logo

Co nejíst při hubnutí? Co vyřadit z jídelníčku?

Tipy Potravina Zajímavosti
jidlo

Rozhodli jste se, že chcete zhubnout a někdy tápete, co byste měli omezit? Všechna jídla totiž nejsou nejvhodnější a mohla by vám brzdit vaše hubnutí. Určitě mnohá z nich znáte, ale u některých si to nemusíte uvědomit a pravidelně je jíte.

Co byste měli vynechat z jídelníčku?

Polotovary

K tradičním potravinám, které byste si měli zakázat, patří polotovary. Jsou plné tuku, cukru, soli a jejich složení není zrovna ukázkové. Polévka, omáčka či bábovka z pytlíku by ve vaší spížce měla určitě chybět. Místo nich raději uvařte jídlo, které bude zdravější a hlavně budete vědět, co tam dáváte.

uzeniny

Tučná masa a uzeniny

Z jídelníčku odstraňte tučné uzeniny a omezte tučná masa. Uzeniny, v nichž se skrývá plno tuku, nahraďte za šunky, sušené salámy a kvalitní paštiky, které obsahují převážně maso. Tučná masa vyměňte za libové hovězí, vepřovou panenku, kuřecí, krůtí, králičí. Tučných ryb se nebojte, neboť jsou zdravé.

Nízkotučné potraviny

Ač se nás snaží výrobci přesvědčit, že jejich nízkotučný jogurt, nízkotučné sladkosti atd. jsou dietní, nemusí to být vždy pravda. Oproti klasickému výrobku v nich můžete najít více cukru, škrobu, sladidel a dalších přísad. Navíc po nich. můžete mít brzy hlad a sníte mnohem další potraviny pro ukojení chutí.

-

Müsli tyčinky

Müsli tyčinky obsahují celkem hodně cukru a tuku, proto byste jejich konzumaci měli omezit. Nejhorší jsou tyčinky, které mají polevu, která je tučná a navíc se polevy skládají ze ztužených tuků. Když už si tyčinku dáte, vybírejte ty bez polevy a s nízkým obsahem cukru. Zajímavou variantou jsou paleo a raw tyčinky skládající se z ovoce, ořechů, koření, olejů atd.

Snídaňové cereálie a kaše

Každé ráno si dáváte misku cereálních kuliček, zapékaného müsli, lupínků nebo předpřipravené kaše v domnění, že jste udělali to nejlepší pro svou postavu? Tyto snídaňové mlsky mají mnohdy společnou jednu věc a to, že jsou velice sladké. Zkuste vybírat ty, ve kterých se nachází málo cukru a tuku, kaši si připravte sami nebo dejte si k snídani něco jiného.

Čokolády

Rozhodně by čokolády a čokoládové tyčinky neměly patřit k něčemu, co si pravidelně dáváte. Jsou plné cukru a tuku, navíc plněné čokolády obsahují mnoho dalších ingrediencí. Pokud se bez čokolády nemůžete obejít, dejte si pár kostiček hořké čokolády.

hamburger

Fast food

Pokrmy z rychlého občerstvení si rovnou zakažte. Jedná o smažená jídla, která obsahují plno tuku a živin u nich moc nenajdete. Uvařte si něco doma, co bude výživnější a chutnější než polotovary z rychlého občerstvení.

Káva s cukrem a smetanou

Na jednu stranu je káva prospěšná při hubnutí, na druhou stranu byste měli omezit kávu s cukrem a smetanou. Jestliže si jinou než slazenou kávu ozdobenou smetanou nemůžete dát, zkuste postupně vyřadit cukr a smetanu nahraďte polotučným mlékem.


Smažená jídla

Pokud rádi smažíte pokrmy, vyberte si raději lepší úpravu jídel. Můžete je péct, vařit nebo připravovat v páře, snížíte u nich obsah tuku a rovněž se nezničí živiny, jak je tomu u smažených a často přepálených pokrmů.

donut

Sladká jídla

Nejrůznější sladkosti, sladká jídla a sladké pečivo byste si měli při hubnutí odpustit a v obchodě vždy ignorovat. Nejenže se po nich přibírá, jsou nezdravé a kazí se po nich zuby. Raději sáhněte po čerstvém ovoci, které může uspokojit chuť na něco dobrého.

Slané snacky

Brambůrky, křupky, tyčinky, solené arašídy atd. jsou velice slané a mnoho z nich i smažených. Opět se nejedná o něco, co byste měli jíst nejen při hubnutí, ale také při vysokém tlaku kvůli vyššímu obsahu soli.

Sladké nápoje

Sladké nápoje, jako je například Cola, Tonic, ochucenou minerálka, sladký čaj, byste měli nahradit vodou, minerální vodu bez ochucení nebo ovocným či zeleným čajem bez cukru. Nejsou vhodné ani nápoje slazené sladidly, po kterých bývá častěji hlad.

Nezapomeňte na pestrost

Pestré stravování je základem celého hubnutí, jelikož vám může jednostranná strava škodit a nudit. Při jednostranné stravě nebo při střídání pár potravin neustále dokola, vám mohou chybět živiny a jídla se brzy přejedí. Vsaďte proto na pestrost a vyváženou stravu.