logo

Které potraviny nejsou tak zdravé, ač se zdravě tváří?

Rady Zajímavosti
žena vyrábí koktejl

Na první pohled vypadají, že jsou zdravé, na druhý pohled zjistíte, že se jedná pouze o přetvářku. Přesně tak to vypadá u některých potravin, u kterých se mnozí domnívají, že jsou zdravé a dietní. Měli byste ale být na pozoru a pořádně si rozmyslet, zda je budete konzumovat nebo ne. Nemusejí být ani jedno.

Zeleninové chipsy nejsou zdravější než brambůrky

Vybíráte si cíleně zeleninové chipsy místo brambůrků? Otázkou je proč. Obsahují tuk, sůl a jsou pořád smažené. Schválně se podívejte na výživové hodnoty, které jasně ukazují, že obsahují třetinu tuku. Navíc stejně jako u brambůrků se v nich vyskytuje nebezpečný akrylamid.

zeleninové chipsy

Místo chipsů ze zeleniny si nakrájejte čerstvou zeleninu na plátky a postupně ji jezte. Můžete si k ní připravit i jogurtový dip. Zelenina je velice chutná, zdravá a obsahuje vitamíny a minerály, které chipsy naopak postrádají.


Light limonády bez cukru a se sladidlem

Pokud pijete light limonády bez cukru s pocitem, že jsou přece zdravé, když neobsahují cukr, mýlíte. Obsahují sladidla, která zrovna nejsou pro tělo tou nejlepší variantou. Díky nim prudce stoupá cukr v krvi a vy máte rychleji hlad a chuť k jídlu. Navíc se spekuluje, zda sladidla nemají vliv na různé nemoci.

limonády k hubnutí nepatří

Opravdu jako lepší variantu zvolte limonádu s cukrem, ale dejte si jen jedno nebo maximálně dvě deci. A nebo úplně nejlépe uděláte, když budete pít vodu z kohoutku nebo neslazenou minerální vodu.

Polystyrenové chlebíčky vás nezasytí

Chlebíčky z polystyrenu jsou celkem často vyhledávané pro svůj nízký obsah tuku, ale varianty s polevou zase ten tuk obsahují. Nevýhodou je, že je po nich brzy hlad a polevy mohou být vyrobeny z nekvalitních tuků.

rýžové chlebíčky

Ve výsledku je lepší sáhnout po kvalitnějších potravinách než po polystyrenových chlebíčcích, které ani nezasytí a ani nedodají tělu žádné živiny. Vhodný je žitný chléb nebo alespoň pšenično-žitný.

Oříšky a semínka v polevě

Bez pochyb oříšky a semínka patří ke zdravým potravinám, ale s polevou už to neplatí. V polevě se často nachází ztužený tuk a cukr, což moc zdravé není. Ať už si vyberete mléčnou, hořkou, jogurtovou nebo jahodovou polevu, složení moc vábně nepůsobí.

ořechy v čokoládě

Nejlepší je zobat semínka a oříšky bez polevy, protože jsou takto nejzdravější. Jako alternativu můžete občas zvolit bio verzi produktů v polevě, kde se často používá kvalitní tuk a třtinový cukr.


Výrobky ze zdravé výživy

Chodíte do obchůdků se zdravou výživou, kde předpokládáte, že prodávají zdravé a dietní produkty? Samozřejmě, že je tam plno zdravých výrobků, ale také nezdravých. Čokoláda a tyčinka ze zdravé výživy bude stále plná tuku a cukru. Tak to platí i s obdobnými výrobky.

pamlsky ze zdravé výživy

Soustřeďte se na čtení etiket, ať si tam opravdu vyberete zdravou variantu. Z tyčinek si můžete vybrat raw nebo paleo tyčinky, které obsahují pouze ovoce, zeleninu a oříšky.

Cereální výrobky nic neznamenají

Pod pojmem cereální si mnozí jistě představí, že se jedná o zdravý výrobek, ať už se jedná o chléb, pečivo, tyčinky, nebo sušenky. Cereální znamená, že je se jedná o výrobek z obilí. Může se jednat o bílou pšeničnou mouku, která nemá nic společného se zdravější celozrnnou.

cereální pečivo

Pokud chcete udělat něco pro své zdraví, vyberte si celozrnné pečivo a výrobky. Ty jsou vždy označené jako celozrnné a běžně v obchodech najdete celozrnný chléb (prodává se jako balená kostka vážící 250 g nebo 500 g), celozrnné pečivo se moc často neprodává a sušenky také ne.

Bezlepkové a dia mlsky nejsou lepší

Saháte po bezlepkových a dia výrobcích v domnění, že jsou zdravější a dietnější? Nemusí to tak vůbec být, sledujte proto složení. V bezlepkových výrobcích najdete stejně hodně cukru a tuku jako v klasické variantě a u dia verze místo cukru sladidlo, které podporuje chuť k jídlu.

bezlepkové pečivo

Je zbytečné si vybírat jako zdravější variantu takovéto výrobky, jsou srovnatelné s klasickými. Opět se zaměřte na potraviny, které jsou zdravé, což různé pamlsky nejsou.

Snídaňové cereálie

V obchodech najdeme velký výběr různých cereálií, ochucených müsli a různých směsí, které jsou vhodné na snídani. Když se ale na ně pořádně podíváte, zjistíte, že ne všechny jsou tak zdravé, jak vypadají. Obsahují hodně cukru a tuku, vysokou energetickou hodnotu a to k nim ještě chybí čerstvé ovoce a jogurt.

müsli na snídani

Vhodné je sypané müsli, které obsahuje pouze sušené ovoce a oříšky. Zapečené varianty, müsli s různými sladkými doplňky, sladké kuličky nebo různě barevná müsli rozhodně nejsou zdravá a dietní. Stačí si jen porovnat hodnoty a složení jednotlivých výrobků a sami můžete posoudit, co je a co není vhodné.