logo

Jíst jen do 17 hodin a pak už nejíst? Pomůže to na trvalé hubnutí?

Rady Tipy
jíst jídlo

Asi jste slyšeli, že na hubnutí funguje jíst pouze do 17. hodiny a pak už vůbec nic nejíst. Jedná se o známý mýtus, který někteří označují za funkční, ve skutečnosti se jedná o nezdravou metodu hubnutí. Proč je tak špatné jíst pouze do 17. hodiny?

Když budete mít poslední jídlo dne v 17 hodin a jdete spát zhruba za tři hodiny, pak je všechno v pořádku a tento článek by vás zbytečně mátl, pokud ale chodíte spát později, čtěte pozorně, ať neděláte něco špatně.

Večeře je velice důležité jídlo, protože potřebujete doplnit energii po náročném dni. Než půjdete spát, často ještě zbývá celkem hodně hodin a určitě se nechcete trápit hlady. Pokud chcete zhubnout, je mylné se domnívat, že by se večer již nemělo jíst. Právě naopak, měli byste si dát jídlo přibližně 2 - 3 hodiny před tím, než půjdete spát.

Mnoho lidí v dnešní době přijde po páté nebo dokonce ještě později z práce, což by znamenalo, že by už nic podle tohoto mýtu neměli jíst. Nebo naopak po celém dni hladovění se najednou najedí, dají si velkou porci a do té doby, než půjdou spát, si už nic k jídlu nedají. Obě varianty nejsou zrovna moc chytré.

-

Jak se projeví večerní hladovění?

Ze začátku se bude vaše hmotnost snižovat a budete si říkat, že jíst jen do 17 hodin funguje. Brzy se se však mohou objevit různé negativní účinky, mezi které se řadí následující.

  • Nervozita
  • Problémy se spánkem
  • Hlad a chutě
  • Rychlé hubnutí
  • Postupné přibírání
  • Zpomalený metabolismus
  • Noční přejídání

Možné projevy nedostatku jídla

Před spaním se u vás může objevit kručení v břiše nebo dokonce noční probouzení, kdy musíte jít něco alespoň menšího sníst. Někdy to překonáte, někdy neodoláte a v noci sníte, na co přijdete. Slibujete si, že příště toto nebudete opakovat. Ale bude.

Časem se vaše váha může zastavit a vy dokonce začnete přibírat, všimnete si nových tukových zásob na břiše nebo v oblasti, kde jsou madla lásky. To vzniká z důvodu, že toho začnete jíst o něco víc než obvykle.


Proč nejíst jen do 17 hodin?

Pro naše tělo je velmi složité, pokud budete jíst pouze do 17 hodin a půjdete spát za 5, 6 nebo třeba až 8 hodin. Tělo se ocitne ve stresu, začne se zpomalovat metabolismus. Vy až do snídaně hladovíte. Může se objevit chuť na jídlo, velký hlad, problémy s usínáním atd.

Často se neprojeví problémy hned, ale až časem právě v podobě přibírání a zpomalení metabolismu, jak bylo zmíněno výše. Jedná se přesně o opačný případ, než kterého byste chtěli docílit.

polévka

Jak by to mělo být správně?

Poslední jídlo dne byste si měli dát v 17:00 hodin, pokud jdete spát cca ve 20:00, což u většiny tak určitě není. Pokud chodíte spát později, i večeři byste si měli dát později, můžete přidat i druhou večeři. Vhodné je večeřet 2 - 3 hodiny před spaním.

Večeře by měla být spíše lehčí, může obsahovat těstoviny, pečivo, rýži, maso, ryby, zeleninu i něco sladšího. Může být studená i teplá. Vyhněte se ale těžkým a tučným jídlům a rovněž velkým porcím. Přeplněný talíř těstovinami rovněž není vhodnou volbou.

K večeři si můžete dát nejen různé těstovinové saláty, rybu či maso s přílohou, ale také chleba se sýrem nebo pomazánkou. Podívejte se na tipy na dietní večeře, které by se vám mohly hodit.