15 chyb při hubnutí, díky kterým přibíráte!

22. srpen 2014 | Tipy | Rady | Články | komentáře: 0


Snažíte se zhubnout, ale vaše váha se vůbec nehýbe směrem dolů? Měsíce se snažíte, jíte, jak se má a děláte všechno, co se všude píše? Možná jsou i u vás některé drobnosti, kterým moc nevěnujete pozornost a mohou za tu stagnující nebo dokonce zvyšující se váhu. Přečtěte si nejčastější zlozvyky a chyby, které jsou pro vaši váhu celkem dost špatné.

1. Jíte na velkých talířích

Ač se to nezdá, tak velikost talíře má významný vliv. Vzhledem k tomu, že naše stravování je často závislé na vizuálních signálech, proto, co uvidíme před sebou na talíři, sníme. Lepší je vyměnit velké talíře za menší, pak sníte jídla mnohem méně. Možná za tento fakt může i výchova a to, že se nic na talíři nenechává a všechno se sní.

2. Chodíte nakupovat bez seznamu

Spontánní nakupování se často zvrtne v to, že koupíte plno zbytečností včetně sladkého pečiva, pamlsků a různých pochutin. Ty samozřejmě i sníte, ačkoliv jste to vůbec neměli v plánu. Zatímco, když budete mít s sebou nákupní seznam a toho se budete držet, koupíte nejen méně potravin, které nejsou moc vhodné na hubnutí, ale i ušetříte.


3. Nemáte žádný stravovací plán

Když nebudete mít vytvořený jídelníček a budete jíst to, na co si vzpomenete, vaší linii to uškodí. Den dopředu si promyslete, co budete jíst na snídani, oběd, večeři a svačiny. Podle potřeby si jídlo připravte do krabiček a ty třeba vezměte do práce nebo školy. Vůbec nejhorší je, když nemáte žádné jídlo a tak si zajdete koupit něco do kantýny. Tam si koupíte nějakou sladkost, protože máte hlad a oni tam nic pořádného nemají.

4. Nevěnujete pozornost jídlu

Zrovna jíte a přitom se díváte na televizi, píšete SMS, brouzdáte na internetu nebo čtete? Víte, že tím, že dostatečně nevěnujete pozornost jídlu, sníte jídla mnohem víc než v opačném případě? Proto si najděte na jídlo klid a soustřeďte se jen na něj.

5. Příliš často jíte v restauracích

V restauraci obvykle dostanete mnohem větší porci než tu, kterou si připravíte doma. Navíc se může jednat i o polotovary, kterou jsou velmi slané nebo mastné. Oběd nemusí být takový problém, pokud si nedáte obrovskou porci nebo smažený pokrm. Horší je to s večeří v restauraci. Porce jsou velké a večer ji již nestihnete spálit, protože půjdete brzy spát.

jídlo

6. Necháváte se ovlivnit jídlem

Prohlížíte si často fotografie s jídlem na internetu nebo v časopisech? Pravděpodobně hned dostanete na ně chuť a buď si je doma připravíte, nebo sníte něco místo nich. Raději se těmto obrázkům vyhněte, jinak neodoláte.

7. Pijete sladké nápoje

Nemusí se jednat pouze o sladké nápoje typu Coca-Cola nebo Tonic, ale i o perlivé vody s příchutí nebo čaj s kostkou cukru. Stačí se jen podívat na složení a obsah cukru u kupovaných nápojů. Lepší je klasická voda a neperlivá nebo perlivá neochucená voda.

8. Mlsáte v noci

Jeden z nejhorších zvyků, který se projeví na váze, je mlsání v noci. Urychleně s ním přestaňte, jinak budete přibírat. Když se probudíte v noci hlady, tak je něco špatně. Pravděpodobně jste přes den málo jedli a jídlo vám prostě chybí nebo máte velmi neklidný spánek a chcete se tak uklidnit.

9. Vyhýbáte se sacharidům

Občas se tvrdí v médiích, že sacharidy jsou špatné a tak se jim vyhýbáte. Ovšem i ony jsou pro tělo potřebné, takže je kontraproduktivní se jim vyhýbat. Raději zvolte zdravější variantu. Místo bílého rohlíku si kupte grahamový rohlík, místo klasických těstovin celozrnné apod.

krt

10. Jste na sebe až moc přísní

Rozhodli jste se, že budete hubnout a dodržovat zásady zdravého stylu přesně tak, jak se mají a nedopustíte, abyste udělali nějakou chybu? Při takovémto způsobu stravování se můžete až příliš stresovat, což se projeví opačně a vy moc hubnout nebudete. Při enormním upínání se na zdravou stravu se může u vás projevit ortorexie. A navíc, pořádně se neví, co je zdravé stravování a názory se na něj stále různí.

jídlo

11. Ovlivňují vás při stravování emoce

Jíte, když jste ve stresu, nudíte se nebo jen jste sami? Na tyto situace si dávejte pozor, protože ve skutečnosti nemáte vůbec hlad, ale jen chcete uspokojit své pocity jídlem. Snažte tyto situace řešit jiným způsobem než jídlem, raději běžte ven, dejte si mrkev nebo se uklidněte.

12. Konzumujete příliš hodně cukru

Cukr se nenachází pouze ve sladkostech, ale i v kečupu, pečivu, nápojích, müsli tyčinkách, jogurtech atd. Sledujte složení výrobků a vybírejte si ty varianty, které obsahují méně cukru. Avšak nevybírejte si ani ty s umělými sladidly, protože po nich je větší chuť na jídlo.

13. Saháte pouze po dietních výrobcích

V obchodech najdeme plno výrobků s označením bez cukru, nízkotučné nebo bez tuků, ale ne vždy se jedná o super výhru. Na oplátku mohou dané výrobky obsahovat mnoho sacharidů, přídatných látek, sladidel nebo mnohdy jsou nechutné. Raději si vyberte takový výrobek, který se dá označit za zlatý střed nebo sáhněte po nezpracovaných potravinách.

14. Málo spíte

Dostatek spánku je velmi důležitý proto, aby se nepotlačovala tvorba hormonu leptin. Díky němu nebudete mít tolik hlad, jak by se dělo v opačném případě. Nejlépe spěte nejméně 7 hodin a choďte spát ve stejný čas.

15. Nemáte čas na cvičení

Nemáte čas na cvičení, protože zrovna musíte dělat tisíc různých věcí? To jsou jen výmluvy a určitě byste si našli čas, kdybyste ovšem chtěli. Zkuste místo sledování televize nebo Facebooku jít ven. Pouhá půlhodina procházky rychlou chůzí vám pomůže při hubnutí nebo si najděte cvičení, na které se budete těšit.

Poznali jste se v těchto častých prohřešcích?


 



Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.