logo

17 tipů, které vám pomohou k úspěšnému hubnutí

Tipy Rady
žena jí zelené jablko

k

Nejen držení různých diet pomůže, abyste zhubla. Mnohem více vašemu tělu a organismu prospěje, když budete hubnout zdravě a přirozeně. Stačí na to jen pár jednoduchých pravidel a tipů, které pomohou k úspěšnému.

Dopřejte si na jídlo čas

Nastavte si časovač na 20 minut a dávejte pozor, abyste své jídlo nesnědla dříve. To je jeden z nejlepších způsobů, jak zhubnout bez složitého dietního plánu. Vychutnejte si každé sousto a poslední snězte, až jak budík zazvoní. Během jídla občas odložte příbor a konverzujte. Když jíte ve spěchu, žaludek nemá dostatek času signalizovat mozku, že už je plný a to vede k přejídání.

Zvyšte konzumaci ovoce a zeleniny

Dopřejte si ovoce a zeleninu ke každému jídlu nebo jako svačinku během dne. Je to skvělý způsob, jak snadno sníst něco zdravého. Mají vysoký obsah vlákniny a vody, které vás zasytí, ale málo kalorií. Také pomůže vařit bez přidaných tuků a jídla dochucovat citronovou šťávou či bylinkami namísto plnotučných omáček a dresingů.

Nezapomeňte na polévku

Začít oběd polévkou je dobrý nápad, protože budete jíst pomaleji a sníží se apetit. Pokud kupujete instantní polévky, pozor na vysoký obsah sodíku a přidejte vždy do nich čerstvou nebo mraženou zeleninu. Pozor také na polévky se smetanovým základem, které mohou obsahovat hodně tuku a kalorií. Podívejte se, zdali byste měla jíst polévky při hubnutí.

polévka kuřecí s nudlemi

Více spěte, méně přiberete

Podle jedné studie, lidé, kteří v noci déle spali, zhubli během roku o 7 kg (studie brala v úvahu průměrný denní příjem 2500 kalorií). Spánek pomáhá i jiným způsobem - méně než 7 hodin spánku zvyšuje apetit, takže budete častěji hladová.

Dávejte přednost celozrnným výrobkům

Celozrnné produkty jako celozrnné těstoviny, celozrnný chléb, hnědá rýže, ječmen, oves, pohanka a obilí patří k dalším skvělým hubnoucím strategiím. Zasytí vás s méně kaloriemi a zlepšují hladiny cholesterolu v těle. Připravte si oblíbené pokrmy v celozrnné variantě (např. vafle, pizza, muffiny či palačinky). Znáte další výhody celozrnných potravin?


Motivujte se oblečením

Pověste své starší oblíbené šaty, sukně nebo džíny, do kterých se už nevejdete, na viditelné místo, abyste je měla každý den na očích. Budou skvělou odměnou za to, až se vám podaří zhubnout. Pak vytáhněte loňské koktejlové šaty jako další malý dosažitelný cíl.

Připravte si zdravější sendviče

Pokud si na svačinu nebo oběd dáváte sendvič, zvažte jeho dochucení potravinami s menším obsahem kalorií, přidejte sýr, kvalitní šunku a hodně zeleniny. Použijte celozrnné nebo žitné pečivo nebo alespoň grahamový rohlík.

zdravější sendvič se sýrem a šunkou

Cukr je i v nápojích

Nahraďte sladké nápoje minerální vodou (neochucenou) a hned to bude, jako byste snědla o 10 lžiček cukru méně. Přidejte k minerálce citron, mátu či pomeranč. Zdá se, že cukr v tekuté podobě, např. v kole, dokáže obejít signalizování plnosti.

Podle jedné studie srovnávající příjem extra 450 kalorií z želé a sody, lidé, kteří jedli sladkosti ve skutečnosti zkonzumovali méně kalorií, než ti, kteří pili sodu. Ti navíc během měsíce přibrali víc než 1 kg.

Hubnutí také pomůže používat štíhlé vysoké sklenice místo objemnějších krátkých a širokých. Co tak vyzkoušet domácí nápoje na hubnutí?

Omezte alkohol

Pokud už pijete alkohol, střídejte drinky s perlivou vodou. Tím také budete mít menší chuť na bezmyšlenkovité pojídání chipsů, oříšků a dalších dobrot. Nejlepší pro linii je pít vinný střik.

Pijte zelený čaj

Pití zeleného čaje je další pomocí při hubnutí. Některé výzkumy naznačují, že pomáhá spalovat kalorie, pravděpodobně díky fytochemikáliím zvanými katechiny. Přinejmenším je to osvěžující nápoj bez spousty kalorií a s různými účinky na zdraví.

Cvičte jógu

Podle jedné studie, ženy, které praktikují jógu, váží méně, než ty, které ne. Čím to je? Lidé provozující jógu tvrdí, že se díky ní naučili k jídlu přistupovat vědomě, např. i velkou porci v restauraci nemusí sníst celou, ale jen dokud nejsou sytí. Odborníci se domnívají, že klid a sebevědomí vypěstované jógou pomáhají lidem odolat přejídání.

Žvýkejte žvýkačky

Pokud vás přepadají chutě, vezměte si žvýkačku bez cukru. Dobré je žvýkat zejména při příležitostech, které svádějí k bezmyšlenkovitému jedení jako sledování televize, surfování na internetu apod.

Jezte z menších talířů

Když nahradíte velký talíř menším, můžete omezit až 100-200 kalorií denně a zhubnout 5-10 kg za rok. Je to víc než jen zrakový trik.

Jak se stravovat venku?

Pokud jdete jíst do restaurace, rozdělte se o jídlo s přáteli, nebo požádejte o dětskou porci. Alespoň polovinu talíře by měla zaplnit zelenina. Nemusíte sníst všechno tam, porce v restauracích bývají obrovské, zbytek si nechte zabalit s sebou.

zdravý pokrm se zeleninou a masem

Zařaďte do stravy i náhražky masa

Zařaďte do stravy také náhražky masa, které většinou nejsou tak tučné, obsahují vlákninu a další zdravé látky. Střídání masa s těmito náhražkami vás bude inspirovat k pestřejšímu stravování.

Jak spálit 100 kalorií denně?

Je to jednoduché. Stačí se na 20-30 minut projít, proběhnout, vytrhávat plevel na zahradě, sekat trávník nebo uklízet.

Odměňte se

Podařilo se vám zlomit některý ze špatných stravovacích návyků nebo už něco zhubnout? Dopřejte si odměnu - nový, menší kus oblečení, pedikúru či manikúru, masáž, nový pomocník do kuchyně nebo cokoli, co vám udělá radost.


Nový komentář do diskuze: