logo

Jak zhubnout v létě? Proč je letní hubnutí snadnější?

Rady Tipy
letní hubnutí

Léto je období, které přímo přemlouvá k tomu, abyste se pustili do hubnutí. Krásné počasí, dostatek zeleniny a ovoce, lehká jídla a pohyb na čerstvém vzduchu k hubnutí pomohou a přesvědčí.

Ačkoliv samotné hubnutí není jen o ročním období, můžete přece hubnout bez ohledu na počasí, v létě se mnohým může jevit mnohem snadnější. Proto i vy vyzkoušejte, zda vám hubnutí nepůjde o něco lépe v létě než v zimě.

Proč je letní hubnutí snadnější?

V létě tělo nemá tendenci si ukládat tak moc tuky, jak je tomu v zimě. Právě kvůli tomu se bere hubnutí přes léto jako snadnější. Můžete ho využít jako začátek hubnutí, výsledky vás lépe namotivují k pokračování i v zimě.

pohyb a cvičení v létě

Dostupná zelenina a ovoce

V létě si můžete dopřávat rozmanité druhé druhy ovoce a zeleniny, která se v tuto dobu zrovna sklízí či zraje. Pokud ji pěstujete na zahrádce, máte ji zdarma, pokud nakupujete v obchodech, je přes léto nejlevnější. Získáte mnoho vitamínů, minerálů, vlákniny a dalších látek velmi snadno. Nesmí se rovněž zapomenout na skvělou chuť a různé možnosti použití.


Pohyb na čerstvém vzduchu

Krásné slunečné počasí rovnou přesvědčuje k procházce, sportu a obecně k činnostem, které můžete provádět při pěkném počasí (chodit, jezdit na kolečkových bruslích, hrát hry na pláži). Pohybu se věnujte nejlépe každý den, i půlhodinová procházka ve svižném tempu udělá po třech měsících divy. Můžete na ni vyrazit ráno nebo večer, kdy není tak horko.

Lehká a zdravá strava

V teple má mnoho lidí tendenci jíst méně a vybírat si lehčí stravu, která se skládá hlavně ze zeleniny, ryb či libového masa a menší přílohy. Naopak v zimě se častěji jedí těžká jídla. Ale i v létě si dávejte pozor na hladovění přes den a dojídání večer. Jíst byste měli pravidelně přes celý den.

zdravá lehká strava

Motivace z okolí

V létě kolem vás chodí hodně lidí, kteří jsou štíhlí a to může být motivací, abyste též zhubli. Sice nezhubnete za týden, abyste byli štíhlí jak oni a ani vám nenarostou za tu dobu svaly, ale může to sloužit jako solidní motor k vašemu cíli.

Přes léto na vás čekají i pokušitelé

Aby to nebylo tak jednoduché, v létě vaše hubnutí mohou i některé věci zhatit. Jedná se hlavně o ty, na které se těšíte celý rok a v létě si je nemůžete odpustit. V menším množství nevadí, ale ve velkém mohou negativně ovlivnit vaši váhu.

Časté grilování tučných pochoutek

Máte-li rádi četné grilování vepřového bůčku a obecně tučného masa dochuceného dresingy, postavě spíše uškodíte. Raději vsaďte na grilovanou rybu, zeleninu nebo libové hovězí s kupou čerstvé zeleniny nebo zeleninovým salátem. Ochucujte bylinkami a kvalitním olejem, vytvoříte si zdravé jídlo, které vás zasytí a rovněž dodá živiny.


Alkoholové osvěžení

Koktejly, tvrdý alkohol i pivo, které doprovázejí každou párty, večírek i grilovačku, obsahují plno kalorií, což se projeví při větší konzumaci celkem negativně. Dejte si místo toho jednu sklenici vína nebo vinného střiku, čímž nezničíte své letní úsilí zhubnout.

Sladké zmrzliny

Točená nebo kopečková zmrzlina, zmrzliny na dřívku i ve vaničce jsou další nástrahou, které v sobě skrývají mnoho cukru a tuku. Když už si nemůžete pomoct a potřebujete se osvěžit něčím ledovým, zvolte tvarohový nanuk, ovocnou zmrzlinu nebo to alespoň nepřehánějte s množstvím.

jahodová zmrzlina

Dovolená s all inclusive

Dovolená s neomezeným jídlem udělá divy a vy máte tendenci toho sníst více, než byste za normálních okolností snědli. Pokud se nechcete omezovat, když jste si to přece zaplatili, měli byste počítat s tím, že přiberete a že ta kila pak budete chtít opět shodit. Sice tento způsob stravování není zdravý, naštěstí (pro postavu a zdraví), dovolená trvá jen týden či dva.

Pamatujte na známá pravidla

Také je nutné při hubnutí přes léto pamatovat na pravidla, která byste měli dodržovat, pokud chcete zhubnout:

  • Jezte pravidelně v přiměřených porcích.
  • Preferujte libová masa, ryby, mléčné výrobky, luštěniny, obiloviny, celozrnné výrobky, oříšky, semínka atd.
  • Jezte dostatek čerstvé zeleniny a ovoce.
  • Vybírejte si kvalitní potraviny.
  • Pijte dostatek tekutin.
  • Vyhýbejte se sladkostem, pochutinám atd.
  • Nepijte sladké nápoje a alkohol.
  • Pravidelně cvičte a věnujte se pohybu.