Jak snadno redukovat tělesný tuk?

2. říjen 2015 | Články | Rady | komentáře: 2
zdravě jí


Už vás nebaví všude s sebou nosit nežádoucí tukové zásoby a chtěli byste je o něco zredukovat? Tak s tím začněte něco dělat, ať se se zbavíte přebytečného tuku na těle. A pokud si myslíte, že to nejde, vězte, že jde.

Nedávno skončily dovolené a asi mnoho lidí něco prostě přibralo a za chvíli jsou před námi Vánoce, s nimiž je spojeno mlsání cukroví, jedení kapra atp. A právě teď je nejlepší doba začít s tuky a obecně s váhou něco dělat, ať se na konci roku nemusíte smiřovat s oblečení o jedno nebo dokonce dvě čísla větším.

Nežádoucí tuk se objevuje na různých rizikových partiích, nejčastěji se vyskytuje na břiše, stehnech, hýždích, bocích, zádech nebo rukou. Většinou se jedná o podkožní tuk, ale na břiše jde o viscerální tuk, který se řadí k těm nebezpečným. Redukce tuku není vůbec složitá, stačí se jen řídit několika pravidly.

Jak zredukovat tuk na těle? Stravou a pohybem!

Tuk na těle můžete zredukovat pouze tím, že budete pravidelně jíst a omezíte některé složky potravy. K tomu je ale nutné připojit pohyb, díky němuž spálíte tuky.


1. Omezte sacharidy

I když logicky zní, že byste měli omezit hlavně tuky, měli byste spíše omezit sacharidy. Většina lidí se sacharidy opravdu přejídá, myslí si, že se po nich nepřibírá, protože většinou obsahují minimum tuků, tak pak je pravdou. Díky jejich velkému příjmu je tělo nestačí spálit a sacharidy se uloží ve formě tuku na těle.

Sacharidy byste měli trošku omezit, v žádném případě je nevynechávejte. Dávejte si na ně pozor hlavně večer, kdy by měla být porce sacharidů menší než přes den. Také omezte konzumaci ovoce ve večerních hodinách, protože obsahuje hodně cukrů. Večer si dejte nejlépe takové sacharidy, které jsou celozrnné, vyberte si celozrnný chléb, těstoviny nebo rýži, můžete také zvolit pohanku, jáhly, quinou atp. Pamatujte, že by porce měla být o něco menší.

2. Omezte i tuky

Pokud holdujete chipsům, slanině nebo jitrničkám, měli byste je omezit. Jednou za čas určitě ani takový pokrm neuškodí, ale rozhodně by neměly být v jídelníčku každý druhý den. I když tuky tělo potřebuje, tak je lepší jich jíst méně. Vyhněte se ztuženým tuků, které nejsou pro zdraví a na hubnutí moc vhodné.

3. Nejezte sladkosti a pochutiny

Určitě byste ale měli přestat konzumovat různé sladkosti (čokolády, sušenky, perníky, oplatky, bonbóny, zákusky atd.) a pochutiny (chipsy, tyčinky, křupky). Organismu nic nedají, obsahují pouze tuky, cukry nebo sůl. Jedná se o prázdné kalorie, které se rády ukládají hlavně v problémových partiích. Prostě je omezte a vynechejte i zdravé sladkosti, které se často zdravě pouze tváří.

krt

4. Jezte pravidelně

Na to, abyste mohli redukovat tělesný tuk, je vhodné se pravidelně stravovat, nehladovět a nepřejídat se. Pokud se budete pravidelně v přiměřených porcích stravovat, tělo nebude mít potřebu tuky ukládat. Pokud se budete přejídat, nestihne se všechno spálit a uloží se do tuků. Také v případě, že budete hladovět, bude tělo myslet na zdaní vrátka a potravu ukládat na horší časy. Tomu se vyhnete pouze pravidelnou stravu, ale pozor na velikost porcí, ať je nemáte moc malé nebo moc velké.

5. Hýbejte se

Pohyb je velmi důležitý, ať můžete spalovat tuky. Proces spalování tuků začíná asi po 20 - 30 minutách pohybu v aerobním pásmu. Nejlepším pohybem pro redukci tuků je běh, rychlá chůze, plavání, jízda na trenažéru, tanec, aerobic atd. Daný pohyb by měl nejlépe trvat 45 minut (lepší je 60 minut) a měli byste se mu věnovat dvakrát nebo ještě lépe třikrát týdně. Taktéž se choďte všude možně pěšky, nepoužívejte pořád auto nebo hromadnou dopravu. Dostatečným pohybem se zbavíte jak podkožního tuku, tak i vnitřního tuku.

Redukce tuku je vlastně pouhé snižování váhy, protože jinak se ho nezbavíte. Stačí pouze dodržovat obecně známá pravidla a ta pak dodržovat. Výsledků si všimnete již po pár týdnech.


 

Diskuze k článku (celkem 2):




Prostě cvičit a pořád se nevymlouvat,nechápu,co je na tom tak těžkýho....

Lucciina 25. říjen 2015 18:19

Jak pro koho. Pro mě docela ano v práci 7 dní v týdnu od 7 h do 18 h a 1 hodina cesta z práce a do práce. A když dorazím domů tak jsem ráda že jsi něco uvařím na druhý den a připravím svačiny,hygiena a jdu spát.

PP 21. listopad 2016 21:42

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.