Jak odolat sladkému

4. květen 2011 | Rady | Tipy | Články | Jak na to | Chuť | komentáře: 13
sladké


Kdo z nás by neměl rád sladké? Řekla bych, že ho má většina velmi, ale velmi ráda. A pak to dopadá s váhou špatně. Proč ale vůbec jíme sladké?

Stres a nervozita

Sladkosti se často jí právě kvůli stresu, při kterém se v organismu uvolňují hormony a které chtějí dostatek cukru. Cukr se uvolňuje z jater a dále organismus potřebuje další příděl cukru. Často si vezmete při stresu sladkosti. Cukr se začne v těle hromadit a následujícími procesy se přemění v tuk. A jíte ho hlavně z důvodu, že v danou stresovou chvíli sedíte, ležíte nebo pracujete. Přitom řešením by bylo se projít či zacvičit si, kdy si odpočinete a uklidníte se. Nebo si vezměte malý kus ovoce či zeleninu, když už nemůžete nikam jít.


Hladina cukru v krvi

Další možností, proč máte chuť na sladké je ten, že máte rozkolísanou hladinu cukru. Jíte potraviny s vysokým glykemickým indexem, po kterých máte ještě větší hlad nebo se stravujete nepravidelně a nekvalitní stravou. Po jedné sladkosti máte za chvíli chuť opět na něco sladkého, a pořád se toto opakuje. Kdybyste naopak jedli něco, co organismus využije na delší dobu (celozrnné potraviny), tak nebudete mít chutě.
Lepší je proto jíst pravidelně co 2,5 - 3 hodiny vyváženou stravu, která vás zasytí a zároveň vám vaši hladinu krevního cukru nebude dráždit. Podívejte se na dietní jídelníček.

krt

Nepravidelná strava

Jíte nepravidelně, přes den téměř nic nebo málo a večer byste nejraději vymetli ledničku. Začněte jíst pravidelně a uvidíte, že nebudete mít večer chutě.

Takže, pokud vás honí mlsná, zaměřte se na vaši stravu. Pravděpodobně se stravujete špatně.
Například: ráno nesnídáte nebo nejíte přes den, a pak máte chuť na něco sladkého, jíte sladkosti nebo potraviny s vysokým glykemickým indexem a máte chuť opět na sladké,...

Sladkosti jsou škodlivé

S každou sladkostí sníte i velké množství tuků a chemických látek, které se projeví nejen na vaší váze, ale i na zdraví. Nebudete tak nikdy moct zhubnout s pusou plnou sladkostí.

Možná si říkáte, že vám sladkosti neškodí a že po nich nepřibíráte. To může být teď pravda, ale za pár let se vše projeví, protože budete tloustnout. Také se mohou později projevit na vašem zdravotním stavu.

Tím neříkám, že si nikdy nemůžete vzít něco sladkého, ale všeho s mírou. Jedna, dvě sladkosti za týden při hubnutí nevadí, ale více je jich už na škodu.


 

Diskuze k článku (celkem 13):




Dobrý den,
mám dotaz, když si dám po obědě 3 kostičky hořké čokolády, protože prostě na to mám chuť a nedokážu to odbourat, bohužel, možná jsem závislá na čokoládě, je to hodně velký prohřešek? Nejsem nějak tlustá, jen brichu už je trochu oplácané, svaly tam mám, ale nejsou vidět.Cvičím 3x týdně.

Petra 5. květen 2011 05:58

to je podle mě v pohodě :-)

miska 27. květen 2011 15:05

Dobrý den,

chtěla bych poradit , jak se zbavit chuti na sladké,každý den musím něco uzobávat,je to silnější než já, ale zároveň mám na sebe zlost , protože špekatim,je mi 49 let ,ale nechci být zase boubelka , co s tím. Děkuji

Jana 30. květen 2011 09:26

Jano, tak zkus všechno sladké vzít a vyhodit ;-). Věř, že to pomůže:) A když něco dostaneš třeba od známých, tak to dej do krabice, tam to zalep a nemysli na to!:) Já to tak dělala dlouho a nedávno jsem našla plno krabic s prošlými sladkostmi. Možná se ti to může zdát, že je to hrozný, ale tak to my anorektičky ( chvíli jsem se z anorexie léčila, ale nepomohlo to) děláme:) A když nechceš zkončit s anorexií, tak si dej třeba jen jednu müsli tyčku za den:)

Adunka 14. červenec 2011 11:54

Adunka chod sa liecit..

