logo

Hubnutí v novém roce: Jak jít na to efektivně?

Zhubněte Tipy
zdravá strava

Zhubněte s unikátními produkty:

Začátek ledna je ideální pro zahájení hubnutí. Kdy jindy začít hubnout než v novém roce? Pokud jste si dala tento cíl pro letošní rok, rozhodně s ním neotálejte. Za chvíli tady máme léto, kdy ukážete své výsledky v plavkách třeba u moře.

Hubnutí není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Potřebujte trpělivost, plán, dodržovat zásady zdravého stravování a mít dietní jídelníček. Nebo zvolit třeba nějakou dietu. Pokud všechno dodržíte, můžete splnit svůj cíl.

Potřebujete být trpělivá

Vytrvalost je při snižování váhy velice důležitá. Nezhubnete za týden nebo za dva týdny, pokud jste přibírala roky. Musíte jít na to pomalu a moc nespěchat. V opačném případě ztracenou váhu získáte hned zpět. Hubněte pomalu a s rozumem.

Tvrdí se, že pokud budete hubnout pomocí optimální stravy, zhubnete tak půl kilogramu týdně. Pokud sáhnete po proteinové dietě, je to zpravidla více.

snídaně zdravě

Stanovte si plán

Nepodceňujte plánování. Mnoho lidí nemá žádný plán, hubne a cvičí, jak se jim zachce. Třeba jen jednou týdně. Zbytek týdne se přemlouvá ke cvičení nebo oddaluje začátek zdravého stravování na další týden.

Stanovte si hned na začátku, jakým způsobem budete hubnout. Bude to pomoci nějaké diety, budete chodit k nutričnímu poradci nebo si objednáte dietní balíček (např. KetoFit)?

Taktéž nesmíte zapomenout na cvičení, kterému byste se neměla vyhýbat. Vhodné je cvičit pravidelně (např. dvakrát nebo třikrát týdně) a k tomu se co nejvíce hýbat.

kew

Sázíte na vyváženou stravu?

Hubnout pomocí zdravého stravování patří k oblíbeným způsobům hubnutí, jehož nevýhoda je zdlouhavý a pomalý proces. Hubnout budete velice pomalu, potřebujete si osvojit zásady stravování a mít dostatek času na sestavování jídelníčků a vařen.

Zaměřte se na tato pravidla

  • Vybírejte si zdravé potraviny
  • Jezte pravidelně v určitých intervalech
  • Nepřejídejte se
  • Porce by měl být tak akorát velké
  • Nesmíte hladovět
  • Ve stravě by měly být zastoupeny všechno složky
  • Jezte hodně zeleniny
  • Nejezte nevhodná jídla
  • Pijte dostatek tekutin

Pokud nevíte, jaké potraviny jíst a nejíst, inspirujte se z následujícího seznamu. Napsali jsme zde seznam vhodných a nevhodných potravin

Vhodné potraviny

  • Zelenina
  • Ovoce
  • Libové maso
  • Ryby
  • Mléčné výrobky
  • Obiloviny
  • Celozrnné potraviny
  • Žitné a celozrnné pečivo
  • Kvalitní uzeniny
  • Ořechy
  • Semena
  • Koření
  • Zdravé tuky
salát

Nevhodné potraviny

  • Sladkosti
  • Pochutiny
  • Sladké pečivo
  • Polotovary
  • Instantní jídla
  • Smažené potraviny
  • Tučné potraviny
  • Tučné výrobky
  • Tučná masa

Vyzkoušíte proteinovou dietu?

Jako další varianta se nabízí proteinová (ketonová) dieta, která se v poslední době se řadí k vysoce účinnému a oblíbenému způsobu hubnutí. Zhubnete ve velmi krátké době mnoho kilogramů, aniž byste trpěla hlady a hrozil jojo efekt.

U této diety je nutné jíst speciální jídla, která obsahují převážně bílkoviny a také další živiny. Nízkosacharidová dieta je založena na tom, že tělu se nedostávají sacharidy, díky čemuž nastává ketóza, při níž se pálí primárně tuky.

Hubnete velice rychle, netrápí vás hlad a nemusíte ani moc cvičit. Nevýhodou je, že proteinová dieta není zadarmo. Můžete si však vybrat z mnoha výrobců a dodržovat jejich program.

Nemůžete jít potraviny, jak jste zvyklá, například obyčejný rohlík nebo sušenka do tohoto programu nepatří. Můžete zvolit jedině speciální varianty, které jsou právě při proteinové dietě vhodné.

Připravili jsme seznam proteinových diet, které jsou aktuálně dostupné na trhu. A můžete si vybrat podle svých preferencí, ceny a nabídky.

Proteinové diety

Proteinové diety u nás nabízí několik výrobců a vy si můžete vybrat takového, který je vám sympatický nebo má zajímavou nabídku.

Každý výrobce nabízí několik zajímavých programů, které se liší podle toho, kolik chcete zhubnout. Záleží jen na vás, co zvolíte.

Nezapomeňte na odměnu

Když už budete hubnout, nezapomeňte si slíbit nějakou odměnu. Bude vás to motivovat a posouvat dál. Může to být dovolená, nové oblečení, šperky nebo cokoliv, co vás potěší.


Nový komentář do diskuze: