Povánoční dieta

27. prosinec 2010 | Diety | Vánoce | Diety na hubnutí | komentáře: 0
vanoce a dieta


Už máme po Vánocích, kdy se jí ve velkém cukroví, bramborový salát, smažený kapr, řízky... A k tomu se přibírají kilogramy. Někdo jich přibere víc, někdo méně, záleží, jak jste se moc o Vánocích přecpávali. Pokud chcete zhubnout tyto kilogramy, doporučujeme vám povánoční dietu.

Princip povánoční diety spočívá v konzumaci menších porcí šestkrát denně, kdy byste měli mít váš denní příjem mezi 5 500 - 7 500 kJ dle vaší váhy. Počítejte s tím, že každý nabraný kilogram během Vánoc bude shazovat 7 - 10 dní. Záleží na tom, jaký budete mít dietní jídelníček. K tomu připojte pravidelný pohyb.

Strava

První den diety byste měli udělat lehčí. Například je vhodná je kombinace rýže a zeleniny. Hmotnost rýže je uváděna v syrovém stavu.
Snídaně: 50 g rýže, kterou jen zlehka osolíte
Svačina: zeleninový nebo ovocný salát
Oběd: 80 g rýže se zeleninou
Svačina: zeleninový salát
Večeře: 50 g rýže se zeleninou
Večeře 2: kousek zeleniny
Zde se jedná jen o jeden! odlehčovací den. Není vhodné jíst jen rýži a zeleninu dlouhodobě.


Dále byste měli tvořit jídelníček dle známých standardů:

  • jíme pravidelně v pěti nebo šesti menších porcích co 2 - 3 hodiny (snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře, druhá večeře)
  • vyhýbáme se sladkým, smaženým a tučným jídlům, bílému pečivu, sladkostem, chipsům, Coca-Cole...
  • pijeme alespoň 2 litry neslazených tekutin
  • jíme dostatek zeleniny a ovoce jíme jen v první polovině dne kvůli velkému obsahu cukru
  • denní příjem by měl být 5 500 - 7 500 kJ, kdy budeme mít dostatek bílkovin, kvalitních sacharidů a málo tuků, záleží na vaši počáteční váze
  • důležité je nehladovět (tělo si při hladovění ukládá následnou stravu do tuků)
  • více o dietním jídelníčku
krt

Pohyb

V povánoční dietě nezapomínejte ani na pohyb. Měli byste sportovat alespoň dvakrát týdně, nejlépe však obden. Vhodným aerobním sportem (na pálení tukových zásob) je běh, jízda na kole, lyžování, spinning, trenažér (elliptický, veslovací) a na formování postavy jsou vhodné pilates cviky, kalanetika, p90x, posilování v posilovně, nebo i doma.

Pokud se nedokážete přinutit chodit cvičit, kupte si permanentku, která vás už kvůli vynaloženým financím přiměje chodit cvičit.
více o cvičení.


 



Přidat nový komentář:

Jméno:
 
.