logo

Jak na hubnutí po třicítce? Co na něj pomáhá?

Zhubněte Tipy Jak na to
žena po třicítce

Po třicítce už to s váhou není jako zamlada, kdy jste mohla sníst pytlík chipsů a čokoládu na posezení a nijak se to na vás neprojevilo. Už byste měla začít přemýšlet o tom, co a jak jíte a věnovat se cvičení, protože čas a hmotnost neobelstíte. Jak můžete předejít postupnému přibírání?

Na co byste se měla soustředit po třicítce?

Jezte pravidelně

Hladovky a přejídání nejsou zrovna pro nikoho to pravé ořechové, ale postupně po třicítce a i po čtyřicítce se začne markantně projevovat nesprávné stravování na váze. Vyhněte se těmto neřestem a začněte jíst pravidelně. Nemusí to být strava pětkrát denně, bohatě stačí jíst třikrát denně, ale stravování by mělo následovat v pravidelných intervalech. Porce by měla být dostatečně velká, abyste po ní nebyla ani hladová a ani přejedená.

Jezte dostatek bílkovin

Ženy mají obecně ve stravě nedostatek bílkovin, které jsou velmi důležité pro tvorbu svalů, jsou zdrojem energie a jsou potřebné při hubnutí. Bílkoviny obsahuje maso, ryby, vnitřnosti, luštěniny, sójové produkty, mléčné výrobky, bílek atd. Právě po 30. narozeninách byste jich měla jíst více.

dietní a dobrá ryba

Ryby obsahují plno cenných látek a bílkovin

Nejezte tolik sladkého a pečiva

Před třicítkou jste si každý den dala něco sladkého jako třeba čokoládu, tyčinku, sušenku nebo zákusek? To byste již měla omezit, jinak se mlsání projeví na váze. To stejné bude, pokud budete jíst hodně pečiva a hlavně večer. Raději vsaďte na žitný či celozrnný chléb, který zasytí na delší dobu a nebude ho muset sníst takové množství jako u cereálních kaiserek nebo rohlíků.

-

Zapomeňte na diety

Pokud chcete zhubnout, jezte střídmě a pravidelně, k tomu přidejte rovněž pohyb a dobrou náladu. Rozhodně nedržte diety, které slibují hory doly a odměnou je jen rozhozený metabolismus a pár kilo k tomu. Opravdu vyvážená a pravidelná strava doplněná cvičením bude mít na hubnutí mnohem větší vliv a hlavně nebudete během diety (resp. zdravého stravování) hladovět.

Dopřávejte si ovoce a zeleninu

Každý den byste měla sníst několik kusů čerstvé zeleniny a ovoce. Můžete si připravit lahodný salát nebo sníst zeleninu či ovoce jen tak. Nebojte dát si ovoce také večer, můžete to udělat bez výčitek.

Pitím nešetřete

Dostatečný pitný režim je velice důležitý. Každý den byste si měla dát kolem dvou litrů a to včetně polévek či kávy. Vyhněte se sladkým nápojům a nápojům se sladidly, raději si dejte vodu z kohoutku, minerální vodu, čaj nebo vodu s citrónem.

Najděte si trenéra

Pokud chcete zůstat ve formě a mít stále postavu jako zamlada, najděte si dobrého trenéra, ať víte, co a jak byste měla cvičit. Na perfektní postavu budete potřebovat pravidelně cvičit a nebude stačit jen aerobic. Raději zajděte do posilovny a cvičte s trenérem. Alespoň ze začátku. Skvěle na zpevnění postavy funguje pilates nebo kalanetika.

cvičení

Pravidelné cvičení zpevní postavu a spálí tuky

Večerní přejídání by mělo zůstat tabu

Oblíbené večerní pojídání mlsek či brambůrek třeba u televize není zrovna dobrým nápadem. Taktéž se vyhněte večernímu přejídání, kdy přes den nic nejíte a večer byste chtěla vybílit ledničku. Jezte před den a nevynechávejte jídla, ať se vyhnete tomuto nešvaru.


Zapomeňte na sladidla

Myslíte si, že ošálíte tělo a místo sladkého si vezmete něco s umělým sladidlem s pocitem, že to má 0 kalorií, tak přece nemůžete přibrat? Po sladidlech často bývá větší hlad, sníte ještě jídla, která byste vůbec nechtěla. Raději si dejte něco, co obsahuje cukr a ne sladidla, ale v mnohem menším množství.

Přestaňte se stresovat

Po třicítce se většina žen honí za kariérou, potřebují si udržet místo, do toho často přichází mateřství, hypotéka, starost o děti nebo hledání sebe sama. S tím souvisí stres, hodně stresu, což se negativně projeví na přibírání i psychice. Uvědomte si, co skutečně chcete a podle se zařiďte.

Dostatečně odpočívejte

V dnešní uspěchané době plné stresu, povinností a práce si málokdo najde čas na odpočinek. Každý den si najděte čas, kdy se budete odpočívat. Zajděte na procházku, zahrabejte se do peřin nebo jen poslouchejte hudbu, ať můžete načerpat energii. Sledováním televize nebo brouzdáním po internetu si moc neodpočinete, může vás to spíše vystrašit.

Připravte se na další dekádu

Stravování po třicítce nepodceňujte, protože teprve po čtyřicítce tato jízda začne být mnohem zajímavější. Některé ženy začnou přibírat, přitom ani nevědí jak. Když se na to připravíte, budete stravovat rozumně, budete poslouchat své tělo a následovat jeho požadavky, budete mít lepší start po čtyřicítce.