logo

Rady, jak nepřibrat přes vánoční svátky

Vánoce Rady
Rady, jak nepřibrat přes svátky

Opět tady máme Vánoce a s nimi i vánoční přibírání. Určitě není nutné, abyste přes svátky přibrali kdovíkolik kilogramů, neboť nemusíte přibrat vůbec nic. Stačí si jen dávat pozor na to, co a jak jíte. Víte, co vám pomůže, ať (moc) nepřiberete?

Každý si nejspíš říká, že Vánoce máme pouze jen jednou za rok, tak proč si něco nedopřát a nevykašlat se na nějaké hubnutí a diety. Ano, i tohle je možnost. Můžete sníst, co chcete a pak se v lednu vrhnout na hubnutí. Druhou možností ale je rovněž to, že si budete trošku dávat pozor na to, co jíte a v lednu hubnout vůbec nebudete muset. To, co si vyberete, je jen na vás.

Pomocí několika tipů můžete udržet přibírání na uzdě a stejně si Vánoce užijete. Nemusíte je dodržovat všechny, stačí jen část, která může také pomoct.

Tipy, ať nepřiberete přes svátky

Od každého kousek

Na každém kroku vás bude lákat cukroví, vánočka, salát, kapr, chlebíčky a plno další výborných pokrmů. Určitě se nebudete chtít zavřít do sklepa, abyste na nic neviděli a neochutnali. Klidně si dejte, ale pamatujte na to, že malým množstvím nic nepokazíte, větším už můžete. Jeden kousek cukroví bude pro vás jistě lepší než si vzít plnou misku, nepřejíte se a cukroví nebo cokoliv jiného si můžete dát znova ten den nebo další.

-

Připravte si lehké verze

Na přípravu dietního cukroví už je pozdě a ve výsledku ani moc dietních druhů neexistuje. Můžete si ale připravit dietnější verze třeba bramborového salátu, do něhož přidáte místo majonézy kvalitní bílý jogurt, nebo jen polovinu majonézy a zbytek jogurtu, majonézu light nebo novinku majonézu Yofresh. Kapra nemusíte smažit, ale chutná výborně i pečený, vánočku připravte z celozrnné mouky. A takto podobně si můžete vyhrát rovněž u dalších pokrmů.

Nepřejídejte se

Bramborový salát chutná velice dobře, tak si rovnou dáte dva talíře a k tomu ještě plno řízků. Nebo od rána do večera jíte jeden kousek cukroví za druhým. Tento přístup je nejlepší, pokud chcete přibrat. Jezte raději rozumně, dejte si normální porci a v žádném případě se nepřejídejte, jinak přiberete.

cukroví a přibírání

Hodně pijte

Během svátků byste neměli zapomenout na dostatečný přísun tekutin, které by měly být neslazené. Vhodná je voda nebo ovocný či zelený čaj, naopak se vyhněte sladkým nápojům a alkoholu. Tekutiny vám pomohou toho tolik nesníst, protože hlad je převlečená žízeň.

Ochutnávejte a vychutnávejte

Vánoce nejsou o tom, že byste se měli přejídat, neustále mlsat, pořád jíst a dávat si velké porce. Právě naopak budete lepší chuťový zážitek z menšího množství, který jen ochutnáte. Zaměřte se spíše na vychutnávání, které můžete uspokojit vaše chuťové buňky.


Nezapomínejte na pohyb

Vánoce nejsou o tom, že se budete jen válet, dívat na televizi a jíst, ale můžete si vychutnat i vánoční pohyb. Cvičit můžete doma nebo běžte jednoduše na vzduch. Hodinová procházka ráznou chůzí pomůže spálit kalorie, které kvůli Vánocům sníte. Můžete si také zabruslit, zalyžovat nebo zaběhat. Nejlepší je, kdybyste se každý den věnovali pohybu jednu hodinu.

cvičení přes svátky

Nestresujte se, že přiberete

Ano, můžete přibrat, pokud se budete přejídat, ale i kdybyste přibrali, můžete opět shodit. Nepřemýšlejte o tom, kolik toho ještě můžete sníst, kolik se vám vejde kalorií do denního plánu, jestli přiberete z toho a z toho atd. Za svátky přiberete maximálně 5 kilo, která jistě v novém roce shodíte, ať si můžete obléknout letní oblečení nebo plavky. Času je mnoho, proto se nestresujte a rovněž se přede obviňujte.

Pokud přiberete, vždy to můžete řešit

Pokud i přesto přiberete, začněte po Vánocích s hubnutím. Pokud potřebujete shodit pár kilogramů, půjde to dolů celkem snadno. Pokud potřebujete shodit více než 10 kilo, bude to chvíli trvat, ale rozhodně se nejedná o nemožnou výzvu. Více si o hubnutí můžete přečíst zde.