logo

Hubnutí po Vánocích nemusí být složité

Rady Články Vánoce
hubnutí
-

Přes Vánoce to bylo cukroví, kapr, salát, alkohol a další pochoutky, které se projeví právě na postavě a při stoupnutí na váhu. Určitě si říkáte, že se po Vánocích pustíte do hubnutí, protože to je nejlepší čas na velkou změnu. Hubnutí není vůbec složité, tak se do toho pusťte.

Nesmíte chtít zhubnout příliš rychle

Častým omylem je, že můžete zhubnout nadbytečně kilogramy za velmi krátkou dobu. Mělo by vám být jasné, že nezhubnete 5 kilo za týden nebo 10 kilo za dva týdny. Jedinou správnou možností je pomalé hubnutí, které je zároveň i trvalé, pokud se opět nevrátíte k předchozímu způsobu stravování. Za týden se doporučuje zhubnout 0,5 - 1 kg, z toho si pak můžete vypočítat, jak dlouho bude trvat vaše hubnutí po Vánocích.

Jak zhubnout po Vánocích?

Vánoční či povánoční hubnutí se nijak neliší od jakéhokoli během roku. Měli byste dbát na správné a vyvážené stravování, nezapomenout na dostatek pohybu a mít dostatek silné vůle. Jen tímto způsobem můžete zdravě zhubnout (nejen po Vánocích).

maso se zeleninou

Jak byste měli stravovat?

Asi by bylo celkem složité ze dne na den změnit se a vyloučit všechny nevhodné potraviny z jídelníčku. Běžte proto na to postupně, najděte si náhradu nebo jen omezte množství. K tomu připojte pravidelnost, pestrost, dostatek zeleniny, ovoce a pití, ať dodáte tělu vše důležité.

Pravděpodobně byste se dost trápili s vědomím, že si navždy zakážete čokoládu, když to jde udělat jinak. Zrovna u čokolády vyberte tu s větším množstvím kakaa a místo celé tabulky snězte jen čtvereček. Nebo že si nikdy nedáte bůček, když v malém množství jednou za dva týdny vadit nebude.

chsh

Co byste měli jíst?

Vždy je nutné jíst to, co vám chutná. V obchodech najdete plno potravin, které jsou při hubnutí vhodné a chutnají velmi dobře. Když budete zdravé jídlo jíst s odporem, moc dlouho u toho nevydržíte. Co tedy například jíst?

  • Celozrnné potraviny
  • Luštěniny a obiloviny
  • Libové maso a ryby
  • Ovoce a zelenina
  • Šunka
  • Mléčné výrobky
  • Ořechy a semínka
  • Oleje

Co byste měli omezit?

Při hubnutí byste naopak měli omezit potraviny, u kterých již na první pohled vidíte, že jsou nezdravé. Jedná se například o následující:

  • Tučné uzeniny
  • Polotovary
  • Smažené pokrmy
  • Sladkosti
  • Pochutiny
  • Sladké pečivo
  • Tučná masa

Pravidelné stravování je ku prospěchu

Jednou po noci poprvé jíte brzy ráno, jednou je vaše první jídlo oběd nebo dokonce večeře? Tento způsob stravování není zrovna při hubnutí ideální. Měli byste jíst pravidelně přibližně ve stejnou dobu. Ráno se nasnídejte, pak naobědvejte a pak navečeřte. Mezi hlavními jídly můžete mít svačiny. Není nutné jíst každý den 5 jídel, klidně můžete sníst tři, ale dávejte si je vždy pravidelně.

Co byste měli pít?

Na pitný režim nikdy nezapomínejte. Denně byste měli vypít kolem dvou litrů tekutin. Tyto tekutiny by neměly být sladké (ne limonády, ochucené vody), rovněž není vhodný alkohol. Raději se dejte vodu z kohoutku, minerální vodu, neslazené čaje nebo nápoj ze zelených potravin.

Zapomeňte na hladovky

Pokud si myslíte, že po Vánocích zhubnete tak, že nebudete nic jíst (případně jen velmi málo) a že zhubnete, tak to se pletete. Tato strategie asi nebude trvalá a váha se místo hubnutí zastaví. Jezte proto pravidelně, ať vaše tělo nestrádá a vždy si pořádně vybírejte.


Bez pohybu to nepůjde

Pohyb je při hubnutí velmi důležitý, protože bez něj by se vám hublo mnohem pomaleji. Zařaďte cvičení do svého plánu nejméně třikrát týdně. Měli byste cvičit nejen z důvodu, že spálíte tuky a zpevníte tělo, ale také protože pozitivně působí na zdraví a mysl. Najděte si cvičení, které vás bude bavit a zároveň při hubnutí pomůže.

žena je se psem na procházce

Aerobní pohyb spálí tuky

Tento způsob pohybu je zodpovědný za spalování tuků, ke kterému dochází asi po 20 - 25 minutách nepřetržitého cvičení. Řadí se k němu rychlá chůze, běh, plavání, tanec, rotoped, cvičení na eliptickém či veslovacím trenažéru. Cvičte dvakrát až třikrát týdně po dobu jedné hodiny, nebo alespoň 45 minut.

Pokud doma ještě nemáte žádný stroj k cvičení, zajděte do fitka. Pokud vás tento pohyb baví, nebo nechcete chodit do fitka, stojí za zvážení, abyste si pořídili něco domů. Stroje pro domácí použití nejsou vůbec drahé a při pravidelném cvičení se vyplatí. Skvělý je běžecký pás, kde můžete běhat i chodit.

Posilováním zpevníte postavu

Posilováním posílíte svaly, které budou vypadat pevnější. Nebudete vypadat jak rosol, ale pěkně zpevněně. Posilovat můžete ve fitku nebo i doma na podložce. Zaměřte se na cviky na posílení zad, břicha, hýždí a nohou. Pravidelně posilujte celé tělo dvakrát týdně, ať brzy uvidíte výsledky.

Více se hýbejte

Omezte používání auta a choďte co nejvíce pěšky, pokud jezdíte autobusem, vystupte o zastávku dřív nebo choďte se psem na delší procházky. Zkrátka choďte co nejvíce. Chůze je pro naše tělo přirozený pohyb a má na hubnutí významný vliv. Navíc slouží jako prevence některých onemocnění.

Stresujte se co nejméně

Hubnout se vám bude o to lépe, pokud budete v psychické pohodě. Nebudete se stresovat a budete mít mnohem lepší náladu. Pokud se často stresujete, tělo se hubnutí brání. Proto se snažte stres co nejvíce omezit, ať je vaše hubnutí úspěšné.

Hubnutí po Vánocích je založeno na stejném principu, důležitá je strava a pohyb. Bonus je pak silná vůle, minimalizace stresu a odhodlání k hubnutí.