logo

I tučné potraviny pomáhají během hubnutí

Potravina Tipy
potraviny s tukem

Vrylo se vám do paměti, že jakmile chcete zhubnout, nesmíte sníst nic tučného a že je nutné se tukům vyhýbat? Tak to je omyl, tuky jsou pro lidské tělo důležité a dokonce i při hubnutí jsou potřeba. Některé potraviny jsou sice tučné, rovněž nesmírně zdravé a mají vliv i na hubnutí. Víte, co si klidně můžete dát?

Které potraviny si můžete dát při hubnutí

Podívejte se na tučné potraviny, které jsou zároveň velice zdravé, proto byste je neměli opomíjet, když zrovna snižujete váhu.

Ořechy

Ořechy jsou poměrně kalorické, ale obsahují převážně cenné látky (vitamíny, minerály, omega-3 nenasycené mastné kyseliny) a mají velice nízký glykemický index. Rovněž pozitivně působí na zdraví, mají protizánětlivé účinky, regulují krevní tlak, zrychlují metabolismus, působí dobře na nervy a paměť atd.

lískové ořechy

100 g ořechů obsahuje 40 - 70 g tuků (podle druhu).


Semínka

Sezamová, lněná, dýňová, slunečnicová nebo chia semínka jsou plné zdravých tuků, antioxidantů a aminokyselin. Z účinků na zdraví, kterými semínka oplývají, je posilování imunity, detoxikace organismu, podpora zažívání, snižování krevního tlaku, podpora kostí nebo podpora srdce.

dýňová semínka

100 g semínek obsahuje 30 - 60 g tuků (podle druhu).

Avokádo

Avokádo je ovoce, které je plné zdravých tuků. K tomu navíc obsahuje vitamíny, minerální látky, vlákninu a aminokyseliny. Avokádo pomáhá regenerovat tělo, posiluje nervy a mozek, snižuje tlak, pomáhá při stárnutí, reguluje cholesterol v krvi nebo detoxikuje tělo.

avokádo

100 g avokáda obsahuje 15 g tuků.

Losos

V lososovi se nachází velké množství omega-3 nenasycených mastných kyselin, jež působí jako prevence kardiovaskulárních onemocnění, mají protizánětlivé účinky, působí pozitivně na nervy. Dále konzumace lososa zrychluje metabolismus, snižuje únavu a cholesterol v krvi.

losos

100 g lososa obsahuje 13 g tuků.


Mléčné výrobky

Tučnější mléčné výrobky jsou prospěšnější než ty, které jsou bez tuku. Výrobky bez tuky často obsahují větší množství sacharidů a pořádně nezasytí. Ty tučnější sice obsahují nějaký ten tuk, ale také více vápníku, bílkovin a zasytí na delší dobu. Raději si vždy vybírejte polotučné výrobky, občas můžete sáhnout i po plnotučných.

niva

100 g polotučného jogurtu obsahuje 4 g, tučného jogurtu 10 g a Nivy 30 g tuků.

Vejce

Nebojte si dát občas i celá vejce. Bílek obsahuje žádný tuk, je zásobárnou kvalitních bílkovin a žloutek je sice plný tuků, které jsou pro lidské tělo důležité. Najdeme v něm cholesterol, různé vitamíny, minerály, nasycené i nenasycené tuky. Vajíčka pomáhají zasytit na delší dobu.

vejce

1 žloutek obsahuje 6 g tuků.

Tuky jsou pro tělo potřebné, protože se účastní mnoha tělesných procesů a rozpouštějí se v nich vitamíny, které jsou rozpustné pouze v tucích (A, D, E, K). V přiměřeném množství tělu neuškodí ani sádlo nebo máslo a to ani v případě, že hubnete.