logo

Jak nepřibrat při práci z domu?

Články Jak na to
práce doma


Home office nebo práce z domu má mnoho výhod, ale i nevýhod. Jednou z nich je mnohem patrnější přibírání, než když chodíte někam do práce. Víte, co s tím? Víte, jak doma nepřibrat?

Asi říkáte, že při pracování doma nebudete mít tendenci přibírat, vždyť můžete dělat všechno podle sebe. Opak je ale pravdou. Samozřejmě že nepřiberete hned po prvním dnu nebo týdnu, ale po měsíci nebo dvou už vše může vypadat jinak.

Nebudete mít nad sebou (vedle sebe) někoho, kdo by vás jakoby hlídal. Nebude pro vás existovat soupeření s kolegy, neuslyšíte pomluvy nebo připomínky, že někdo přibral. Všechno půjde mimo vás a bude vám to zcela jedno. Vidíte jen výhody práce z domova, ale bude to tak doopravdy?

Občas vás někdo někde potká, uvidí vás nebo vám skončí home office, ale kila navíc zůstanou. Nejlepší by bylo, kdyby se vůbec neobjevila. A když budete dávat pozor na to, co jíte, jak cvičíte, bude to pro vás jedině pozitivní.

Co dělat, ať doma nepřiberete?

Jezte pravidelně

Jeden z častých nešvarů při práci z domu je nepravidelná strava. Asi to nepovažujete za důležité nebo si říkáte, že když budete mít hlad, tak se přece půjdete najíst. Když ale začnete pociťovat hlad, bývá to většinou už pozdě.

Dodržujte pravidelný režim i při stravování. Připravte si chvíli po probuzení (zhruba hodinu) snídani, pak někdy přijde na řadu oběd a večeře. Nezapomínejte tato jídla proložit ranní a odpolední svačinou. Pokud nebudete chtít sníst svačinu, tak ji můžete vynechat.

Důležité je nastavit si určitý režim, určitý jídelníček a ten dodržovat, jinak po celém dni hladovění budete chtít sníst cokoliv, co uvidíte. A tento přístup není moc chytrý. Může se projevit zvyšující se hmotností.


Dostatečně pijte

Pitný režim je velice důležitý, proto každý den vypijte zhruba 2 litry tekutin. Přednost dávejte neslazeným tekutinám jako voda, voda s citrónem nebo čaj. Zcela omezte sladké nápoje, po kterých se docela rychle a hodně přibírá.

Kávu neslaďte a nezapomeňte, že káva se nepočítá do pitného režimu, protože má odvodňovací efekt. Vypijte k ní nebo po ní i sklenici vody. Do pitného režimu se nepočítá ani alkohol.

Nekupujte lákadla

Často odskakujete od práce, otevíráte ledničku a prohledáváte spíšku, protože máte na něco chuť? Nebo chcete jen tak něco kousat? Možná máte před sebou práci, do které se vám moc nechce a oddalujete ji, nebo se prostě jen nudíte. Výsledek je stále stejný, jíte, abyste se vyhnuli práci.

V tom případě byste měli udělat zcela něco jiného. Protáhněte se nebo projděte. Potřebujete trošku vyčistit hlavu, ať myšlenkami neodskakujete k jídlu. Sníte zbytečně sladkosti nebo různé pochutiny a stejně nic nenapracujete.

Rovněž je důležité, ať doma nemáte lákadla. Nekupujte sladkosti, jako jsou čokolády, oplatky, bonbóny, tyčinky a z pochutin chipsy, slané tyčinky nebo solené oříšky. Nebudete nic hledat, když budete rovnou vědět, že nikde nic nenajdete. Jednoduše řečeno, když doma nebudete mít k mlsání, nebudete chodit mlsat.

Na druhou stranu, někdy se neobejdete bez zásob energie. Vsaďte na kvalitní čokoládu, čerstvé ovoce nebo zdravé mlsky.

✅ Vyzkoušejte lahodný tapiokový pudink s ovocem. Chutná opravdu velmi dobře.

Nezapomínejte na pohyb

Když pracujete z domu, jste ochuzeni o pohyb, který se běžně vykonává v práci nebo při cestě do ní. Chůze po patrech nebo prostoru, ze zastávky nebo z auta na pracoviště atd. vypadá jako nic, ale při práci z domu se někteří mnohdy nehnou ani z pokoje. A to byste měli změnit.

Choďte častěji ven na procházky, běžte ven se psem, cvičte doma nebo si pořiďte nějaký stroj na cvičení. Nedostatek pohybu se projeví nejen narůstající hmotností, ale také na mysli.

Věnujte se pohybu každý den. Nemusí to být hned běh, ale začněte postupně třeba zmiňovanými procházkami, začněte chodit do fitka, cvičte doma nebo si pořiďte psa, pokud ho nemáte. S ním pak budete chodit ven několikrát denně.

✅ Doma můžete běhat na běžeckém pásu, jezdit na rotopedu nebo veslovat na veslovacím trenažéru.

Přibírání začněte řešit včas

Ačkoliv si budete dávat pozor na to, co jíte, budete mít dostatek pohybu, může se někdy stát, že přiberete. Pokud začnete přibírat, vetšinou je za to zodpovědná nevhodná strava. Můžete jíst nejen málo jídla, ale i velká množství sacharidů nebo tuků.

Podívejte se pořádně na svůj jídelníček, určitě na něm uvidíte nějaké nedokonalosti. Velmi častou chybou je, že jíte málo jídla v domnění, že zhubnete nebo nepřiberete, ale to je dost častý omyl. Vaše tělo hladoví a při každé možné příležitosti toho sníte mnohem více, aby si doplnilo zásoby.

✅ Podívejte se na nejlepší proteinové diety, které za vás vyřeší jídelníček.

Další chybou je, že konzumujete hodně sacharidů a žádné bílkoviny. Mezi sacharidy patří pečivo, těstoviny, rýže atd. a mezi bílkoviny (proteiny) maso, ryby, mléčné výrobky, bílek atd. Pokud jíte velká množství sacharidů, projevíte se to negativně na váze. Nevyřazujte je úplně, ale o trošku jejich množství snižte a přidejte do stravy proteiny.

Co děláte pro to, abyste nepřibírali při práci doma?


Nový komentář do diskuze: