Přimějte se ke cvičení – začněte hned

14. leden 2013 | Rady | Tipy | Články | komentáře: 5
boxování


Výmluvy, že teď už to nemá smysl a hubnout začnete hned příští týden, měsíc..., jsou opravdu jen výmluvy. Vězte, že jakmile si vždy stoupnete na váhu a zaregistrujete, že ručička alespoň nepatrně klesla, nebudete se pouštět do ládování zákusků či čokolád a budete si chtít se zvýšenou opatrností váhu udržet. Samozřejmě, že pár kilo dietou shodíte, ale musíte se k tomu skutečně odhodlat. Neustálé odsouvání, prokrastinace a vymyšlené záminky, proč necvičit, vám to však neusnadňují, proto jsme pro vás připravili pár jednoduchých rad, jak se přimět ke cvičení, začít s ním ihned a nepřestat.

Diety, ať jsou drastické, nám dokonalou postavu samy o sobě nevykouzlí, a navíc jsou velice často doprovázeny známým JOJO efektem. Kdo touží po zdravém a pevném těle, ten musí počítat s pravidelným pohybem. Nečekejte rapidní úbytky váhy po pár odběhnutých metrech a dnu, kdy jste se nedotkli čokolády. Pamatujte, že hubnutí není krátkodobý proces, po kterém se zase vrátíte ke svým stravovacím návykům, a vaše váha vám zůstane netknutá. Proto je důležité se nevzdávat! Mějte trpělivost se sebou samotnou, pevnou vůli a stanovený cíl a účinky se vám neminou.


Snídaně je základ dne

Není to jen otřepaná fráze, kterou nám rodiče i prarodiče vměšovali do hlav, ale skutečný základ zdravého životního stylu. Snídaně má pro člověka obrovský význam – lidé, kteří pravidelně snídají, jsou zdravější, štíhlejší a lépe jim to myslí, naopak ti, co snídani dlouhodobě vynechávají, mají větší sklony k obezitě a problémům se srdcem a cévami. Zdravá snídaně by měla tvořit až čtvrtinu celkového energetického příjmu za den.

Spojte příjemné s užitečným

Sport, který vás bude nudit, a téměř se u něj nepohnete, není v této chvíli pro vás to pravé ořechové. Najděte spíše něco, do čeho se nebudete muset pokaždé nutit, ale co vám naopak bude přinášet potěšení. Vyhněte se minigolfu, míčovým sportům, při kterých se k míči příliš nedostanete, bowlingu v kombinaci s pivem nebo pomalému plavání ve studené vodě, při němž se ukládají tuky. Všechny tyto činnosti se sice dají považovat za sporty, ale ne za ty, které vám pomůžou shodit kila. Domluvte se s kamarádkou a vyrazte společně na tenis, box či na squash. Nebo začněte běhat.

Rozvrhněte si svůj den prakticky

Většina z nás ráno tak tak stíhá odejít do práce a představa, že bychom si ještě ráno stihli zacvičit je pro nás nereálná. Jestliže ale chcete vyvíjet nějakou těžší fyzickou aktivitu, věnujte se ji právě na začátku dne. Večerní cvičení by vás mohlo ještě více nabudit k aktivitě a mohli byste mít problémy usnout. Odpoledne je zase místo na relaxační cvičení, jako je jóga.

S hudbou jde všechno líp

Nahrajte si do iPodu, mobilu či mp3 přehrávače mix svých oblíbených písniček. Jakmile budete cvičit, běhat nebo posilovat do rytmu, čas, který cvičením strávíte, vám rychleji uběhne a skvěle si ho zpříjemníte.

krt

Buďte realističtí a nepřestávejte

Pokud budete mít pesimistický postoj: „Proč bych hubla, když stejně zase brzy přiberu…“, nikdy se ke cvičení nedokopete. Neklaďte si příliš velké cíle, začněte jen poklusávat kolem domu, a jakmile budete skutečně vyčerpaní, přestaňte se trápit, ale zítra se vydejte znova. Lidé mají sklony také cvičení vzdávat, jakmile zjistí, že je z něho něco bolí. I to však musíte překonat. Časem se vaše výkonnost bude zlepšovat a zanedlouho se stejně jako vaši zkušenější kolegové budete vydávat na svůj ranní okruh s elánem a úsměvem na rtech.

Stanovte si cíl, kterého chcete dosáhnout

Ano, cíl je jasný - chci zhubnout! Ale kolik kilogramů a za jak dlouho? Co pro to budu dělat? I při tomto uvažování buďte realističtí. Nikomu se nepodaří zdravě zhubnout 10 kg za dva týdny. Pokud si ale stanovíte, že chcete zhubnout pět kilogramů z váhy nebo se zúžit v pase o deset centimetrů, bude pro vás snazší nepřestat, dokud tohoto cíle nedosáhnete. Nenechávejte si ho ovšem pro sebe – prozraďte jej rodině nebo jej rovnou vyvěste na sociální síti a tlak okolí vás donutí jej dosáhnout.

Při cvičení vás potěší i nové oblečení

Ve starých teplácích vás to bude bavit mnohem méně než ve zbrusu nových kraťáskách z funkčního materiálu a přiléhavém tílku, ve kterém snadno uvidíte změnu. Potěšte se a kupte si novou sportovní soupravu! Přinutí vás to mnohem více, přece byste nové oblečení nehodili na dno skříně.

Takže, nečekejte na pondělí nebo na další měsíc a začněte hned!


 

Diskuze k článku (celkem 5):




Nejlepší je najít nějakou motivaci. Slíbila jsem si malý dáreček, když pěkně zhubnu. A tím dárečkem je, že si nechám odstranit jizvu po císařovi, protože mě dost trápí, tak by to mohlo fungovat. Zatím se držím. :)

Anna 15. leden 2013 12:00

super určitě to vyzkouším a dám vědět :)

72581dfd 15. leden 2013 14:50

Anno, mám taky otřesnou jizvu po dvou císařských řezech, jakým způsobem si jizvu necháš odstranit, plastikou břicha? Dík za odpověď:-)

lentilka 15. leden 2013 16:01

No, laserem. Ale nepůjde úplně odstranit, jen zesvětlit, ale i tak mě to dost pomůže. A pořád se držím, i když mi manžel pořád nabízí čokoládu :D

Anna 17. leden 2013 14:09

taky to skusim a doufam ze mi to pomuze

pusinka 26. duben 2013 21:28

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.