenažér?

Vybrali jsme několik kvalitních běžeckých pásů české značky inSPORTline za super cenu. Stačí se jen na ně podívat a vybrat si.

Běžecký pás inSPORTline FlatRun

flatrun
  • Velice skladný
  • Stojan na tablet
  • Kolečka na transport
  • Hrudní pás zdarma
  • Nosnost 100 kg
  • Záruka 10 let

Běžecký pás inSPORTline Akamar

akamar
  • Velice skladný
  • Stojan na tablet a lahev
  • Mnoho programů
  • Tichý chod
  • Nosnost 100 kg
  • Záruka 10 let

Pás inSPORTline Lavister

lavister
  • Sklápěcí
  • Stojan na tablet a lahev
  • Mnoho programů
  • Tichý chod
  • Nosnost 120 kg
  • Záruka 10 let

Magnetický pás inSPORTline Excel Run

excel run
  • Manuální ovládání
  • Vhodný hlavně na chůzi a nordic walking
  • Kolečka na transport
  • Snímač tepové frekvence
  • Nosnost 100 kg
  • Záruka 10 let

Pás inSPORTline Gallop II

gallop ii
  • Robustní provedení
  • Kvalitní odpružení
  • Kolečka na transport
  • Plno programů
  • Nosnost 150 kg
  • Záruka 10 let

Trenažér inSPORTline inCondi T40i

incondi
  • Robustní provedení
  • Kvalitní odpružení
  • Propojení s aplikacemi v mobilu
  • Plno programů
  • Nosnost 120 kg
  • Záruka 10 let

Funkce, které se budou hodit

Dražší běžecké pásy mají mnoho funkcí, které každého se zájmem o běhání potěší. Při výběru dbejte na to, zda má následují funkce a vylepšení.

  • Displej, kde se zobrazuje čas, počet uběhnutých kilometrů, tepové frekvenci a spálených kaloriích
  • Snímání tepové frekvence
  • Programy - nabízí programy s různou obtížností
  • Nastavení rychlosti
  • Nastavení sklonu pro ztížení terénu
  • Odpružení pro tichý režim
  • Minimalizace hlučnosti
  • Madla, držáky a úchytky
  • Kolečka pro snadnější přesouvání

Dále při výběru sledujte

Nejdříve byste si měli určit, kolik máte na běžecký pás doma místa, ať víte, jak velký můžete koupit. Na větším se mnohem lépe běhá a chodí než menším. Dále je důležitá nosnost, maximální rychlost, náklon a výkon motoru. Opět platí, že vyšší čísla zpravidla znamenají vyšší životnost.

Zodpovězte si, zda chcete používat často nebo jednou za čas a zda ho bude používat více lidí. Pokud ho budete používat občas, nepotřebujete extra drahý. Pokud již běžně běháte, upotřebíte stroj s větším výkonem a nosností. Levný běžecký pás by neplnil svou funkci, protože je určen spíše pro občasné běhání.

Také je obzvláště v bytě důležitá skladnost. Většina má kolečka, díky kterým jej snadno přesunete a některé se dají sklopit.

Proč zrovna běžecký pás?

Běžecký pás neboli běžecký trenažér je cvičební stroj, na kterém můžete běhat nebo chodit. Najdete ho ve fitness centrech a také si ho mnoho lidí pořizuje domů kvůli výhodám, které nabízí. Můžete jít kdykoliv běhat, nemusíte se trmácet do fitka, neberete ohled na počasí při běhání venku a má plno zajímavých funkcí.

Běžecké pásy již dávno nepatří ke strojům, které by stály hodně. Kvalitní přístroj seženete za rozumné peníze a výrobci nabízí kvantum různých strojů. Z bohaté nabídky si stačí jen vybrat. Běžecké pásy nabízí česká značka Insportline, dále Kettler, Hammer, Housefit, Formerfit, Tunturi, BH Fitness a další.

Běhat v paneláku?

Běhání v bytě není žádný problém, protože přes den v běžném hluku nebude sousedy běhání vůbec rušit. Po osmé hodině večerní již to může být pro sousedy nepříjemné a po desáté byste raději neměli vůbec běhat, ať na vás nevolají příslušníky kvůli rušení nočního klidu.

Ovšem i v tomto případě platí, že kvalitní pásy lépe tlumí nárazy při běhání než levnější pásy, které seženete za pár korun z hypermarketu. Také jejich hlučnost je menší a do bytu se hodí víc.

Běžecký pás a hubnutí

Po zhruba 25 minutách aerobního pohybu dochází ke spalování tuků. A právě mezi tento pohyb patří chůze a běh. Nejlépe pomáhá na hubnutí aktivita, která trvá 45 - 60 minut nejméně třikrát týdně. Když budete mít běžecký pás doma, můžete na něm každý den chodit a občas běhat, uvidíte velice brzo výsledky. Budete spalovat kalorie a hubnout. Aby bylo hubnutí účinné, je vhodné k němu přidat také rozumnou stravu a dobrý pitný režim.

Pokud teprve s běháním začínáte, začněte postupně. Nejprve běhejte pár minut a to po týdnu navyšujte. U chůze je také podobné. Pokud nejste zvyklí chodit, tak choďte v tempu, které vám bude vyhovovat. Pokud nemáte s během a chůzí problémy, tak se tomu věnujte naplno.

Rozcvička před běháním

Před výklusem je dobré protáhnout tělo, abyste předešli netažení svalů či jinému problému. Stejně po ukončení běhání pořádně protáhněte tělo, aby vás druhý den nic nebolelo. Strečink by měl spočívat v důkladném protažení svalů na nohou, rukou, zad a dalších partií.

Zkušenosti s běžeckými pásy jsou velmi dobré. Mají mnohé výhody, že můžete jít běhat nebo chodit prakticky kdykoliv. To se vše se projeví na postavě. Pomůže zhubnout nežádoucí kilogramy a zpevní postavu. Recenze a diskuze mluví jasně, pokud na něm pravidelně cvičíte, nebudete litovat.

Foto: Insportline.cz