Tajné tipy, jak nepřibrat přes Vánoce

18. prosinec 2015 | Vánoce | Chuť | komentáře: 2
mlsání


Vánoce tady máme již za pár dní a každý si dovede představit, které všechny dobroty budou čekat na vánočním stole. S tím automaticky také souvisí, že ten, kdo to sní, může celkem hodně přibrat. Víte, že existují fígle, pomoci nichž moc přes Vánoce nepřiberete?

Pokud si nebudete dávat pozor na to, co jíte o Vánocích, zaručeně něco přiberete. Většinou je to 3 - 5 kg, někdo přibere více a někdo méně. Záleží na tom, kolik toho sníte a co ještě k tomu děláte. Máte-li ráda cvičení, procházky zasněženou krajinou (letos se ale u nás sníh někde zapomněl) nebo sportujete, přiberete méně než ti, kdo se neustále ládují u televize.

Cukroví, vánočka, štola, bramborový salát, smažený kapr, chlebíčky, koňak a další mlsání se zaručeně musí nějak projevit. Většinou se jedná o jejich uschování v tukových zásobách, které se budou mnozí snažit po Novém roce shodit. Vy si ale s povánočním hubnutím můžete usnadnit cestu tak, že moc přes Vánoce nepřiberete.

Jezte s mírou

Přes Vánoce je všude hodně jídla, ale to přeci neznamená, že ho máte všechno sníst. Můžete ho nechat i ostatním, ať se rovněž oni mohou poprat s nabranými kilogramy. Dejte si vždy jen trošku, stačí jen něco na chuť a ochutnání. Rozhodně se nesnažte přejídat, ale vždy myslete na to, že stačí jen málo.


Když sníte méně cukroví, nebudete si neustále přidávat bramborový salát nebo kapra nebo se nebudete snažit sníst všechny chlebíčky a jednohubky, které na Silvestra uvidíte, nepřiberete tolik kilogramů jako ostatní. Jezte jen, když máte hlad, nejezte, když se budete nudit nebo jen tak při sledování televize.

vánoční cukroví

Jezte pravidelně

Dále je velice důležité, abyste jedla pravidelně. Když budete celé dny hladovět a večer sníte hodně cukroví, zaručeně se vám to vymstí v podobě kilogramů navíc a přiberete. Jezte proto pravidelně, dejte si snídani, oběd, večeři a mezitím i svačiny. K jídlu můžete připojit také něco sladkého (např. vánočku, štolu nebo cukroví), ale upřednostňujte konzumaci mlsek spíše dopoledne.

Pravidelná strava pomáhá obecně na lepší hubnutí a opak vede k přibírání. Mějte to na paměti i o Vánocích a snažte se jíst v pravidelných intervalech.

Ošalte zrak jednoduchými triky

Jedno z výborných řešeních je ošálit zrak a mysl tím, že před sebou schováte cukroví:
- Můžete dát vánoční stojan nebo talíř s cukrovím do jiné místnosti a vždy si zajít pro jeden kus cukroví.
- Dále je vhodné jej zaplnit jen z části - budete mít pocit, že již bylo hodně cukroví snědeno a že se máte držet na uzdě.
- Když ho jíte hodně, schovejte ho úplně. Určitě se vám nebude chtít ho zase vytahovat a chystat.

krt

Nezapomínejte na pohyb

Pohyb je v boji s nežádoucími kilogramy velmi důležitý, proto byste se mu neměla vyhýbat, když čelíte náporu cukrátek. Choďte ven na procházky, běžte si zaběhat, tančete, jeďte na hory za zimními sporty nebo se vydejte do fitka. Spálíte kalorie a můžete téměř bez výčitek mlsat. Stačí se hýbat hodinu denně, pořád se bude jednat o lepší aktivitu místo dívání se přes Vánoce na pohádky v televizi, jejichž scénář znáte již nazpaměť.

bruslení

Řešením může být nejíst cukroví

Asi nejlepším a také nejtěžším řešením je, abyste se vyhýbala cukroví co největším obloukem. Ale kdo na to má silnou vůli? Pokud jste cukroví pekla, budete si chtít na něm pochutnat, také odmítnout ochutnání u rodiny nebo přátel nemusí být dost dobře neseno atd. Navíc můžete celkem těžce nést, že ostatní mlsají, jedí všechno a vy se na to můžete jenom dívat. To znamená, že tento způsob se nemusí vždy vyplatit.

Vždy myslete na to, že Vánoce jsou tady každý rok a rozhodně není vaším cílem všechno sníst a pak i hodně přibrat. Z tohoto důvodu jezte s mírou a hlavně s rozumem, to je jediná rada, jak nepřibrat přes Vánoce.


 

Diskuze k článku (celkem 2):




Lepší je to neřešit a normálně jíst. Když něco přiberete , tak to vyběháte. Fakt k čemu je nějaké omezování....

rrrrr 21. prosinec 2015 00:41

Nejlepší rada na světě: nežer ;p

Sissi 23. prosinec 2015 09:29

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.