M 18. červenec 2011 00:04

M: nemám důvod! Píšu jen svůj názor!:-P Já jen radáím, jak jsem to udělala já:) třeba se někomu typy anorektiček nelíbí, ale mně pomohly!

Adunka 23. červenec 2011 11:27

Adunka: holka, ty jsi fakt vážně psychicky nemocná.. mít 38kg při 168cm není vůbec nic hezkého a hlavně zdravého!!

Nicola 23. červenec 2011 13:30

Nicola: To si nemyslím! Cítím se skvěle, občas trochu unavená, ale jinak skvěle!

Adunka 25. červenec 2011 13:13

Ahoj Péťo, také jsem s tím měla problémy, tak jsem se cukr rozhodla úplně vyhodit z jídelníčku, chvíli to bylo opravdu dobré ale potom jsem s tím měla nemalé problémy - s psychickými nápory se to nedá vydržet a nakonec se z toho člověk může i zhroutit. Dlouhodobě vyřazovat cukr také není dobré.. vitamíny, minerály + cukr si vyžaduje látka v našem těle - serotonin. Ta se podporuje pomocí denního (slunečního) světla a řídí snad všechno v těle - i mozek. Takže moje řešení - choď každý den alespoň na hodinku ven - třeba na procházku - nejlépe za slunečného počasí(abys nachytala dostatek serotoninu) a neměla pak takovou chuť, pokud by se ti chtělo bylo by pro tebe dobré i sportovat. Doporučuji také vyměnit všechny průmyslově zprac. cukry za přírodní (nalezneš určitě na netu). A pokud máš stres, kup si čaj z třezalky a pij alespoň 2x denně - při delším stresu (nedoporučuji pít dlouhodobě). Na hubnutí je také dobrý grapefruit - podporuje také serotonin.

Elea 12. říjen 2011 12:14

Adunka: Neni to hezký ani zdraví, prober se!!! :-o

Terka 21. prosinec 2011 16:31

Je mi 45 let, léčím se z depresí po sebevraždě syna, při výšce 160 cm mám 80 kg, mám vyoperovanou štítnou žlázu, držela jsem diabetickou dietu a během roku se mi povedlo zhodit 17 kg. Nyní po vyšetření na glykemickou křivku se ukázalo že jizž diabetes nemám, pravidelně cvičím zumba, běhám, chůze s hůlkami ale neustále mám strašnou chuť na sladké, jím 5x až 6x denně, ale jakmile opustím přísnou dietu okamžitě přibírám a pokud zhřeším a kousnu do něčeho sladkého nemůžu se zastavit a sním třeba 5 kremrolí ( ve stresu). Jak můžu zabránit té chuti na sladké je to můj největší problém. Léčím se s depresí beru asentru. Děkuji Jarka

Jarka 22. prosinec 2011 21:27

Dobrý den,

od té doby co jsem začla brát antikoncepci přibrala jsem 7kg. Jím 5x denně a největší hřích je sladké. Každý den se snažím jezdit na rotopedu alespon 50 min.. Mám na svoji výšku nadváhu? Budu ráda za jiné rady.

Děkuji Sabbina



Sabbina 16. leden 2012 17:14

Děvčata dejte si kazdy den k svacine ve stejnou dobu ovoce.
A stridejte ho ( kiwi, jablko, banan, hr. Vino atd). Maji v sobe hodne cukru a vase telo ho nebude vyzadovat odpoledne a vecer:))

Nel 17. leden 2014 10:36

Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.